KOSZYKÓWKA
Temat: Nauka zatrzymania w 1 i 2 tempa
Kl.
Czas: 45 min
Liczba ćw:
Zadanie główne: Nauka zatrzymania w 1 i 2 tempa
Zadania dodatkowe: Doskonalenie kozłowania i podań
Cel poznawczy: Nauka zatrzymania w 1 i 2 tempa
Cel kształtujący: Kształtowanie zatrzymania w 1 i 2 tempa
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: Poglądowa, analityczno-syntetyczna
Przybory: Piłki do minikoszykówki
lp
Tok lekcji
Opis ćw. Lub zabawy
Czas i ilość Powt.
Graficzny obraz ruchu
Uwagi metodyczne
I
Część wstępna:
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie tematu lekcji- zadania
- zabawa ożywiająca
„Berek koszykarski”
Wybieramy berka. Kilka osób otrzymuje piłkę. Berek może złapać tylko osobę bez piłki. Zawodnicy podają sobie piłkę, aby nie zostać złapanym przez berka.
5 min
N
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
IIA
Część główna:
-RR
-NN
-RR/NN
-TT w płaszczyźnie strzałkowej
-TT w płaszczyźnie czołowej
-TT w płaszczyźnie złożonej
-ćw mm grzbietu
-ćw mm brzucha
-podskoki
-przebieżki
-wieloskoki
Ćwiczenia techniczne bez piłki
- podrzut piłki w górę i złapanie za plecami
-oplatanie piłki wokół tułowia.
- unoszenie nogi i przekładanie piłki pod kolanem
- brzuszki z piłką
- piłka na wysokości pępka skip A z dotykaniem piłki kolanami
- trucht i kozłowaniem, zatrzymanie w 1 i 2 tempa z wyskokiem.
- dobieg do linii z zatrzymaniem w 1 i 2 tempa
„Stretching”
Prowadzący pokazuje ćwiczenia, na klaśnięcie następuje zmiana ćwiczenia. Na koniec dla rozluźnienia mięśni wykonujemy zwis przodem.
7 nim
Każde ćwiczenie trwa ok. 20- 25 s. po serii ćwiczeń ok. 30 s rozluźnienia mięśni. Zmiana ćwiczenia na klaśnięcie
IIB
Ćwiczenia techniczne z piłką
Gra
Rzut do kosza z zatrzymanie na 1 i 2 tempa.
Klasę dzielimy na 4 grupy, 2 z nich otrzymują piłki. Podczas ćwiczenia kształtujemy zarówno podania kozłowania jak i rzut. Rysunek ilustruje przebieg ćwiczeń.
Mini koszykówka
3 min
15 min
Ćwiczenia powinny być wykonywane piłką do mini koszykówki tzn. nr 5
Zwracamy uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń
Część końcowa:
Ćwiczenia rozluźniające
„Król strzelców”
Gracze ustawieni są w rzędzie. Każdy oddaję rzut. Jeśli osoba „A” rzuci celnie to osoba „B” także musi rzucić celnie. Jeśli jednak nie trafi odpada z gry.
Osoba, która odpadnie z gry dostaje dodatkowe zadanie.
Zbiórka, podsumowanie zajęć, zebranie sprzętu, pożegnanie
1 min
x x x x x x x x
Po podsumowaniu zajęć wyznaczam dzieci do zebrania sprzętu, żegnam się.
1
mariuszmp