KONSPEKT NAUCZAJĄCY KOZŁOWANIA W PIŁCE KOSZYKOWEJ.
Temat: Kozłowanie piłką w koszykówce.
Zadania lekcji:
· Zadanie główne: nauczenie kozłowania.
· Zadanie dodatkowe: nauczenie kozłowania w miejscu, ruchu, ze zmianą tempa i ręki kozłującej.
· Zadania kształcące: przepisy piłki koszykowej
Metody:
· realizacji zadań ruchowych: zabawowo – klasyczna, zadaniowo – ścisła,
naśladowczo – ścisła, problemowa
· przekazywanie wiedzy: pokaz, objaśnienie, instruowanie- wychowawcze:
wpływu osobistego, współdziałanie w grupie, samodoskonalenie techniki
Warunki prowadzenia zajęć:
· Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
· Czas trwania – 45 min
· Liczba ćwiczących: 18 osób
· Przybory i przyrządy: piłki do kosza, stoper
Tok lekcji
Treść i przebieg lekcji
Dozowanie
Uwagi
1. Ćw. organizacyjno porządkowe
1.
2. 2.Ćw. ożywiające
3.
4. 3.Ćw. ramion
5.
6. 4.Ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w przód
5.5.Ćw.nóg
7.
8. 6.Ćw.tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w tył
7
77.Ćw. mięśni b brzucha
8
88.Ćw. tułowia w
p płaszczyźnie
d złożonej
9
89.Ćw. równoważne
1
110.Podskoki
(zamknięcie
rozgrzewki)
111.Ćw. oswajające
z piłką
112.Kozłowanie
piłki
13.Ćw.
u uspakajające
114.Zakończenie
lekcji.
Zbiórka, sprawdzenie obecności, kontrola strojów, podanie zadań lekcji, przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa
Trucht z kozłowaniem piłki lewą i prawą ręką (niska postawa kozłującego)
W truchcie kozłowanie pod miedzy nogami. Na zmianę pod prawa i lewą nogą
Kozłowanie piłki ze zmianą tempa i kierunku kozłowania ( poprzez wykonywanie kozła przed sobą, kozłowanie za plecami, z pól obrotem i obrotem)
„Wybijanka”– ćwiczący porusza się w różnych kierunkach cały czas kozłując piłkę, starają się wybijać piłkę innym ćwiczącymUczeń, któremu wybito piłkę wykonuje 5 przysiadów i wraca do zabawy
W rozkroku ósemki miedzy nogami zmieniają kierunek kozłowania.
W siadzie, klęku lub leżeniu uderzanie piłki palcami lewej i prawej ręki, tak aby wprowadzić piłkę w kozłowanie
W siadzie skrzyżnym kozłowanie piłki wokół tułowia
Leżenie na brzuchu – kozłowanie piłki przed sobą prawą i lewą ręką
Kozłowanie dwiema piłkami w miejscu.
Kozłowanie piłki w pozycji wysokiej – przejście do przysiadu – siadu prostego i powrót do pozycji wyjściowej
Podskoki z jednoczesnym kozłowaniem piłki.
Zmian tempa i kierunku kozłowania na sygnał prowadzącego.
Ustawienie w szeregu na lini końcowej. Co dwa kozły ćwiczący zmieniają kierunek kozłowania stosując kolejno poznane wcześniej sposoby zmiany ręki kozłującej
Slalom z piłką między pachołkami
Slalom z kozłowaniem piłki między tyczkami. Ustawienie ćwiczących w rzędzie przed tyczkami. Kozłowanie piłki między tyczkami.
Ćwiczący kozłując piłkę wykonują zmianę kierunku biegu poprzez obrót przed pachołkiem. Przed pachołkiem następuje obrót i zmianę reki kozłującej
Ćwiczący kozłując piłkę przy bocznych liniach wykonuje zmianę kierunku kozłowania poprzez:
- obrót połączony ze zmianą ręki;
- kozioł za plecami;
- kozioł przed sobą;
- kozioł po miedzy nogami;
Gra szkolna 5 x 5
Rzuty osobiste, rozciąganie, uspokojenie oddechu.
Zbiórka, podsumowanie zajęć, zachęcenie do pozaszkolnej aktywności fizycznej
2 min
3 min
1 min
2min
1min
3min
4min
7 min
Ustawienie w szeregu
Ćw. Wyk. Z piłkami
Pokaz prawidłowych ruchów ciała
Pokaz prawidłowego kozłowania piłki prawą i lewą ręka
Przypominanie o zmianie ręki
Zwrócenie uwagi na najczęściej pojawiające się błędy
RoberoRL