Zestaw zabaw ruchowych tok
1. „Schody” – dzieci przy akompaniamencie ćwierćnutowym naśladują wchodzenie po schodach. Kiedy usłyszą akompaniament ósemkowy – zbiegają po schodach. W czasie przerwy w muzyce odpoczywają.
2. „Idziemy do przedszkola” – dzieci dobierają się parami. Jedno z nich przysiada – jest „dzieckiem”, podaje rękę „mamusi”, z którą idzie do przedszkola. Po kilku krokach dzieci zamieniają się rolami. W czasie ćwiczenia trzeba zwrócić uwagę, żeby dzieci idące w przysiadzie miały proste plecy. Przy zmianie ról zmienić należy również w chwycie ręce.
3. „Ubieramy się” – dzieci poruszają się zgodnie z akompaniamentem. W czasie przerwy w muzyce nauczycielka wymienia część garderoby, a dzieci naśladują jej ubieranie.
4. „Figurka” – dzieci biegają w różnych kierunkach. Na umówiony sygnał wszyscy zatrzymują się i przyjmują dowolną pozycję – stojąc nieruchomo jak figurka.
5. „Kto podskoczy wyżej?” – dzieci biegają po obwodzie koła. Na umówione hasło dzieci podskakują jak najwyżej z klaśnięciem nad głową, po czym biegną dalej w tym samym kierunku.
6. „Wiatr i śnieżynki” – gdy wieje wiatr (nauczycielka potrząsa tamburynem), śnieżynki wirują (dzieci z rozłożonymi w bok rękami biegają po sali, obracając się dookoła). Gdy wiatr przestaje wiać (tamburyno cichnie), śnieżynki spadają na ziemię (dzieci wykonują przysiad podparty).
7. „Słońce świeci – deszczyk pada” – na hasło „słońce świeci” – dzieci biegają w różnych kierunkach, a na hasło „deszczyk pada” – dzieci biegną pod ścianę i stają prosto.
8. „Kałuże” – dzieci biegają po sali w różnych kierunkach omijając „kałuże” (rozłożone na podłodze koła). Na umówiony sygnał dzieci skaczą w przód przez „kałuże”.
irminastachnik