AVV_zal9.pdf

(3059 KB) Pobierz
KARTA UIC5 7 9 - 2
ZAŁĄCZNIK 9
do Ogólnej umowy o użytkowaniu wagonów towarowych
(AVV)
Warunki rewizji technicznej wagonów
towarowych dla przejścia
Ważny od 1 lipca 2006
(dawniej Załącznik XII do RIV, ważny od 1 listopada 2002)
_______________________________________________________________________________
120204716.003.png 120204716.004.png
2
Wprowadzenie
Dotychczasowy Załącznik XII do RIV, ważny od 1 listopada 2002 r. zostaje
przeniesiony do AVV, zaktualizowany i wydany na nowo jako Załącznik 9
(AVV). Poza tym wprowadzone zostają nowe Aneksy 9, 10 i 11.
Zmienione, oznaczone na marginesie pionowa linią postanowienia wchodzą w
życie z dniem podanym w stopce strony. Dane te zostały zachowane dla
odbiorców dwóch wcześniejszych wydań (zmiany). Zmienione lub nowo dodane
w tym wydaniu strony noszą w stopce daty 01.01.2006. Niniejszy Załącznik 9
wchodzi w życie samoistnie wraz z AVV (patrz data na stronie tytułowej).
Jednocześnie Załącznik XII do RIV traci ważność.
Poprawki
Zmiana
Zmiana
numer
z dnia
numer
z dnia
01.01.2006
120204716.005.png 120204716.006.png
3
Spis treści
1. - Postanowienia ogólne
2.
-
Rewizja techniczna dla przejścia
2.1 -
Definicje
2.2 -
Przeprowadzanie rewizji technicznej
2.3 -
Minimalne kwalifikacje rewidentów taboru
3.
-
Katalogbłędów (usterek) – Aneks 1
3.1 -
Omówienie
3.2 -
Uwagi do katalogu błędów (usterek)
4.
-
Systemzarządzania jakością ( QMS )
4.1 -
Definicjeogólne
4.2 -
Planowaniejakości
4.3 -
Błędy (Katalog błędów)
4.4 -
Planowaniekontroli
4.5 -
Kontrolajakości
4.6 -
Metody kontroli jakości rewizji technicznej
4.7 -
Sposób oceny błędów
4.8 -
Statystyczne oszacowanie nieprawidłowości
4.9 -
Działania sterujące dla zapewnienia jakości
01.01.2006
4
Aneks 1 - Katalog usterek ( błędów ) uzupełniony oznaczeniem klasy błędu
dla systemu zarządzania jakością
Aneks 2 - Definicje klas błędu
Aneks 3 - Wyciąg z normy ISO 2859, Część 1
Aneks 4 - Sprawdzanie wymiaru q R
Aneks 5 - Katalog kontroli według Aneksu 1
Aneks 6 - Rewizja techniczna wagonów towarowych dla przejścia
- wykaz stwierdzonych nieprawidłowości w wagonach
i ładunkach
Aneks 7 - Rewizja techniczna dla przejścia
- zestawienie nieprawidłowości i oszacowanie stwierdzonych
nieprawidłowości w wagonach i ładunkach
Aneks 8 - Postępowanie z wagonami z przekroczonym terminem ważności
trafarety czynności utrzymaniowych (przekroczona rewizja)
Aneks 9 - Checklista, katalog badań (sprawdzeń) , które muszą być
przeprowadzone przy wagonach próżnych , których rewizja
przekroczona jest o więcej niż 6 miesięcy i niż 5 lat
Aneks 10 - Położenia rączki kurka odcinającego hamulec pneumatyczny
Aneks 11 - Wzory nalepek I, K, M, R1, U
01.01.2006
120204716.001.png
5
1
Postanowienia ogólne
1.1
Załącznik ten opisuje w Aneksie 1 obowiązujące dla przejścia
między dwoma lub wieloma Kolejowymi Przedsiębiorstwami
Przewozowymi (KPP) parametry stanu technicznego wzajemnie
przekazywanych wagonów w takim zakresie, jaki musi być
zapewniony przez rewizję techniczną dla przejścia.
1.2
Załącznik opisuje dodatkowo sposób postępowania dla
zapewnienia jakości w sytuacji, gdy KPP zawarły wzajemnie
umowy zgodnie z Kartą UIC 471-2 1 (Punkt 4, Aneksy 5, 6 i 7)
i w takim przypadku jest obowiązującą częścią tych umów.
2
Rewizja techniczna dla przejścia
2.1
Definicje ogólne
Termin (hasło) rewizja techniczna dla przejścia oznacza
określone w Karcie UIC 471-2 rewizje techniczne przy
przekazywaniu i/lub przyjmowaniu.
2.2
Przeprowadzanie rewizji technicznej
Rewizja techniczna dla przejścia prowadzona jest przez
rewidentów taboru w miejscu określonym w umowie między
zainteresowanymi KPP.
Polega ona na badaniu wagonów pod względem
bezpieczeństwa ruchu i przydatności do handlowego
wykorzystania, stwierdzeniu wykrywalnych usterek lub ich
objawów zgodnie z Aneksem 1 (Katalog usterek) oraz podjęciu
wymaganych czynności.
Celem ujawnienia usterek rewident (rewidenci) przechodzi
(przechodzą) wzdłuż i z obu stron pociągu sprawdzając
dokładnie każdy wagon.
1 Warunki techniczne dla wymiany wagonów towarowych pomiędzy KPP
01.01.2006
120204716.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin