Praca na lekcjach.doc

(38 KB) Pobierz
PRACA NA LEKCJACH

Praca na lekcjach

 

1. Narzędzia i czas pomiaru osiągnięć uczniów.

1. Pomiar osiągnięć uczniów odbywa się za pomocą następujących narzędzi:

a) prac klasowych,

b) krótkich sprawdzianów,

c) prac domowych,

d) odpowiedzi ustnych,

e)prac długoterminowych,

f)przygotowania do lekcji,

g) aktywność,

h) pracy w grupie.

2. Stosowane metody.

Metody stałe pogadanka, rozmowa nauczająca, samodzielna praca uczniów

z tekstem podręcznika, nauczanie problemowe.

Metody zmienne: dyskusja, praca w grupie, projekt międzyprzedmiotowy, prace

długoterminowe, samoocena

3. Harmonogram wprowadzania nowych elementów.

 

Klasa

Dyskusja

Praca w grupie

Projekt międzyprzedmiotowy

Prace długoterminowe

Samoocena

Klasa I

Wprowadzenie zasad

Ocena kartą

II semestr –

Ocena kartą etapów

Wprowadzenie

Klasa II

Dyskusja punktowana

Udział oceniamy stopniem

 

Ocena stopniem

 

Ocena stopniem

Uwzględnienie w ocenie

Klasa III

Ocena stopniem

Wyniki oceniamy stopniem

Ocena stopniem

Ocena stopniem i samoocena

Odpowiedzialność za własny rozwój

 

VI.              Sposób ustalania oceny śródrocznej i końcoworocznej

 

1.  System oceniania: historia klasa I gimnazjum - 2 godziny tygodniowo.

 

Obszary aktywności

Częstotliwość

Skala ocen

Prace klasowe

4 prace w ciągu roku po zakończeniu każdej z epok.

Punktacja jest ustalana do każdej pracy klasowej przyjmując za 100% ilość wszystkich punktów.

Skala: od 96% do 100% - cel.

Skala:  od 84% do 95% - bdb.

Skala:  od 70% do 84%  - db.

Skala:  od 55% do 69%  - dst.

Skala:  od 41% do 54%  - dop.

Skala:  od 0% do 40%    - ndst.

Sprawdziany krótkie

Nie mniej niż 4 nie więcej niż 10

Skala jak wyżej

Odpowiedzi ustne

Nie mniej niż 2 nie więcej niż 4 w semestrze

Skala jak wyżej. Odpowiedź ustna to możliwość uzyskania 20 pkt. co stanowi 100%.

Kryteria oceny odpowiedzi ustnej:

1. Umiejętność zanalizowania tematu (od 0 do 5 pkt.)

- główna myśl jasno sformułowana,

-logiczne uzasadnienie własnego stanowiska,

2.Umiejętność selekcjonowania materiału (od 0 do 4 pkt.)

- brak błędów faktograficznych,

-fakty mieszczące się w programie,

-fakty wykraczające poza program,

3.Umiejętność formułowania wniosków (od 0 do 6 pkt.)

-synteza i ocena,

4. Styl wystąpienia (od 0 do 5 pkt.)

-samodzielność i płynność wypowiedzi,

-konsekwentne stosowanie adekwatnej terminologii,

- bogate słownictwo.

Uczeń może otrzymać ocenę celującą za oryginalne przemyślenia.

Praca domowa

W zależności od potrzeb

Oceniamy słownie (pochwała, nagana), stopniem, umownym znakiem następujące umiejętności:

-poprawność,

-kompletność pracy,

- oryginalność,

- samodzielność,

-prezentacje wyników.

Aktywność na lekcji

Bez ograniczeń

Indywidualnie w stopniu, umownym znakiem bądź słownie.

Praca w grupach

W zależności od potrzeb

Kryteria w załączeniu (Załącznik nr 1).

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin