Praca na lekcjach
1. Narzędzia i czas pomiaru osiągnięć uczniów.
1. Pomiar osiągnięć uczniów odbywa się za pomocą następujących narzędzi:
a) prac klasowych,
b) krótkich sprawdzianów,
c) prac domowych,
d) odpowiedzi ustnych,
e)prac długoterminowych,
f)przygotowania do lekcji,
g) aktywność,
h) pracy w grupie.
2. Stosowane metody.
Metody stałe pogadanka, rozmowa nauczająca, samodzielna praca uczniów
z tekstem podręcznika, nauczanie problemowe.
Metody zmienne: dyskusja, praca w grupie, projekt międzyprzedmiotowy, prace
długoterminowe, samoocena
3. Harmonogram wprowadzania nowych elementów.
Klasa
Dyskusja
Praca w grupie
Projekt międzyprzedmiotowy
Prace długoterminowe
Samoocena
Klasa I
Wprowadzenie zasad
Ocena kartą
II semestr –
Ocena kartą etapów
Wprowadzenie
Klasa II
Dyskusja punktowana
Udział oceniamy stopniem
Ocena stopniem
Uwzględnienie w ocenie
Klasa III
Wyniki oceniamy stopniem
Ocena stopniem i samoocena
Odpowiedzialność za własny rozwój
VI. Sposób ustalania oceny śródrocznej i końcoworocznej
1. System oceniania: historia klasa I gimnazjum - 2 godziny tygodniowo.
Obszary aktywności
Częstotliwość
Skala ocen
Prace klasowe
4 prace w ciągu roku po zakończeniu każdej z epok.
Punktacja jest ustalana do każdej pracy klasowej przyjmując za 100% ilość wszystkich punktów.
Skala: od 96% do 100% - cel.
Skala: od 84% do 95% - bdb.
Skala: od 70% do 84% - db.
Skala: od 55% do 69% - dst.
Skala: od 41% do 54% - dop.
Skala: od 0% do 40% - ndst.
Sprawdziany krótkie
Nie mniej niż 4 nie więcej niż 10
Skala jak wyżej
Odpowiedzi ustne
Nie mniej niż 2 nie więcej niż 4 w semestrze
Skala jak wyżej. Odpowiedź ustna to możliwość uzyskania 20 pkt. co stanowi 100%.
Kryteria oceny odpowiedzi ustnej:
1. Umiejętność zanalizowania tematu (od 0 do 5 pkt.)
- główna myśl jasno sformułowana,
-logiczne uzasadnienie własnego stanowiska,
2.Umiejętność selekcjonowania materiału (od 0 do 4 pkt.)
- brak błędów faktograficznych,
-fakty mieszczące się w programie,
-fakty wykraczające poza program,
3.Umiejętność formułowania wniosków (od 0 do 6 pkt.)
-synteza i ocena,
4. Styl wystąpienia (od 0 do 5 pkt.)
-samodzielność i płynność wypowiedzi,
-konsekwentne stosowanie adekwatnej terminologii,
- bogate słownictwo.
Uczeń może otrzymać ocenę celującą za oryginalne przemyślenia.
Praca domowa
W zależności od potrzeb
Oceniamy słownie (pochwała, nagana), stopniem, umownym znakiem następujące umiejętności:
-poprawność,
-kompletność pracy,
- oryginalność,
- samodzielność,
-prezentacje wyników.
Aktywność na lekcji
Bez ograniczeń
Indywidualnie w stopniu, umownym znakiem bądź słownie.
Praca w grupach
Kryteria w załączeniu (Załącznik nr 1).
renja2