W13_MiT_TECHNOLOGIE_BUDOWY_MM_V0S.pdf

(15576 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - W13_MiT_TECHNOLOGIE_BUDOWY_MM_V0S.ppt
TECHNOLOGIE
BUDOWY
BUDOWY
OBIEKTÓ W
W
OWYCH
MOST OWYCH
MOST
©M.Malinowski
TECHNOLOGIE
OBIEKT
237436581.020.png 237436581.021.png
ZASADNICZE CZYNNIKI WPŁ YWAJ
CE NA RODZAJ
ZASTOSOWANEJ TECHNOLOGII BUDOWY
YWAJĄ CE NA RODZAJ
ZASTOSOWANEJ TECHNOLOGII BUDOWY
1. D ł ł ugo
towanie terenu,
warunki gruntowe oraz ograniczenia wynikaj
ść i charakter przeszkody, ukszta
i charakter przeszkody, ukszta ł ł towanie terenu,
warunki gruntowe oraz ograniczenia wynikają ce ze
ce ze
skrajni pod obiektem
2. Ukszta
towanie obiektu w planie i w profilu, typ i rodzaj
konstrukcji nios
konstrukcji niosą cej, a w szczeg
cej, a w szczegó lno
lnoś ci rozpi
ci rozpię to
toś ci
ci
przę se
se ł ł i ich zr
i ich zróż nicowanie po d
nicowanie po d ł ł ugo
ugoś ci oraz zmienno
ci oraz zmienno ść
ść
przekroju poprzecznego ustroju niosą cego
cego
©M.Malinowski
ZASADNICZE CZYNNIKI WP
ugo ść
1.
Ukszta ł ł towanie obiektu w planie i w profilu, typ i rodzaj
2.
prz
przekroju poprzecznego ustroju nios
237436581.022.png
TECHNOLOGIE BUDOWY MOSTÓW
1. Monta
Montaż prz
przę se
se ł ł w ca
w ca ł łoś ci (d
ci (dź wigi lub
wigi lub
urzą dzenia specjalistyczne)
dzenia specjalistyczne)
2. Monta
Montaż z wykorzystaniem podp
z wykorzystaniem podpó r
r
tymczasowych
3. Monta
Montaż lub budowa prz
lub budowa przę se
se ł ł na rusztowaniach
na rusztowaniach
stacjonarnych
©M.Malinowsk
4. Wykonywania prz
Wykonywania przę se
se ł ł za pomoc
za pomocą rusztowa
rusztowań
przejezdnych lub przesuwnych
5. Nasuwanie pod
Nasuwanie pod ł łuż ne lub obrotowe
ne lub obrotowe
6. Monta
wspornikowy segmentowy lub
betonowanie nawisowe
betonowanie nawisowe
7. Budowa z zastosowaniem dodatkowych ,
Budowa z zastosowaniem dodatkowych ,
monta
montaż owych pylon
owych pylonó w i odci
w i odciągó w (
w ( ł ł uki)
uki)
8. Budowa most
Budowa mostó w wisz
w wiszą cych
cych
TECHNOLOGIE BUDOWY MOST
1.
urz
2.
3.
4.
5.
Montaż wspornikowy segmentowy lub
6.
7.
8.
237436581.023.png 237436581.001.png 237436581.002.png 237436581.003.png 237436581.004.png 237436581.005.png 237436581.006.png 237436581.007.png
MONTAŻ PRZ
PRZĘ SE
SEŁ W CA
W CAŁOŚ CI
CI
1. Prz
Przęs ł ł a o ma
a o ma ł ł ej rozpi
ej rozpię to
toś ci
ci – monta
monta ż ż ca
ca ł ł ych prz
ych przę se
se ł ł lub d
lub d ź ź wigar
wigaró w
w
prefabrykowanych (stalowych, betonowych, zespolonych – np
np FVT)
FVT)
2. Prz
Przęs ł ł a o stosunkowo niedu
a o stosunkowo niedu ż ż ym ci
ym ci ęż
ęż arze
arze – mo
mo ż ż liwo
liwoś ci techniczne d
ci techniczne d ź ź wig
wigó w lub
w lub
urzą dze
dzeń specjalistycznych
specjalistycznych
3. Konieczno
Konieczno ść
ść stosowania d
stosowania d ź ź wig
wigó w (drogowych, kolejowych) o znacznych ud
w (drogowych, kolejowych) o znacznych ud ź ź wigach
wigach
(d ź ź wigi kolejowe
wigi kolejowe – problem monta
problem monta ż ż u pod czynn
u pod czynną trakcj
trakcją ) lub specjalistycznych
) lub specjalistycznych
urzą dze
dzeń monta
monta ż ż owych
owych
4. Konieczno
ść
czasowego
czasowego
zamkni
cia drogi
pod obiektem na
pod obiektem na
czas monta
czas monta ż ż u
u
konstrukcji
prz
przęs ł ł a
a
©M.Malinowski
MONTA
1.
prefabrykowanych (stalowych, betonowych, zespolonych
2.
urz
3.
(d
urz
Konieczno ść
4.
zamknię cia drogi
konstrukcji
237436581.008.png
MONTAŻ PRZ
PRZĘ SE
SEŁ W CA
W CAŁOŚ CI
CI
WIADUKT KOLEJOWY
SOPOT – UL. PODJAZD
UL. PODJAZD
©M.Malinowski
MONTA
SOPOT
237436581.009.png 237436581.010.png 237436581.011.png 237436581.012.png 237436581.013.png 237436581.014.png 237436581.015.png 237436581.016.png 237436581.017.png 237436581.018.png 237436581.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin