I. Dane osobowe:
1. Imię i nazwisko Pelagia O. Reinhold P
2. Jednostka chorobowa: Udar niedotlenny lewej półkuli mózgu, nadciśnienie tętnicze, zaburzenie gospodarki lipidowej, niedowład połowiczy prawostronny, cechy afazji, stan po udarze krwotocznym mózgu, nadciśnienie tętnicze
3 Stan psychofizyczny:
- psychiczny-. Pozytywne nastawienie do ćwiczeń
fizyczny- występują częściowe problemy z pisaniem ,problemy z motoryką małą i dużą
.
II. Konspekt:
1. Prowadzący- Nowicka Paulina
2. Miejsce – sala chorych
3. Czas trwania- 50 minut
3. Temat: Łamigłówki mądrej główki – gry dydaktyczne
4. Rodzaj terapii- ludoterapia, gra dydaktyczna , elementy socjoterapii i psychoterapii
5. Forma organizacyjna- czynna, idywidualna
6. Metody pracy: oparta na słowie- instruktaż, oparta na obserwacji- pokaz, praktycznej działalności- ćwiczenia
7. Środki dydaktyczne- krzyżówki, wykreślanki na kartkach, ołówki
8. Cel ogólny: nabycie umiejętności kojarzenie hasła z opisem
9. Cel szczegółowy:
· stymulowanie elementarnych dyspozycji słowotwórczych
- niwelowanie i pokonywanie barier poznawczych
- usprawnienie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- usprawnienie pamięci trwałej i świeżej
- kształcenie wyobraźni
- kształcenie skupienia uwagi na danej czynności
- kształcenie zdolności kojarzeniowej
- ćwiczenie spostrzegawczości
- rozwijanie aktywności twórczej
- ćwiczenie rozumienia trudnych i abstrakcyjnych pojęć
- usprawnianie stawów międzypaliczkowych
- kształcenie zdolności logicznego myślenia
- nabywanie nowych wiadomości
- rozwijanie zdolności poznawczych
- ćwiczenie koncentracji uwagi
- reagowanie na polecenia terapeuty
- ćwiczenie poszczególnych miesni przedramienia i ramienia
- rozpoznawanie związku między literami i tworzeniem słów
III. Przebieg zajęć:
WSTĘP ( 5minut)
przygotowanie stanowiska pracy ,powitanie podopiecznego przedstawienie tematu zajęć
ROZWINIĘCIE (40 minut)
a.) prowadząca podaje instrukcję do zajęć
b.) prowadząca przeprowadza zajęcia
- ćwiczenie I- wykreślanka wyrazowa
- ćwiczenie II- krzyżówka
ZAKOŃCZENIE (5minut)
- zadanie pracy domowej- oglądanie programów o treści edukacyjnej
-podziękowanie za zajęcia,
- zaproszenie na następne zajęcia
- - posprzątanie stanowiska pracy
Literatura
k. milanowska “terapia zajęciowa”
j. halbig, r. Webner “bawimy się wszyscy”
Dostosowanie stanowiska pracy do potrzeb podopiecznych: pacjenci nie wymagają dostosowania stanowiska pracy.
Przestrzeganie przepisów BHP: przed zajęciami przewietrzenie sali, zapewnienie oświetlenia, odpowiedniej ilosci miejsc
asfalt1213