optym.doc

(773 KB) Pobierz
POLITECHNIKA WARSZAWSKA

Celem ćwiczenia było zapoznanie się z wskaźnikami niezawodnościowymi elektronicznych systemów bezpieczeństwa oraz wykorzystaniem ich do optymalizacji struktury niezawodnościowej systemu.

Wykorzystując program „Wspomaganie Decyzji Niezawodnościowo-Eksploatacyjnych Transportowych Systemów Nadzoru” mieliśmy określić:

 

1) Wpływ liczby uszkodzonych central i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego

2) Wpływ wartości niezawodności centrali i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego

3) Wpływ liczby zastosowanych magistral transmisyjnych na niezawodność całego systemu rozproszonego

4) Wpływ liczby zastosowanych central w wersji skupionej na niezawodność całego systemu rozproszonego

5) Wpływ czasu badań systemów na intensywność uszkodzeń central i modułów tworzących poszczególne typy systemów rozproszonych

6) Wpływ czasu badań systemów na intensywność uszkodzeń całego systemu rozproszonego

1) Wpływ liczby uszkodzonych central i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego

 

System jednej magistrali transmisyjnej z interfejsem JMTI RS-232

Liczba badanych systemów

20

20

20

20

20

20

Czas badań systemów [h]

8760

8760

8760

8760

17520

4380

Średni czas naprawy [h]

15

15

15

15

15

15

Średni czas realizacji przeglądów I rodzaju [h]

2

2

2

2

2

2

Średni czas realizacji przeglądów II rodzaju [h]

6

6

6

6

6

6

Współczynnik nakładów finansowych [%]

80

80

80

80

80

80

Liczba uszkodzonych jednostek centralnych

1

3

1

2

1

1

Liczba uszkodzonych modułów mocy

1

1

3

2

1

1

Liczba uszkodzonych modułów rozszerzających

3

1

1

2

3

3

Niezawodność całego systemu rozproszonego

0,767

0,767

0,767

0,729

0,767

0,767

 

 

 

2) Wpływ wartości niezawodności centrali i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego

 

System jednej magistrali transmisyjnej z interfejsem JMTI RS-232

Liczba badanych systemów

20

20

20

20

20

20

Czas badań systemów [h]

8760

8760

8760

8760

17520

4380

Średni czas naprawy [h]

15

15

15

15

15

15

Średni czas realizacji przeglądów I rodzaju [h]

2

2

2

2

2

2

Średni czas realizacji przeglądów II rodzaju [h]

6

6

6

6

6

6

Współczynnik nakładów finansowych [%]

80

80

80

80

80

80

Liczba uszkodzonych jednostek centralnych

1

1

3

2

3

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin