Celem ćwiczenia było zapoznanie się z wskaźnikami niezawodnościowymi elektronicznych systemów bezpieczeństwa oraz wykorzystaniem ich do optymalizacji struktury niezawodnościowej systemu.
Wykorzystując program „Wspomaganie Decyzji Niezawodnościowo-Eksploatacyjnych Transportowych Systemów Nadzoru” mieliśmy określić:
1) Wpływ liczby uszkodzonych central i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego
2) Wpływ wartości niezawodności centrali i modułów tworzących poszczególne typy systemów na niezawodność całego systemu rozproszonego
3) Wpływ liczby zastosowanych magistral transmisyjnych na niezawodność całego systemu rozproszonego
4) Wpływ liczby zastosowanych central w wersji skupionej na niezawodność całego systemu rozproszonego
5) Wpływ czasu badań systemów na intensywność uszkodzeń central i modułów tworzących poszczególne typy systemów rozproszonych
6) Wpływ czasu badań systemów na intensywność uszkodzeń całego systemu rozproszonego
System jednej magistrali transmisyjnej z interfejsem JMTI RS-232
Liczba badanych systemów
20
Czas badań systemów [h]
8760
17520
4380
Średni czas naprawy [h]
15
Średni czas realizacji przeglądów I rodzaju [h]
2
Średni czas realizacji przeglądów II rodzaju [h]
6
Współczynnik nakładów finansowych [%]
80
Liczba uszkodzonych jednostek centralnych
1
3
Liczba uszkodzonych modułów mocy
Liczba uszkodzonych modułów rozszerzających
Niezawodność całego systemu rozproszonego
0,767
0,729
jahoslaw