TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck.pdf
(
632 KB
)
Pobierz
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
Element obsługiwany przez wtyczkę
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać?
Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Tutorial - ChilliSkinner - 'Monster Truck'
Uwaga:
W kilku krokach zaprezentuję, w jaki sposób łatwo uŜywać nowych funkcji 'Weld Edge(s)' w ChilliSkinner’rze 3.0.2
JeŜeli nie masz jeszcze tego skryptu to moŜesz go pobrać
stąd
.
Wstęp
Ten tutorial jest przeznaczony, aby pokazać jak uŜywać
ChilliSkinner, Ŝeby uzyskać bardzo dobre efekty. Nie jest to
metoda “kliknięcia kilku klawiszy I juŜ gotowe”... Zastanawiałeś
się trochę jak rozbić swój model i za duŜo nie pracować... ale
końcowy rezultat moŜe być zadowalający.
Przeprosiny za długi tutorial, ale chcę, aby wyczerpał on wszystkie
aspekty uŜywania ChilliSkinner’a.
Proste, jeśli jesteś doświadczonym uŜytkownikiem ChilliSkinner’,
polecę kilka pomysłów, w jaki sposób moŜna pracować, których
normalnie nie był byś świadomy.
Krok 1
Zaczynamy szkolenie... Ten model jest trochę zabawny,
stworzyłem do specjalnie na potrzeby tego tutorial’a... Zabawka
'Monster Truck'.
To jest podstawowy model. Bez polotu, ale będzie wystarczający
do demonstracji technologii ChilliSkinner’a.
Zamiast rysować cały model od początkuj jest on dostępny na tutaj
downloads
.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=268
2008-11-03 18:22:50
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
Krok 2
Klikamy 'Auto Detach' Ŝeby podzielić model na ponumerowane
poligony.
Teraz tutaj są dwa miejsca, kiedy ChilliSkinner jest bardzo
poręczny, to jest pierwszy moment;
po
'Auto Detach’, ale
przed
'Clone'. Właściwie jest nie konieczne w ogóle
uŜycie
'Auto
Detach’, jeśli preferujesz własny podział na poligony.
Teraz przechodzimy do manipulowania pooddzielanymi
poligonami: ręcznie uŜywając funkcji logicznych lub 'un-foldable'
grupowanie etc.
Krok 3
MoŜemy uŜyć 'Hide Selected' lub/i 'Hide Un-Selected' do ukrywania
poligonów i ułatwienia sobie pracy na skomplikowanym modelu.
Tutaj ukryłem dwa koła.
UŜyj 'Toggle Visible' i 'Un-Hide All’, aby wyświetlić ukryte obiekty.
MoŜemy równieŜ uŜywać 'Attach Polys', 'Weld All' i 'Weld Selected',
dla uzyskania róŜnorakich zespoleń.
Krok 4
Ukryłem wszystkie koła. Teraz zaczynamy prace nad karoserią...
Grupujemy podzielone poligony, aby utworzyły płaszczyzny, na
których będzie łatwo namalować teksturę. Połączone w ten
sposób poligony pozwolą ChilliSkinner’owi utworzyć rozwinięcie.
Widzimy, dwie boczne powierzchnie karoserii będą dobrze się
rozwijać. MoŜemy połączyć je razem poprzez dołączenie dachu.
Wybieramy obie powierzchnie boczne karoserii i dach
samochodziku.
Krok 5
Klikamy 'Attach Polys', otrzymaliśmy jedną powierzchnię
składającą się z lewego i prawego boku karoserii oraz dachu
samochodzika. JednakŜe, mimo Ŝe połączyliśmy poszczególne
części, musimy zespolić (
weld
) je razem, w ten sposób unikniemy
podwójnych węzłów na wspólnych krawędziach.
Klikamy 'Weld All'. Teraz mamy ciągłą siatkę poligonową, którą
będzie moŜna rozwinąć.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=268
2008-11-03 18:22:50
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 3
Krok 6
Postępujemy podobnie z przednią szybą, maską i atrapą.
Zaznaczamy je wszystkie.
Krok 7
Klikamy 'Attach Polys' a następnie 'Weld All'. Mamy teraz
pojedynczą płaszczyznę w miejscu gdzie były trzy i oczywiście
będziemy mogli ją rozwinąć.
Krok 8
Postępujemy podobnie z tyłem samochodzika. Zaznaczamy szybę
tylnią, pakę, oraz tylnie drzwi.
Krok 9
Klikamy 'Attach Polys' a następnie 'Weld All'. Mamy teraz inna
pojedynczą płaszczyznę w miejsce trzech poligonów, którą równieŜ
będziemy mogli rozwinąć.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=268
2008-11-03 18:22:50
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 4
Krok 10
Teraz będzie ciekawie... Dach pozostanie tam gdzie jest a boki
samochodu uniosą się do góry względem krawędzi łączącej dach i
górny brzeg drzwi. Uzyskamy po rozwinięciu kształt
przypominający literę ‘H’.
Przyłączmy teraz tylnią część (beŜowa) do krawędzi dachu
(purpurowy). Zaznaczamy oba elementy.
Klikamy 'Attach'.
Krok 11
W tym momencie nie potrzebujemy łączyć wszystkich
wierzchołków razem tak jak to robiliśmy przy tylnich drzwiach i
przy szybie przedniej wszystkie były połączone razem. To byłby
zły pomysł, poniewaŜ jeśli będziemy mieli nową powierzchnięnie
będziemy mogli jej rozwinąć bez zniekształceń. Potrzebujemy
wyznaczyć dwie powierzchnie (teraz połączone w jedną) wiemy,
Ŝe najlepszym miejscem do ‘zgięcia’ jest krawędź tylnia dachu.
Zaznaczamy wierzchołki wyznaczające tą krawędź, dwa naleŜące
do części beŜowej I dwa naleŜące do części purpurowej, powinny
być zaznaczone cztery wierzchołki (zaznaczone na czerwono).
Klikamy 'Weld Selected'. Uwaga: Robiąc to uwaŜamy, aby nie
kliknąć omyłkowo 'Weld All'.
Krok 12
Boki karoserii, dach I tył samochodu tworzą jeden poligon, który
moŜe być rozwinięty.
Postępujemy identycznie w przypadku zielonego poligonu, to jest
Ŝeby przód samochodu został rozwinięty musimy go przymocować
do przedniej krawędzi dachu.
Wybieramy obydwa poligony: przedni (zielony) i część tylnią
karoserii (beŜowy)
Klikamy 'Attach'.
Krok 13
Jeszcze raz musimy wybrać węzły, które będziemy łączyć razem.
Chcemy, aby przód karoserii był połączony z przednią krawędzią
dachu.
Wybieramy węzły przedniej krawędzi dachu, dwa naleŜące do
dachu i dwa naleŜące do przodu samochodu, w sumie powinny
być cztery. (zaznaczone na czerwono).
Uwaga: Często łatwiej jest wybierać prawidłowe węzły
odpowiednich widokach top/front/back/left/right s.
Klikamy 'Weld Selected'.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=268
2008-11-03 18:22:50
TUTORIALE - Tutorial - ChilliSkinner - Monster Truck - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 5
Krok 14
Wybieramy karoserię.
Klikamy 'Hide Un-Selected’, aby odznaczyć karoserię, zrobimy
teraz mały eksperyment :)
Przystępujemy do testu naszej karoserii czy rzeczywiście
wykonaliśmy prawidłowo połączenia węzłów oraz czy nasza
karoseria będzie chciała się rozwinąć czy nie.
Krok 15
Klikamy 'Unfold Polys'. ChilliSkinner rozwinie naszą karoserię,
odwrotność Origami:)
MoŜemy zobaczyć, co jest przodem a co tyłem samochodu i czy
zgięcie nastąpiło w miejscach, które wybraliśmy.
ChilliSkinner zmienił kolor poligonów na zielony, oznacza to, Ŝe
rozwinięcie nastąpiło bez problemów i deformacji.
Jest to często przydatne do testowania rozwinięcia
poszczególnych grup poligonów, oznaczenia kolorami pozwalają
określić czy rozwiniecie przebiegło prawidłowo.
Krok 16
Ale do pełnego rozwinięcia jeszcze nie jesteśmy gotowi...
Klikamy 'Undo' i karoseria z powrotem została złoŜona. Zajmiemy
się teraz pozostałymi elementami. Klikamy 'Un-Hide All' Ŝeby
zobaczyć wszystkie elementy samochodziku.
Krok 17
Koła zostały ukryte, poniewaŜ będziemy się teraz zajmowali
podwoziem samochodu.
Wybieramy dolny poligon (purpurowy) oraz przylegające do niego
poligony stanowiące podwozie, przedni i tylni.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=268
2008-11-03 18:22:50
Plik z chomika:
sjiczing
Inne pliki z tego folderu:
UDK3Install-2014-02.exe
(1927972 KB)
1598220446_3dsMax.pdf
(53380 KB)
Textury.rar
(21833 KB)
Textury-metal.zip
(30889 KB)
3ds Max 2009 Beyond the Basics.rar
(717314 KB)
Inne foldery tego chomika:
■■■■ SERIALE 001 ■■■■
►►FILM--CHOMIKOWA SORTOWNIA
001 PRZWATNE
001 W TRAKCIE CHOMIKOWANIA
002- Z - ARCHIWUM POBRAĆ PRYWATNE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin