PR_rozumienie_tesktu.pdf

(80 KB) Pobierz
100826_Informator%20gimnazjalny.pdf
Język angielski 115
Wymagania szczegółowe
2.3. Uczeń znajduje w tekście określone informacje (1, 2, 4, 5).
2.5. Uczeń określa kontekst wypowiedzi (3).
2.2. Uczeń określa główną myśl tekstu (6).
Rozwiązanie
1. C, 2. A, 3. B, 4. C, 5. A, 6. B
ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH
Zadanie 2
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (1–3) dopasuj właściwy nagłówek (A–D). Wpisz
odpowiednie litery obok numerów akapitów. Jeden nagłówek został podany dodatkowo
i nie pasuje do żadnego akapitu.
A. TALK ON THE PHONE IN DAILY SITUATIONS
B. LEARN TELEPHONE MANNERS
C. GET FREE PRACTICE ON THE PHONE
D. GET READY FOR MAKING A PHONE CALL
Are you afraid to speak English over the phone when you are in Great Britain? Here are a few
tips to help you.
1. ____
Write down and practise what you are going to say. Make sure you have a pen and a piece
of paper so that you can write down what you hear and check your understanding later.
2. ____
Listen to recorded messages you do not have to pay for, such as the weather. Write down
what you hear the first time. Then call back to check if your notes are correct.
3. ____
Call for pizza delivery instead of going out to eat or phone the cinema to ask what is on rather
than use the newspaper. It costs only a few pennies.
Wymagania ogólne
II. Rozumienie wypowiedzi.
Uczeń rozumie […] proste wypowiedzi pisemne […] .
Wymaganie szczegółowe
3.2. Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu.
Rozwiązanie
1. D, 2. C, 3. A
667832674.010.png 667832674.011.png
116 Informator o egzaminie gimnazjalnym
Zadanie 3
Przeczytaj informacje o czterech osobach (1–4) oraz pięciu magazynach młodzieżowych
(A–E). Do każdej osoby dopasuj jeden magazyn, który by jej najbardziej odpowiadał.
Wpisz odpowiednie litery obok numerów osób. Jeden magazyn został podany dodatko
wo i nie pasuje do żadnej osoby.
TEEN MAGAZINES
1. ________
A. Hey!
Hey! ” gives you the hottest information
about music and film: articles, interviews,
artists’ biographies and concert reviews.
We’ve also started a new comic series about
crazy hamsters and their humorous
adventures. Write the next episode and win
a prize!
Dona: “I love winning prizes!
Once I won a photo of Brad Pitt with his
autograph and an iPod. I prefer looking at
photos of my favourite actors because very
often a picture tells you more than a text!”
B. Teen Time
You couldn’t watch your idols performing
live? Don’t worry! We’ve got all the latest
photos. And much more. In Teen Time you
will find the dates and places of all the future
music events. If you want to win a ticket,
send us a letter giving reasons why you
should be the winner.
2. _______
Susan: “My interests are music,
film and fashion. I also like reading funny
stories about the lives of people who are
just like me.”
C. Sixteen
Got a problem? We can help! Write to us and
read our experts’ opinions and useful advice
about school, friendship, emotions and trends
in fashion. In the September issue we also
publish the winners list from “The Dream
Concert” competition.
3. _______
Miranda: “My hobby is music.
I enjoy reading interviews with famous
musicians and I always look for
information about when and where my
favourite artists give concerts.”
D. Teen Voice
Here you can find hundreds of colourful pho-
tos of your favourite stars and a few facts
about their lives. And if you know a lot about
famous people, try one of the quizzes and
win. Cameras and lots of other gadgets are
waiting for you!
4. _______
Kate: “For me photos are not
everything. Information about what to do
in a difficult situation is also important.
And if there are prizes to win, it’s even
better.”
E. Young People
Check what our reporters have found out
about well-known models, hip-hop singers
and rock band leaders. Have a laugh reading
the next part of our “reAct!” story about
English teenagers’ school life and their silly
jokes.
667832674.012.png 667832674.013.png 667832674.001.png 667832674.002.png 667832674.003.png 667832674.004.png 667832674.005.png 667832674.006.png 667832674.007.png 667832674.008.png
Język angielski 117
Wymagania ogólne
II. Rozumienie wypowiedzi.
Uczeń rozumie […] proste wypowiedzi pisemne […] .
Wymaganie szczegółowe
3.3. Uczeń znajduje w tekście określone informacje.
Rozwiązanie
1. D, 2. E, 3. B, 4. C
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
Przeczytaj tekst i uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (1–5) jeden wyraz z ramki
w odpowiedniej formie. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna
wpisywanych wyrazów. Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej
luki.
beautiful leaf stay they travel two
Dear John,
I’m on holiday with my parents in Australia. We 1.______________________at a wonderful
hotel in Gladstone. On the 2. ______________________ day of our stay here we went to see
the Coral Reef. It is 3. ______________________ thing in the world. We also met a nice
couple and they invited us to 4. ______________________ house on the beach. I’ve also seen
koalas eating eucalyptus 5. ______________________. It’s a pity you are not here. Australia
is amazing!
Love,
Barbara
Wymagania ogólne
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycz
nych, ortograficznych) […] .
Wymaganie szczegółowe
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, grama
tycznych, ortograficznych) […]
Rozwiązanie
1. are staying , 2. second , 3. the most beautiful , 4. their , 5. leaves
667832674.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin