01-Vp.doc

(297 KB) Pobierz
Paweł Witkowski

TEMAT: KSIĘGA SŁOWA BOŻEGO

 

Cel dydaktyczny: zapoznanie z rolą Pisma Świętego w życiu chrześcijanina

Cel wychowawczy: zachęcenie do świadomej lektury Pisma Świętego.

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Powiedzcie mi proszę po co są biblioteki?

Czy łatwo byłoby wypożyczać książki gdyby wszystkie były ułożone „ciurkiem”?

Jakie istnie­ją normy, które pozwalają porządkować zbiory biblioteczne? (szeregowanie tematyczne)

 

Proszę zatem to uczynić: (załącznik1)

 

Praca w grupach.

 

Analiza pracy. Książki należało ułożyć następująco.

Atlasy.

1.    Atlas geograficzny

2.    Atlas historyczny

3.    Atlas biblijny

4.    Mapy administracyjne

Książki przedmiotowe.

5.    Dzieje Polski

6.    Zbiór zadań z matematyki

7.    Mowa ojczysta

8.    Geografia

9.    Matematyka

Lektury.

10.  Przygody Tomka Soyera

11.  Pinokio

12.  O psie, który jeździł koleją

13.  Akademia Pana Kleksa

Słowniki.

14.  Słownik Terminów literackich.

15.  Słownik poprawnej polszczyzny

16.  Słownik ortograficzny

17.  Słownik angielsko-polski

18.  Zadania ułamkowe

19.  Przygody Kubusia Puchatka

 

Moi drodzy. Wśród wielu książek jest jedna wyjątkowa księga. Księga, która dla każdego chrześcijanina jest księgą bardzo ważną. Kto wie co to za księga? (Pismo św.)

TEMAT: KSIĘGA SŁOWA BOŻEGO

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

Praca w grupach 

 

 

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

Spis książek dla uczniów

4.

Wymiar eklezjalny:

Powiedzcie mi:

Co to jest Biblia?

Jak powstało Pismo Święte? (autorzy natchnieni)

Jak dzielimy Pismo Święte?

Ile jest ksiąg biblijnych? (27-NT; 45-ST)

Co zawiera Stary i Nowy Testament? (historię zbawienia)

 

Otwórzcie podręcznik na s. 13 i powiedzcie mi dlaczego akurat w ten sposób zostały ułożone księgi NT? (może być trudność)

 

Popatrzcie:

·         Ewan­gelie przedstawiają życie Jezusa.

·         Dzieje Apostolskie opisują życie pierwszej wspólnoty Kościoła

·         Listy apostol­skie zawierają między innymi pouczenia i wskazówki dla wspólnot chrześcijańskich.

·         Wreszcie Apokalipsa, czyli Obja­wienie św. Jana w sposób symboliczny przedstawia ostatecz­ny triumf Kościoła.

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

Praca z podręcznikiem

 

5.

Wymiar egzystencjalny:

Człowiek w swoim życiu poszukuje autorytetów. Dla małego dziecka często będzie to mama lub tata, później starszy kolega, czasem nauczyciel, ksiądz. Dzieje się tak dlatego, że aby dobrze, godnie żyć potrzebujemy pewnych wskazań. Takich wskazań do dobrego życia udzielił nam też Pan Bóg. Są one zawarte w Piśmie Świętym. Dziś spróbujemy zobaczyć, jaka jest nasza relacja do tej świętej Księgi.

 

Jak doskonale wiemy Apostołowie, wypełniając polecenie Chrystusa, nauczaniem ustnym, przykładami i instytucjami przekazali to, co otrzymali z ust Chrystusa. Wspierani natchnieniem Ducha Świętego, na piśmie utrwalili wieść o zbawieniu. Apostołowie pozostawili nam biskupów przekazując im swoje stanowisko nauczycielskie. Tak więc Tradycja św. i Pismo św. obu Testamentów są jakby zwierciadłem, w którym Kościół pielgrzymujący na ziemi ogląda Boga, od którego wszystko otrzymuje, aż zostanie doprowadzony do oglądania Go twarzą w twarz. A to co przekazali nam Apostołowie przyczynia się do prowadzenia świętego życia przez lud Boży i do pomnażania w nim wiary. I tak Kościół w swej nauce, życiu i kulcie uwiecznia i przekazuje wszystkim pokoleniom to wszystko, czym on jest i to wszystko, w co wierzy.

Wykład

 

6.

Wymiar biblijny:

Teraz zastanówmy się do czego może się w naszym życiu przydać Pismo Święte i dlaczego jest tak ważne dla chrześcijanina? – młodzież podaje propozycje.

 

Otrzymane wypowiedzi konfrontujemy z tekstami 2 Tm 3, 16-17 – (do czego?) i 2 P 1, 16-21 – (dlaczego tak ważne?).

2 Tm 3, 16-17.

Wszelkie Pismo od Boga natchnione [jest] i pożyteczne do nauczania, do przekonywania, do poprawiania, do kształcenia w sprawiedliwości - aby człowiek Boży był doskonały, przysposobiony do każdego dobrego czynu.

 

2 P 1, 16-21

Nie za wymyślonymi bowiem mitami postępowaliśmy wtedy, gdy daliśmy wam poznać moc i przyjście Pana naszego Jezusa Chrystusa, ale ]nauczaliśmy] jako naoczni świadkowie Jego wielkości. Otrzymał bowiem od Boga Ojca cześć i chwałę, gdy taki oto głos Go doszedł od wspaniałego Majestatu: To jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie. I słyszeliśmy, jak ten głos doszedł z nieba, kiedy z Nim razem byliśmy na górze świętej. Mamy jednak mocniejszą, prorocką mowę, a dobrze zrobicie, jeżeli będziecie przy niej trwali jak przy lampie, która świeci w ciemnym miejscu, aż dzień zaświta, a gwiazda poranna wzejdzie w waszych sercach. To przede wszystkim miejcie na uwadze, że żadne proroctwo Pisma nie jest dla prywatnego wyjaśnienia. Nie z woli bowiem ludzkiej zostało kiedyś przyniesione proroctwo, ale kierowani Duchem Świętym mówili [od Boga] święci ludzie.

 

Analiza tekstów.

Praca w grupach

 

 

 

Odczyt

 

 

 

 

 

Pismo św.

7.

Wymiar liturgiczny:

Proszę powstać.

 

Słowu Boga chcemy wierzyć, dlatego teraz wspólnie wyznajmy wiarę w Jego moc. Powtarzając po każdym wezwaniu: Wierzymy.

P: Wierzymy Boże że, Ty sam przemawiasz do nas, na kartach Pisma Świętego,

K: Wierzymy

P: Wierzymy Boże że, Ty, sam mówisz, kim dla nas jesteś, że jesteś Bogiem jedynym,

K: Wierzymy

P: Boże, wierzymy że Twoje słowo może przemienić nasze życie,

K: Wierzymy .

Ojcze nasz…

Modlitwa

 

8.

Podsumowanie:

Zapis notatki:

Pismo Święte tworzą 73 księgi. 46 ksiąg Starego Testamentu i 27 ksiąg Nowego Testamentu. Najważniejszymi księgami Biblii są 4 Ewangelie. „Ewangelia” znaczy Dobra Nowina o Jezusie Chrystusie.

 

Wklejamy do zeszytu schemat do uzupełnienia

Zapis do zeszytu

 

9.

Zadanie domowe:

Przeczytam dowolny fragment Pisma św. (1 rozdział)

 

 

10.

Modlitwa końcowa:

 

 

 


Załącznik1.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin