TI_01-99-09-15-T_B_M_pl.pdf
(
186 KB
)
Pobierz
01
TI 01-99 09 15 T/B/M
pl
Technical
information
Wymiana panewki w główce korbowodu.
Dotyczy DC11 i DSC/DSI/DC12.
Opis
Tuleja panewki w główce korbowodu
została ulepszona, aby zwiększyć trwałość
korbowodu. Powstał w związku z tym opis
czynności serwisowych wymiany panewki w
główce korbowodu. Opis ten dotyczy
wszystkich silników.
Rozwiązanie produkcyjne
Ulepszona panewka główki korbowodu
została wprowadzona do produkcji od
następujących numerów silnika:
Scania Södertälje
5763660
Scania Ameryka
Łacińska
Część
Część
wprowa-
dzona
Część
wycofana
Oznaczenie
Panewka
1339877 1440359
©
Scania CV AB
1/5
(937)
1999
Rozwiązanie serwisowe
W sierpniu 1999 wprowadzono nowe
narzędzie specjalne 99403 do wymiany
panewki w główce korbowodu we
wszystkich silnikach.
Przy wymianie panewki należy skrupulatnie
stosować się do tych instrukcji.
Opis czynności
Narzędzie składa się z trzech części.
99 403
3
1.
Podstawa wraz z kołkiem prowadzącym.
2.
Wciskacz
3.
Podpórka
Podpórki różnią się zależnie od typu silnika.
Są one oznaczone.
Podpórka A DSC9
Podpórka B DSC11
Podpórka C DSC14
Podpórka D DC11, DSC/DC12
1
2
2/5
©
Scania CV AB
TI 01-99 09 15 T/B/M pl
Wymiana panewki w główce
korbowodu.
Użyj narzędzia specjalnego do wymiany
panewki w główce korbowodu. Postępuj w
sposób następujący:
1.
Ułóż korbowód tak, by stopa
korbowodu spoczywała na podstawie.
Za pomocą końcówki wciskacza o
mniejszej średnicy wyciśnij panewkę z
główki korbowodu.
2.
Obróć wciskacz końcem o większej
średnicy w dół i wsuń nową panewkę w
główkę korbowodu. Wciśnij panewkę.
Po wciśnięciu panewki na odpowiednią
głębokość powinna ona zostać
precyzyjnie obrobiona. Wymaga to
specjalnego sprzętu. Wymiary
znajdziesz w specyfikacjach.
Specyfikacje
d
Średnica, d
D11/D12
54.030–54.043mm
0.007
0.008
D9
50.030–50.043mm
0.008
A
D14
50.030–50.043mm
Gładkość powierzchni 0.6Ra.
A
©
Scania CV AB
3/5
TI 01-99 09 15 T/B/M pl
Sprawdzenie korbowodu
Sprawdź korbowód za pomocą narzędzia
specjalnego 587110.
Upewnij się, że panewka nie jest
uszkodzona, po czym postępuj w
następujący sposób:
1.
Załóż pokrywkę stopy korbowodu
zgodnie z oznaczeniem i dokręć śruby
zgodnie z momentem podanym w
literaturze serwisowej.
2.
Umieść korbowód w narzędziu
specjalnym i włóż odpowiedni sworzeń
tłokowy w panewkę.
3.
Następnie umieść wskazówkę na
sworzniu tłokowym.
Upewnij się, że korbowód nie jest
odkształcony - wskazówka w pozycji
poziomej.
Upewnij się, że korbowód nie jest
odkształcony - wskazówka w pozycji
pionowej.
Odległość między wskazówkami na
narzędziu pokazanym tutaj wynosi 75 mm.
Odległość między jedną ze wskazówek a
powierzchnią pomiaru nie powinna być
większa niż 0,05 mm, mierząc tym
narzędziem, w obu wypadkach. Sprawdź
szczelinomierzem.
4/5
©
Scania CV AB
TI 01-99 09 15 T/B/M pl
Sprawdź również, czy korbowód nie jest
odkształcony do kształtu litery S. W tym
celu zmierz odległość między krawędzią
zewnętrzną panewki i powierzchnią
narzędzia. Obróć korbowód i zmierz
odpowiedni wymiar. Odchylenie nie może
być większe niż 0,6 mm. W silnikach 14
litrowych odchylenie nie może być większe
niż 2,45 - 3.50mm (asymetrycznie).
Częśc
i
Oznaczenie
Części wycofane
Części wprowadzone
Panewka główki korbowodu
1339877
-
Panewka główki korbowodu
-
1440359
Narzędzie specjalne
-
99403
©
Scania CV AB
5/5
TI 01-99 09 15 T/B/M pl
Plik z chomika:
hen5
Inne pliki z tego folderu:
Blokada pedału przyśpieszenia.pdf
(410 KB)
Diagnostyka i lista kodów usterek.pdf
(296 KB)
EBS-Scania.pdf
(737 KB)
Elektryczne podgrzewanie silnika gniazdo na zewnątrz kab.pdf
(1858 KB)
Fleet Analysis System 1 WSM_19-03-13_pl.pdf
(295 KB)
Inne foldery tego chomika:
daf
Man 2000 i tgl
MAN TGA
mercedes
naczepa shmitz i inne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin