Zimo,baw się z nami.doc

(60 KB) Pobierz
ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI 10

ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI  10.01.201114.01.2011Wdrażanie do umiejętności określania pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno, lód; Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów.

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

12-3,11-1,6-1

 

 

 

8-1,2,3,

 

14-1,9-1,

 

5-3,

 

4-3,3-1,

 

7-2,

 

3-3,

14-2,4-2,

 

14-6,3-2,

11-2,6-1,5-4,

 

12-3,9-3,

 

3-1,

11-1,1-2,

4-1,

6-5,

1-1,

2-2,

5-1,

2-1,

2-5,

2-4,1-3,

„Kiedy za oknami zima” –rozmowa     z dziećmi przy ilustracjach przedstawiających pory roku.

 

Zabawa rytmiczno-ruchowa na tle piosenki „Tak się zachmurzyło”

„Zimowe obrazki”rysowanie białą kreda na niebieskim tle.

Zabawa ruchowa z elem. równowagi „Idziemy przez zaspy”

Zabawa dydaktyczna „Co było najpierw, co potem?”

Zabawa ortofoniczna w oparciu o wiersz M.Konopnickiej „Zła Zima”

Ćw. oddechowe w grupach „Śnieg tańczy”

Praca indywidualna „Co kojarzy się z zimą?”

 

Praca w małym zespole „Zabawy na śniegu”

Zabawy na podwórzu na śniegu.

 

Spacer do parku – prowadzenie obserwacji przyrody. 

Zabawy tematyczne

Zabawy dowolne

Zabawy stolikowe.

Zabawy swobodne

Zabawy integracyjne

Spożywanie  posiłków

Leżakowanie

Czynności higieniczne w łazience

Prace porządkowe w kącikach

Ubieranie się na spacer

 

Dostrzega różnicę między ilustracjami, wie jak nazywają się pory roku i po czym można je poznać, wie jakie niebezpieczeństwa i przyjemności niesie zima. Wie, że należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa, zakazu zabaw na śniegu i lodzie w miejscach niedozwolonych.

Rozwija wrażliwość muzyczną, odzwierciedla ruchem treść piosenki,

określa tempo i nastrój piosenki.

Poznaje nowe techniki plastyczne, rysuje głowonogi i rysunki schematyczne, omawia swoja pracę.

Podnosi wysoko nogi, przekracza przeszkody.

 

Rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe, stosuje słowa najpierw, potem.

 

Ćwiczy mięśnie warg na zgłoskach „hu-hu-ha”, poprawne wypowiada te zgłoski, posługuj się mimika

W rytm muzyki dmucha przez słomkę na konfetti.

Wyszukuje wśród obrazków takie, które przedstawiają oznaki charakterystyczne dla zimy.

Dzieli wyrazy na sylaby, nazywa rysunki związane z aktualną pora roku.

Bawi się bezpiecznie, wie, ze nie należy jeść śniegu. wie o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę w radiu   i w telewizji, np. będzie padał śnieg

Określa charakterystyczne cechy zimy (puchowa pierzyna, szron, promienie słoneczne , mróz, uboga szata roślinna).

Pełni role społeczne (członkowie rodziny) w toku zabaw.

Przestrzega ustalone umowy i zasady regulujące współżycie w grupie

Nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie

Unika zachowań agresywnych, powstrzymuje się przed nimi.

Pomaga nieśmiałym, mało aktywnym, nowym dzieciom.

Prawidłowo posługuje się łyżką.

Wie, że odpoczynek jest potrzeby dla zachowania zdrowia

Uczy się myc żeby ze stosowaniem pasty.

Bierze udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie

Ściąga ubrania, buty, umieszcza ich w wyznaczonym miejscu w szatni.

 

2  ilustracje przedst.. jesień i zimę

 

 

Płyta „Zimowe piosenki” – zbiór własny, dzwonki

Biała kreda, kartki granatowe, rysunek narysowany świecą.

Obrazki przedstaw. sytuacje wcześniejszą i późniejszą

Tekst wiersza,

Słoiki z konfetti, słomki, ilustracje o zimie

KP A, nr 10

 

 

ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI 10.01.201114.01.2011 Zapoznanie się ze niektórymi ptakami, poznawanie ich zwyczajów i zmian zachodzących w ich życiu zimą

Podstawa programowa

Sytuacyjne edukacyjne tworzone przez

nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko:

Środki dydaktyczne Źródło

8-1,2, 1-2

4-2,13-1,3

5-4, 1,1

14-2, 6-1,

3-3

1-2, 5-3

7-2

 

14-3, 5-4

4-2, 14-2

 

5-3,4,

4-2 11-2

 

1-2, 5-4

14-2, 1-3

4-2

3-4

1-1,3, 6-5

1-2, 6-5

 

4-3, 1-3

 

3-1

2-4,5

2-1

2-2,5

2-1

1-3, 2-4

Zabawy na baliku karnawałowym 

Zestaw zabaw matematycznych

Zabawa ruchowa „Płatki śniegu

Zabawa rozwijająca umiejętność oceny postępowania „Dobrze czy źle?”

Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość

Zabawa pantomimiczna „Co można robić na śniegu

Zabawa ruchowa „Śnieżki”

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Tworzymy komplety”

Zabawa ruchowa „Jeździmy na nartach

Zabawa dydaktyczna „Atrybut Pani zimy

 

Zabawa ruchowa z elementem toczenia

Praca ind. Ćw. analizy i syntezy wzrokowej

Praca ind. „Sopelkowy wzorek

Zabawa dowolna

Zabawy integracyjne

Zabawy w kącikach

 

Zabawy według zainteresowań

 

Zabawy swobodne

Leżakowanie

Mycie rąk

Spożywanie posiłków

Czynności pielęgnacyjne - mycie zębów

Ubieramy się na spacer

Tańczy, śpiewa i bawi się do muzyki.

Wyłącza ze zbioru element, który do niego nie pasuje, liczy elementy w zbiorze

Naśladuje spadające płatki śniegu

Ogląda obrazki dzieci bezpiecznie i niebezpiecznie bawiących się na śniegu. Ocenia czy dobrze czy źle

Stara się jak najszybciej pozbierać śniegowe gwiazdki.

Pokazuje za pomocą ruchu, gestu, mimiki, co można robić na śniegu. Odgadują o jaka zabawę chodzi. 

Ugniata kule z gazet, rzuca nimi raz prawa raz lewą ręką

Dobiera w pary pasujące do siebie obrazki czapek i szalików (taki sam kolor i wzór)

Naśladuje jazdę na nartach, naprzemiennie ślizga się na stopach

Rozwiązuje zagadki o tematyce zimowej, mówi z jakim kolorem kojarzy się zima, nazywa przedmiot i zjawiska na obrazku, mówi które pasują do zimy.

Turla piłkę w różnych kierunkach. po sali.

Składa w całość pocięte obrazki sprzętu związanego z zimą np. łyżwy

Układa z sopli wzór pokazany przez nauczyciela. Uczy się określać długość

Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zabaw.

Podejmuje próby wspólnych zabawach, współdecyduje o wyborze zabawek

Uczestniczy we wspólnych zabawach, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie

Uczestniczy w zabawach rozwijających poznawanie samego siebie, nabywa nawyk dbania o książki, szanuje je.

Swobodnie rozmawia na tematy bliskie w kontaktach indywidualnych

Przewraca odzież na prawą stronę, stara się samodzielnie ubrać piżamę

Wie, kiedy należy myć ręce. Zna kolejne etapy mycia

Dba o czystość na i pod stołem, zasuwa krzesełko po skończonym posiłku

Uczy się pokukać usta wodą, prawidłowo trzyma szczoteczkę

Próbuje samodzielnie zakładać odzież i obuwie.

 

Obrazki ze zbiorami

 

Obrazki dzieci bawiących się na śniegu

Śniegowe gwiazdki

 

 

 

Gazety

Obrazki czapek i szalików

 

 

Obrazki

 

 

Piłki

Obrazki

Sople krótkie i długie

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin