Jak dbać o TDi.txt

(3 KB) Pobierz
1. Dbaj o dobry olej w silniku.

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km) 
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km.

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, 
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces 
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator.

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do 
temperatury roboczej.

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie 
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp. 
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej 
osiągnie właściwą temp. pracę.

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika 
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na 
brak smarowania.

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę 
minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli P********* Stylu Jazdy).
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli 
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi 
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po 
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- 
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie 
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne 
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy 
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do 
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i 
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności 
przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności 
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie 
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej 
niż 1litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi.

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma 
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie 
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż 
przed przednim prawym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych 
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej 
częsciej wymieniać filtr papierowy.

17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$.

18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do 
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i 
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi 
zakresami.

19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się 
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną 
zasłonę dymną.

20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin