Instrukcja napraw Passat 1997 Instalacja elektryczna - diagnoza w³asna.pdf

(1562 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Passat 1997 >
Serwis
Instrukcja napraw
Passat 1997 2
Zeszyt
Instalacja elektryczna
– diagnoza własna
Wydanie 07.00
Serwis. Informacje techniczne
50443652.028.png 50443652.029.png 50443652.030.png 50443652.031.png 50443652.001.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Passat 1997 2
Zeszyt
Instalacja elektryczna – diagnoza własna Wydanie 07.00
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Komputerowa diagnoza własna
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50443652.002.png 50443652.003.png 50443652.004.png 50443652.005.png 50443652.006.png 50443652.007.png 50443652.008.png 50443652.009.png 50443652.010.png 50443652.011.png 50443652.012.png 50443652.013.png 50443652.014.png 50443652.015.png 50443652.016.png 50443652.017.png 50443652.018.png 50443652.019.png 50443652.020.png 50443652.021.png 50443652.022.png 50443652.023.png 50443652.024.png 50443652.025.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna strona
Komputerowa diagnoza własna ................................................................ 01–1
–Narzędzia .....................................................................................01–1
– Podłączenie testera usterek ...................................................................01–2
Komputerowa diagnoza własna immobilisera w samochodach z zielonym podświetlaniem
zestawu wskaźników tablicy przyrządów ...................................................... 01–7
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................. 01–9
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–20
– Komputerowe dopasowywanie kluczyków zapłonu .......................................... 01–22
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–27
– Sposób postępowania w przypadku wymiany zestawu wskaźników tablicy przyrządów
(dopasowanie) .............................................................................. 01–28
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera
sterującego silnikiem (dopasowanie) ........................................................ 01–29
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–31
Komputerowa diagnoza własna immobilisera w samochodach z błękitnym
podświetlaniem zestawu wskaźników tablicy przyrządów ................................... 01–37
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................01–39
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–50
– Komputerowe dopasowywanie kluczyków zapłonu .......................................... 01–53
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–59
– Sposób postępowania podczas wymiany zestawu wskaźników
tablicy przyrządów (dopasowanie) ...........................................................01–60
– Sposób postępowania podczas wymiany komputera sterującego silnikiem (dopasowanie) .. 01–61
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–63
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów do 2 04. 99 ..... 01–67
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników ......................................01–69
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ...........................................01–75
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–86
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–92
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–96
– Dopasowywanie danych przeglądów serwisowych w przypadku
wymiany zestawu wskaźników ..............................................................01–102
– Nastawianie wyświetlacza terminów przeglądów serwisowych ..............................01–107
– Odczytywanie ilości impulsów przejechanej drogi (liczba K) ................................01–113
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–116
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–121
– Dopasowywanie wskazań zużycia paliwa ...................................................01–127
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy
przyrządów od 05.99 2
...................................................................... 01–133
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników tablicy przyrządów .................01–136
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–141
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–159
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–165
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–170
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–172
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu
wskaźników ................................................................................01–189
– Nastawianie wyświetlacza terminów przeglądów ............................................01–197
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–201
– Odczytywanie ilości impulsów przejechanej drogi (liczba K) ................................01–206
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–209
– Dopasowywanie wskazań zużycia paliwa ...................................................01–214
– Dopasowywanie wersji językowej tekstów informacyjnych dla kierowcy .....................01–217
Złącze interfejs dla magistrali danych BUS ................................................. 01–221
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–232
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–234
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–237
Diagnoza własna układu automatycznej regulacji zasięgu działania reflektorów .......... 01–243
– Przeprowadzanie diagnozy własnej układu automatycznej regulacji zasięgu działania
reflektorów .................................................................................01–245
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–256
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–258
– Nastawy podstawowe ......................................................................01–260
– Kodowanie komputera sterującego systemem ..............................................01–263
Komputerowa diagnoza wła-
sna
Narzędzia
Potrzebne narzędzia specjalne,
testery, urządzenia pomiarowe
i środki pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551
Diagnostyczny przewód pomia-
rowy V.A.G 1551/3 lub 1551/3 A
System diagnostyczno-pomia-
rowo-informacyjny VAS 5051
01–1
katalog „Podręcznik techniki serwisowej” (Hand-
buch Service-Technik).
Jeżeli wystąpią usterki w będących pod kontrolą
czujnikach lub zespołach systemu immobilisera,
zostaną one zapamiętane wraz z opisem rodzaju
uszkodzenia w pamięci usterek komputera sterują-
cego tym systemem.
Jednocześnie mogą zostać zapamiętane max. 4
usterki.
Usterki występujące sporadycznie zostaną zma-
zane, jeżeli nie wystąpią ponownie w ciągu 50 uru-
chomień silnika.
Wyszukiwanie usterki w działaniu systemu immobi-
lisera należy rozpocząć od wprowadzenia diagnozy
własnej i odczytania zapamiętanych informacji o
usterkach za pomocą:
systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjne-
go VAS 5051 lub
testera usterek V.A.G 1551 albo
testera systemów samochodowych V.A.G 1552.
Przedstawione informacje o usterkach prowadzą
poprzez tabele usterek zawierające wskazówki
określające możliwe przyczyny występowania uste-
rek, do informacji o rodzaju przeprowadzanych ko-
lejno czynności naprawczych.
01–2
Podłączenie testera usterek
Czynności w celu usunięcia aktualnych i specyficz-
nych dla danego typu immobilisera usterek, patrz
50443652.026.png 50443652.027.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin