Insrukcja E-14.doc

(422 KB) Pobierz
Instrukacja E14

POLSKIE  KOLEJE  PAŃSTWOWE

 

 

Załącznik do zarządzenia Nr ..............

Zarządu PKP z dnia .............................

 

 

 

 

 

E 14

 

Instrukcja

diagnostyki  technicznej  urządzeń  sterowania
ruchem  kolejowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WARSZAWA 2000


Wykaz

pracowników, którzy powinni otrzymać do użytku wewnętrznego egzemplarze “Instrukcji diagnostyki technicznej urządzeń sterowania ruchem kolejowym” E-14 oraz stanowisk pracy, które w tę instrukcję należy wyposażyć.

1.      pracownicy Dyrekcji Generalnej PKP – zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

2.      pracownicy Dyrekcji Infrastruktury Kolejowej – zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

3.      pracownicy Dyrekcji Kolejowych Przewozów Towarowych CARGO i podległych jednostek organizacyjnych – zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

4.      pracownicy Dyrekcji Przewozów Pasażerskich i podległych jednostek organizacyjnych zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

5.      pracownicy Dyrekcji Elektroenergetyki Kolejowej zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

6.      pracownicy Dyrekcji Teleinformatyki Kolejowej zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

7.      pracownicy sekcji eksploatacji, utrzymania i diagnostyki zakładów infrastruktury kolejowej zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

8.      pracownicy biur zakładów infrastruktury kolejowej zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem

9.      stanowiska pracy związane bezpośrednio z obsługą i obsługą techniczną urządzeń objętych instrukcją zgodnie z odrębnym rozdzielnikiem.


SPIS TREŚCI

 

 

Rozdział 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE              4

§1              Przedmiot i zakres instrukcji              4

§2              Podstawowe pojęcia i określenia              4

Rozdział 2 ORGANIZACJA  PROCESU  DIAGNOSTYCZNEGO   W  ZAKŁADZIE  INFRASTRUKTURY              7

§3              Proces diagnostyczny              7

§4              Zgłoszenie urządzeń do diagnostyki              8

§5              Harmonogramy badań diagnostycznych,              8

§6              Badania diagnostyczne              9

§7              Czasookresy badań diagnostycznych              14

§8              Dokumentacja badań diagnostycznych.              15

Rozdział 3 OBOWIĄZKI   I   UPRAWNIENIA   PRACOWNIKÓW    SEKCJI   DIAGNOSTYKI              18

§9              Naczelnik sekcji diagnostyki              18

§10              Starszy inspektor ds. automatyki              19

§11              Inspektor diagnosta              20

Załącznik Nr 1              26

Załącznik Nr 2              28

Załącznik Nr 3              29

Załącznik Nr 4              31

ZMIANY  I  UZUPEŁNIENIA              32

Rozdzia³ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1    
Przedmiot i zakres instrukcji

1.        Instrukcja określa zasady i metody prowadzenia badań diagnostycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz wyznacza podstawowe cykle i zakresy tych badań.

2.        Postanowienia Instrukcji dotyczą pracowników realizujących zadania diagnostyki technicznej urządzeń srk oraz pracowników współpracujących.

3.        Dla poszczególnych rodzajów i typów urządzeń srk wytyczne badań diagnostycznych pełnych, określające metodykę i czasookresy (cykle) tych badań, ustala Naczelny Dyrektor Infrastruktury Kolejowej.

4.        Wzory dokumentów (protokołów, wykazów, harmonogramów, raportów itp.), o których mowa w niniejszej instrukcji ustala Naczelny Dyrektor Infrastruktury Kolejowej.

§2    
Podstawowe pojęcia i określenia

1.        Podstawowe definicje:

1)   badanie diagnostyczne urządzeń srk- zbieranie informacji o urządzeniach srk na podstawie oględzin i pomiarów parametrów bez rozbierania zespołów tych urządzeń wraz z oceną ich środowiska pracy i porównanie zebranych informacji z wymaganymi dla nich parametrami lub stanami dopuszczalnymi,

1)   badanie diagnostyczne pełne - badanie diagnostyczne urządzeń srk, w ramach którego wykonuje się pełen zakres prób funkcjonalnych oraz pomiarów parametrów elektrycznych, mechanicznych, czasów reakcji i widoczności sygnałów,

2)   badanie diagnostyczne uproszczone - badanie diagnostyczne urządzeń srk, w ramach którego sprawdza się podstawowe parametry urządzeń,

3)   diagnostyka techniczna urządzeń srk – całokształt zagadnień dotyczących identyfikacji i oceny stanu technicznego urządzeń srk,

4)   diagnoza techniczna urządzeń srk - określenie aktualnego stanu technicznego urządzeń srk z uwzględnieniem jego wpływu na bezpieczeństwo ruchu oraz określenie ich przydatności w dalszej eksploatacji,

5)   eksploatacja - zespół wszystkich działań technicznych i organizacyjnych, mających na celu umożliwienie urządzeniom (obiektowi) wypełnianie wymaganych funkcji, włącznie z koniecznym dostosowaniem do zmian warunków zewnętrznych; w niniejszej instrukcji obsługa oznacza użytkowanie urządzeń a obsługa techniczna oznacza konserwację, oględziny, przeglądy oraz diagnostykę techniczną,

6)   utrzymanie - planowe czynności zapobiegawczo-naprawcze i remontowe, wykonywane w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa uszkodzenia lub pogorszenia funkcjonowania urządzeń (obiektu) oraz czynności naprawcze wykonywane w celu przywrócenia urządzeniom stanu, w którym mogą one wypełniać wymagane funkcje.

2.        Przez użyte w instrukcji określenia należy rozumieć:

1)   automatyk - pracownika sekcji eksploatacji upoważnionego do samodzielnego wykonywania robót w czynnych urządzeniach srk, posiadającego plombownicę,

1)   badanie - badanie diagnostyczne urządzeń srk,

2)   czasookres (cykl) badań - okres czasu pomiędzy kolejnymi badaniami diagnostycznymi,

3)   diagnosta - inspektora diagnostę ds. automatyki tzn. pracownika sekcji diagnostyki,

4)   dyrektor zakładu - dyrektora zakładu infrastruktury kolejowej i jego zastępców,

5)   działka - urządzenia w powierzonym mistrzowi automatyki obszarze działania,

6)   kontroler - kontrolera (st. kontroler) ds. automatyki,

7)   książka kontroli urządzeń - (E1758) “Książkę kontroli urządzeń sterowania ruchem kolejowym (na przejeździe kolejowym) (*)oraz o wprowadzaniu i odwołaniu obostrzeń”,

8)   mistrz automatyki - pracownika odpowiedzialnego za obsługę techniczną urządzenia na przydzielonym obszarze działania,

9)   naczelnik działu - naczelnik działu automatyki w zakładzie infrastruktury kolejowej,

10)                  naczelnik sekcji - naczelnika sekcji diagnostyki lub jego zastępcę,

11)                  naczelnik sekcji eksploatacji - naczelnika sekcji eksploatacji lub jego zastępcę,

12)                  starszy inspektor - starszego inspektora diagnostę (głównego inżyniera) ds. automatyki, pracownika sekcji diagnostyki, koordynującego pracę inspektorów diagnostów ds. automatyki i odpowiedzialnego za metodykę prowadzonych badań diagnostycznych na terenie podległym sekcji diagnostyki,

13)                  technolog - inspektora (technologa) ds. automatyki w sekcji eksploatacji,

14)                  urządzenia; urządzenia srk - urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

3.        Przez użyte w instrukcji skróty należy rozumieć:

1)   asr – automatyka sterowania rozrządem,

1)   DTR - dokumentacja techniczno ruchową,

2)   sbl - samoczynną blokadę liniową,

3)   shp - samoczynne hamowanie pociągów,

4)   srk - sterowanie ruchem kolejowym,

5)   ssp - samoczynną sygnalizację przejazdową.

Rozdzia³ 2

ORGANIZACJA  PROCESU  DIAGNOSTYCZNEGO 
W ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin