WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU
CYKL TEMATYCZNY: W MOIM PRZEDSZKOLU
TEMAT DNIA
CELE OPERACYJNE
DZIECKO
PLAN PRACY
TEMATYKA
OBSZARY AKTYWNOŚCI
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
I. Poznajmy się
Zna swoje miejsce w grupie
Zabawy integrujące grupę (poznanie imienia kolegów, rozpoznanie znaczna na półce, w szatni i w łazience)
społeczna
· bierze udział w zabawach integracyjnych
· zna imiona kolegów, wie jak wygląda jego znaczek
Zna swoją salę przedszkolną
Rozmowy nt. wyglądu sali przedszkolnej, zabawek, kącików zainteresowań
językowa
· potrafi opisać wygląd sali przedszkolnej
Bezpiecznie porusza się po sali przedszkolnej
Zabawy ruchowe, orientacyjne-porządkowe typu „Słońce świeci”, „Pająk i muchy”, „Burza”
zdrowotna
· bierze udział w zabawie
„Motylki” = zabawa integracyjna nawiązuj-jąca tematycznie do nazwy grupy „Motyle”
· próbuje odnaleźć swoje miejsce w grupie
II. Zwiedzamy nasze przedszkole
Wie, kto pracuje w przedszkolu i jak wygląda budynek
Zabawy dowolne na dywanie. Właściwe współdziałanie w grupie.
· umie współdziałać w grupie
Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (wożne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)
· zna personel placówki
Mój pierwszy rysunek w przedszkolu – rysowanie kredkami, ozdabianie konturu motylem jako znaku rozpoznawczego grupy
plastyczna
· umie pokolorować obrazek
Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania
· zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach
III. Wspomnie-nia z wakacji
Opowiada o ulubionych zabawach podczas wakacji
Wspólne oglądanie ilustracji przedstawiających różne krajobrazy .
przyrodnicza
· dostrzega szczegóły na obrazku
Zabawa dydaktyczna „W co bawił się Jaś” – nawiązanie do własnych zabaw wakacyjnych
· aktywnie uczestniczy w zabawie, opowiada swoją wakacyjną zabawę
Zabawy ruchowe na podwórku przedszkolnym
· umie słuchać poleceń nauczyciela
Zabawy kołowe przy piosenkach z taśmy magnetofonowej: „Kółko graniaste”, „Ojciec Wirgiliusz”, „Dwa Michały”
muzyczna
· wesoło bawi się w grupie
IV. Nasza ulubiona piosenka
Dokonuje wyboru ulubionej piosenki
Zabawy dowolne, indywidualne i zespołowe. Samodzielny wybór zabawek.
· samodzielnie lub w zespole organizuje zabawę, dba o zabawki w sali
Osłuchanie z piosenką „Jestem przedszkolakiem”. Próba śpiewania refrenu przez dzieci.
· rozpoznaje melodię i tekst piosenki
· umie zaśpiewać refren
„Misiu szuka dzieci” – zabawa dydaktyczna mająca na celu utrwalenie i prawidłowe kojarzenie imion koleżanek i kolegów.
· próbuje zapamiętać imiona kolegów
Łączenie elementów w całość, dopasowywanie części – układanie puzzli i układanek drewnianych
techniczna
· potrafi dopasować elementy
· myśli logicznie
V. Witamy się uśmiechem
Wyraża radość z pobytu w przedszkolu
„Wywiad” z pacynką nt. prawidłowego wykonywania czynności w łazience
· zna etapy mycia rąk
· wie jak korzystać z toalety
Wdrażanie zasady prawidłowego powitania w przedszkolu uśmiechem olraz formą grzecznościową „dzień dobry” w oparciu o opowiadanie nauczyciela „Kasia idzie do przedszkola)
Językowa
· zna formę grzecznościową „dzień dobry” i wie kiedy należy jej yżuwać
„Słoneczko też jest wesołe” – zabawy w ogrodzie
Zdrowotna
· chętnie bawi się z innymi dziećmi
· przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
Zabawy dowolne w kącikach wg zainteresowań dzieci
Społeczna
...
beata_cw1