Program „Miesiące”
Cele:
Nauka wyboru tego, co chce się narysować
Kształtowanie wiedzy ogólnej –skąd się wzięły nazwy miesięcy, z czym kojarzą się poszczególne miesiące.
Elementy nauki teorii umysłu
Procedura osiągania celów
1
Prezentujemy uczniom 2 obrazki, które kojarzą się z danym miesiącem. Mówimy, skąd się wzięła jego nazwa/co się w tym czasie dzieje w przyrodzie / informacje/
2
Prosimy, by wybrali jeden z rysunków i narysowali go w szablonie miesiąca.
Może być też forma – który z obrazków Ci się bardziej podoba.
3
Każdy z uczniów mówi i prezentuje, co narysował/ ja narysowałem ....
Komentarz kolegi/ ładnie to zrobiłeś/ fajnie narysowałeś/ ale super.
4
Pytamy każdego z uczniów, co narysowali jego koledzy
Podpowiedzi: werbalne, skrypty
Na kalendarzu mogą być zaznaczone święta w danym miesiącu z ich małym symbolem
Symbole świąt mogą być elementem karty pracy do danego miesiąca – uczniowie uzupełniają ich nazwę i podstawową „jednobitową” informację o nim
Zaznacz na kalendarzu pierwszy dzień jesieni.
..................................... pierwszy dzień jesieni
1 listopada
Święto Zmarłych.
Idziemy wtedy na cmentarze, zapalamy świece i kładziemy kwiaty.
11 listopada
Święto Niepodległości. Święto wolnej Polski. W tym dniu, można oglądać parady wojskowe.
24 grudnia – Wigilia
25 grudnia, 26 grudnia – Święta Bożego Narodzenia
31 stycznia – Sylwester. Ostatni dzień roku. W tym dniu są bale i zabawy. Można oglądać fajerwerki.
Zaznacz w kalendarzu pierwszy dzień zimy. Zima rozpoczyna się .............................
1 stycznia
Nowy Rok – pierwszy dzień nowego roku.
Zaznacz w kalendarzu pierwszy dzień wiosny.
Wiosna zaczyna się .............................................
8 kwietnia – Wielkanoc
Święta na pamiątkę Zmartwychwstania Jezusa.
anitina