Plan Przedsięwzięcia:
Sporządził:
……………………………….
dnia .............…………………
…………………………………………
(Pełna nazwa i adres przedsiębiorstwa lub pieczęć firmowa)
1. Opis przedsięwzięcia / przedsiębiorstwa:
…………………………………………………………………………………………………
(Określenie celu przedsięwzięcia i główne założenia planu – ogólna charakterystyka firmy; podać informacje uzasadniające celowość ubiegania się o pożyczkę oraz planowany sposób jej wykorzystania.)
2. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa – majątek:
Lp.
Wyszczególnienie
Forma własności
Wartość rynkowa [PLN]
Zabezpieczony/Wolny od zabezpieczenia
1
2
3
4
5
…
(lokale / maszyny / urządzenia / środki transportowe / grunty / towar / materiały / produkty / posiadana gotówka, itp. - ich wartość oraz forma własności, np.: własne, dzierżawione, leasing, pożyczka, kredyt, itp.)
3. Uproszczona analiza SWOT:
3.1. Mocne strony przedsiębiorstwa:
a) ……………………………..………………………………………………………………..
b) ………………………………………………………………………………………………
c) ………………………………………………………………………………………………
d) ………………………………………………………………………………………………
(np.: nowoczesny park maszynowy, wykształcona kadra z szerokim doświadczeniem, niskie koszty stałe, dobra lokalizacja, know-how, innowacyjność, itp.)
3.2. Słabe strony przedsiębiorstwa:
a) ………………………………………………………………………………………………
(np.: stare urządzenia i maszyny, brak gotówki, brak doświadczenia w branży, wysokie koszty produkcji, słaba lokalizacja, brak nowoczesnej technologii, itp.)
3.3. Szanse związane z funkcjonowaniem w otoczeniu:
d) ……………………………………………………...……………………………………….
(np.: bogacenie się społeczeństwa, innowacyjność, słaba konkurencja, obniżanie podatków oraz innych obciążeń, ustabilizowana polityka państwa, spadek cen materiałów oraz paliw, mocny/słaby złoty, wsparcie władz lokalnych, itp.)
3.4. Zagrożenia związane z funkcjonowaniem w otoczeniu:
d) ……………………….………………………………..…………………………………….
(np.: ubożenie społeczeństwa, mocna konkurencja, podnoszenie podatków oraz innych obciążeń, nieustabilizowana polityka państwa, wzrost cen materiałów oraz paliw, mocny/słaby złoty, brak wsparcia władz lokalnych, itp.)
4. Plan marketingowy:
4.1. Produkt/usługa:
Opis
(Co przedsiębiorca produkuje/Jakie świadczy usługi? Czym one się charakteryzują?)
4.2 Odbiorcy/klienci:
………………………..………………………………………………………………………..
(Jakich odbiorców/klientów posiada firma lub zdobędzie w niedalekiej przyszłości? Grupa wiekowa, pochodzenie, zasobność portfela, itp.)
4.3 Konkurenci:
Nazwa
Potencjał i oferta
(Konkurencja przedsiębiorcy - co oferuje i jakie jest podobieństwo wytwarzanych produktów/ świadczonych usług do tego co wytwarza/świadczy Wnioskodawca)
5. Plan realizacji przedsięwzięcia – nakłady oraz źródła ich finansowania:
Rodzaj nakładów
Termin realizacji (miesiąc)
Szacowane koszty (PLN)
Źródła finansowania (opis)
YasminLight