Badaniem z dnia 22.11.2008 roku, stwierdza się ogólną sprawność intelektualną badanej w górnej granicy przeciętnej normy *
**
Występuje nieznaczna dysharmonia w poziomie rozwoju poszczególnych zdolności. Sprawność pamięci bezpośredniej i koncentracja uwagi jest znacznie wyższa od ogólnego poziomu inteligencji.
Zdolność organizowania fragmentów w logiczną całość jest natomiast nieco niższa od ogólnego poziomu inteligencji.
Odnosząc poziom rozwoju poszczególnych zdolności do przeciętnych norm w populacji ***, stwierdza się :
- bardzo wysoką sprawność pamięci bezpośredniej i koncentracji uwagi
- poziom rozumienia społecznego mieszczący się w górnej granicy przeciętnej normy
- poziom wiedzy mieszczący się w górnej granicy przeciętnej normy i przeciętny zasób słownictwa
- przeciętną sprawność funkcji percepcyjnych, w tym jednak ponadprzeciętną koordynację wzrokowo-ruchową
- przeciętną sprawność procesów myślowych, w tym zdolność klasyfikowania mieszczącą się w górnej granicy przeciętnej normy
* - IQ
>145 – bardzo wysoki
131 -145 – wysoki
116-130 – powyżej przeciętnej
85-115 – przeciętny
70-84 – poniżej przeciętnej
55-69 – niski; lekkie upośledzenie umysłowe
<55 – głębsze upośledzenie umysłowe
** - tu jeśli ktoś ma taki przypadek trzeba napisać o dysharmonii między IQ słownym, a wykonawczym (jeśli jest różnica ponad 15)
*** -
1-3 – bardzo niski
4-5 - niski
6 – poniżej przeciętnej
7-13 – przeciętny
14 – powyżej przeciętnej
15-16 – wysoki
17-19 – bardzo wysoki
Nazwy poszczególnych zdolności wziąłem z Kostrzewskiego, jak ktoś nie ma to przyniosę do skserowania w poniedziałek :)
pysia1133