06. 09.04r.
-
10.09.04r.
Wakacyjne
wspomnienia
„Wspomnienia z wakacji”- wypowiedzi dzieci na podstawie własnych przeżyć i wiersza J. Jałowiec
„ Powrót z wakacji”.
„Kącik wakacyjny”- zgromadzenie pamiątek przywiezionych z gór, lasu, znad morza, itp.
„Gdzie strumyk płynie...”- słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce wakacyjnej.
„Na wakacjach”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej ( opracowanie własne).
„Wspomnienia z wakacji”- malowanie farbami.
„Moja najśmieszniejsza przygoda wakacyjna”- tworzenie własnych opowiadań.
„Pająk i muchy”- zabawa orientacyjno –porządkowa.
Wakacyjny pociąg”- łączenie widokówek sznurkiem doklejanie kółek- praca w grupach.
„Droga do domu”- ćwiczenia graficzne
(k. s.5)
„Zgadnij, gdzie byłem w czasie wakacji?”- układanie zagadek słowno-ruchowych.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wg K. Wlaźnik z. Nr 1
Skąd znam te dźwięki?”- rozpoznawanie odgłosów przypominających wakacje ( fale morskie, syrena statku, pojazdy, itp.)
„Schemat mojego ciała” – Ćwiczenia w
poznawaniu i określaniu, wyznaczaniu kierunków od siebie (E. Gruszczyk- Kolczyńska) k.s.6
„ Zabawy z wędką”- zabawa dydaktyczna z obrazkami
„Znajdź sobie parę”- zabawa ruchowa.
„Co słyszysz?”- analiza dźwiękowa elementów mowy, liczenie wyrazów w zdaniu. ( k. s. 8)
„Podróże po mapie”- zaznaczanie na mapie Polski gór, morza, jezior, lasów, rzek ( nawiązanie do wakacyjnych wyjazdów).
„Dokończ obrazek”- ćwiczenia graficzne.
„Powtórz rytm”- ćwiczenia dydaktyczne.
Zabawy ruchowe w ogrodzie z piłką- „ Piłka parzy”, „Piłka w tunelu’
„Dziwny worek”- rozpoznawanie dotykiem przedmiotów przywiezionych z wakacji.
„Gdzie powinno być?”- określanie kierunków w przestrzeni z wykorzystaniem makiety (K.s.3,k.s.8 ćw.2 wyklejanka).
„Przyjmujemy gości”- zabawy w kącikach tematycznych.
językowa
przyrodnicza
muzyczna
ruchowa
plastyczna
techniczna
matematycz – na
matematyczna
społeczna
Dziecko:
-wypowiada się na określony temat prostymi zdaniami powiązanymi ze sobą logicznie, zna nazwę miejscowości, w której spędzało wakacje, razem z nauczycielem odszukuje ją
na mapie.
-potrafi posegregować różne przedmioty, nazwać je i określić skąd zostały przywiezione
-śpiewa indywidualnie i z całą grupą, słucha nagrań magnetofonowych
-pokazuje ruchem różne czynności
-rozpoznaje kolory i prawidłowo je nazywa, potrafi posługiwać się pędzlem, maluje wybrany krajobraz, zachowuje ład i porządek na swoim stanowisku pracy
-układa wypowiedź z kilku zdań powiązanych ze sobą logicznie, słucha wypowiedzi innych
-przestrzega reguł zabawy, reaguje na zmianę sygnału słuchowego
-sprawnie i estetycznie łączy widokówki tworząc z nich pociąg
-rysuje po śladach drogi zajączków do domów, pamięta o prawidłowym trzymaniu kredki
-układa zagadki słowno- ruchowe, odgaduje zagadki prezentowane przez innych, przestrzega zasad dotyczących poprawnego zachowania się
-ćwiczy wg pokazu nauczyciela, dba o prawidłową sylwetkę
-rozpoznaje i nazywa różne dźwięki, kojarzy je z odpowiednim miejscem w przyrodzie, otoczeniu
-orientuje się w schemacie własnego ciała, nazywa przedmioty i osoby znajdujące się po lewej i prawej stronie swojego ciała, przedmioty na karcie pracy- k. s. 6
-nazywa przedmioty przedstawione na obrazkach,
wyróżnia pierwszą głoskę w ich nazwie
-szybko reaguje na zmianę sygnału wzrokowego
-wyróżnia wyrazy w zdaniu, przelicza je i porównuje ich długość, wypowiada rytmicznie nazwy obrazków
-wie jaki kształt ma mapa Polski, jakimi kolorami na mapie zaznaczone są wody, niziny, góry
-umie łączyć kropki linią ciągłą, dba o estetykę pracy
-wystukuje usłyszany rytm palcami, klockami, układa rytmy z patyczków
-przestrzega zasad i umów dotyczących bezpiecznej zabawy
-nazywa rekwizyty przywiezione z wakacji
-manipuluje wyciętymi obrazkami
- podejmuje określoną rolę w zabawi, podporządkowuje się osobie prowadzącej zabawę
kasia1020