Wspomnienia z wakacji.doc

(44 KB) Pobierz
06

 

 

 

06. 09.04r.

-

 

10.09.04r.

 

 

 

 

Wakacyjne

wspomnienia

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspomnienia z wakacji”- wypowiedzi dzieci na podstawie własnych  przeżyć i wiersza J. Jałowiec

„ Powrót z wakacji”.

„Kącik wakacyjny”- zgromadzenie pamiątek  przywiezionych z gór, lasu, znad morza, itp.

 

 

 

 

„Gdzie strumyk płynie...”- słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce wakacyjnej.

                                           

„Na wakacjach”- zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej  ( opracowanie własne).

                                                                                                „Wspomnienia z wakacji”- malowanie farbami.

 

 

 

„Moja najśmieszniejsza przygoda wakacyjna”- tworzenie własnych opowiadań.

„Pająk i muchy”- zabawa orientacyjno –porządkowa.    

Wakacyjny pociąg”- łączenie widokówek sznurkiem doklejanie kółek- praca w grupach.

 

 

„Droga do domu”- ćwiczenia graficzne

(k. s.5)

 

 

 

 

 

„Zgadnij, gdzie byłem w czasie wakacji?”- układanie zagadek słowno-ruchowych.

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- wg  K. Wlaźnik z. Nr 1

 

 

Skąd znam te dźwięki?”- rozpoznawanie odgłosów przypominających wakacje ( fale morskie, syrena statku, pojazdy, itp.)

„Schemat mojego ciała” – Ćwiczenia w

poznawaniu i określaniu, wyznaczaniu kierunków od siebie (E. Gruszczyk- Kolczyńska) k.s.6

 

 

 

„ Zabawy z wędką”- zabawa dydaktyczna z obrazkami

 

 

„Znajdź sobie parę”- zabawa ruchowa.

 

„Co słyszysz?”- analiza dźwiękowa elementów mowy, liczenie wyrazów w zdaniu.           ( k. s. 8)

 

„Podróże po mapie”- zaznaczanie na mapie Polski gór, morza, jezior, lasów, rzek ( nawiązanie do  wakacyjnych wyjazdów).

„Dokończ obrazek”- ćwiczenia graficzne.

 

 

„Powtórz rytm”- ćwiczenia dydaktyczne.

 

 

 

Zabawy ruchowe w ogrodzie z piłką- „ Piłka parzy”, „Piłka w tunelu’    

 

„Dziwny worek”- rozpoznawanie dotykiem przedmiotów przywiezionych z wakacji.

„Gdzie powinno być?”- określanie kierunków w przestrzeni z wykorzystaniem makiety (K.s.3,k.s.8 ćw.2 wyklejanka).

 

 

„Przyjmujemy gości”- zabawy w kącikach tematycznych.

językowa

 

 

 

 

 

przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

    muzyczna

 

 

ruchowa

 

 

                                                                        

 

plastyczna

 

 

 

językowa

 

 

ruchowa

 

techniczna

 

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

językowa

ruchowa

 

 

 

 

ruchowa

 

 

 

muzyczna

 

językowa

 

 

matematycz –                                     na

 

 

 

 

 

 

językowa

 

 

 

ruchowa

  

 

    językowa

 

 

 

   językowa

przyrodnicza

 

 

 

plastyczna

 

 

 

matematyczna

muzyczna

 

 

 

ruchowa

 

 

 

językowa

 

 

matematyczna

 

 

 

 

 

społeczna

Dziecko:

-wypowiada się na określony temat prostymi zdaniami powiązanymi ze sobą logicznie, zna nazwę miejscowości, w której spędzało wakacje, razem z nauczycielem odszukuje ją

na mapie.

-potrafi posegregować różne przedmioty, nazwać je i określić skąd zostały przywiezione

-śpiewa indywidualnie i z całą grupą, słucha nagrań magnetofonowych

-pokazuje ruchem różne czynności

-rozpoznaje kolory i prawidłowo je nazywa, potrafi posługiwać się pędzlem, maluje wybrany krajobraz, zachowuje ład i porządek na swoim stanowisku pracy

-układa wypowiedź z kilku zdań powiązanych ze sobą logicznie, słucha wypowiedzi innych

-przestrzega reguł zabawy, reaguje na zmianę sygnału słuchowego

-sprawnie i estetycznie łączy widokówki tworząc z nich pociąg

-rysuje po śladach drogi zajączków do domów, pamięta o prawidłowym trzymaniu kredki

 

 

 

 

-układa zagadki słowno- ruchowe, odgaduje zagadki prezentowane przez innych, przestrzega zasad dotyczących poprawnego zachowania się

-ćwiczy wg pokazu nauczyciela, dba o prawidłową sylwetkę

 

-rozpoznaje i nazywa różne dźwięki, kojarzy je z odpowiednim miejscem w przyrodzie, otoczeniu

 

-orientuje się w schemacie własnego ciała, nazywa przedmioty i osoby znajdujące się po lewej i prawej stronie swojego ciała, przedmioty na karcie pracy- k. s. 6

 

-nazywa przedmioty przedstawione na obrazkach,

wyróżnia pierwszą głoskę w ich nazwie

-szybko reaguje na zmianę sygnału wzrokowego

-wyróżnia wyrazy w zdaniu, przelicza je  i porównuje ich długość, wypowiada rytmicznie nazwy obrazków

-wie jaki kształt ma mapa Polski, jakimi kolorami na mapie zaznaczone są wody, niziny, góry

 

 

-umie łączyć kropki linią ciągłą, dba o estetykę pracy

 

 

-wystukuje usłyszany rytm palcami, klockami, układa rytmy z patyczków

 

 

-przestrzega zasad i umów dotyczących bezpiecznej zabawy

 

-nazywa rekwizyty przywiezione z wakacji

 

-manipuluje wyciętymi obrazkami

 

 

 

 

- podejmuje określoną rolę w zabawi, podporządkowuje się osobie prowadzącej zabawę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin