Raciborski J. - Polskie wybory.Zachowania wyborcze społeczeństwa polskiego w latach 1989-1995.pdf

(2553 KB) Pobierz
451718152 UNPDF
JACEK RACIBORSKI
POLSKIE WYBORY
ZACHOWANIA WYBORCZE
POŁECEOTWPOLKIEGO
W LATACH 1989-1995
WydawnictwoNaukowe„cholar
Warszawa
KorektaJoannaBarkaDorotaGolbiewkaHannaobolewka
ProjektokładkiKrytocepanik
©CopyrightbyWydawnictwoNaukowe„cholar
and Jacek Raciborski, 1997
KiążkadotowanapreMinitertwoEdukacjiNarodowej
ISBN: 83-87367-16-8
BIBLIOTEKA
WydiałuDn*v1Hw*wiNinPeitycnycb
Uniwrsytttttt Warszawskiego
alNowywiat6900-046 Warszawji
tcl. 620-03-81 w. 295, 296
WydawnictwoNaukowe„cholar
ulKrakowkiePredmiecie62
00-322 Warszawa
tel./fax 635.13.91,
tel. 635.74.04 w. 219
Wydaniepierweobjtod22arkwyd
kładiłamanieWN„cholar(JeryŁaarki)
DrukPP„Evan".
WPROWADZENIE ............................................
I. Paradygmat socjalno-strukturalny ..................................
Pytaniaodużegrupynaliyoicjalnychtatytykwyborcychigeograiawyborca(13)
BPytaniaodużegrupyBadaniaankietowenapróbachrepreentatywnych(14)CPytania
omałegrupyidynamikpreerencjiBadaniapanelowe(16)
IIParadygmatupołecnionejjednotki
IIITeooaracjonalnegowyboru..................................
IV. Studia historyczne.............................................
RODIŁPIERWYWYBORYPRLMENTRNE
I. Wybory parlamentarne 1989 r. ....................................
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (28). B. Kampania wyborcza (30). C. Wyniki (31).
II. Wybory parlamentarne 1991 r. ...................................
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (36). B. Kampania wyborcza (37). C. Wyniki (41).
III. Wybory parlamentarne 1993 r. ...................................
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (44). B. Kampania wyborcza (45). C. Wyniki (50).
IVCechyelektoratówgłównychpartiiwwyborachparlamentarnych
1991 r.i 1993 r. .................................................
RODIŁDRUGIWYBORYPREYDENCKIE
I. Wybory prezydenckie 1990 r. .....................................
Kontektpolitycnyiintytucjonalny(57)BKampaniawyborca(59)CWynikigło-
sowania 25 listopada (68). D. II tura: kampania i wyniki (73). E. Wyniki II tury (74).
II. Wybory prezydenckie 1995 r. ....................................
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (75). B. Kandydaci i kampania wyborcza (76).
C. Wyniki i ichróżnicowanie(89)DGłoowanieponowne- interpretacja wyniku (97).
ałącnik
RODIŁTRECIWYBORYMORĄDOWE1990R11994R
INarodinyamorąduterytorialnego- wybory pierwsze ................
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (116). B. Kampania wyborcza i kandydaci (117).
C. Wyniki (l 19).
II. Wybory drugie - krepnicieamorądu
A. Kontekst polityczny i instytucjonalny (123). B. Kampania wyborcza i kandydaci (123).
C. Wyniki (125).
RODIŁCWRTYCIĄGŁODIMIN
PREFERENCJI WYBORCZYCH: 1989-1995..................
IObraogólnydaneagregowanenapoiomiekrajowym
IItabilnodimianapreerencjiindywidualnychwyborców
IIIPokoleniaatabilnodpreerencji
RODIŁPIĄTYRYGEOGRFIIWYBORCEJ
POŁECEOTWPOLKIEGO
I. O sensie geografii wyborczej ......................................
IIaryróżnicowaopoparciadlagłównychugrupowaowwyborach1993r
WojewódtwaiokrgiotrwalewyokimpoparciudlaLD(151)BWojewódtwa
o trwale niskim poparciu dla SLD (152). CRegionalneróżnicowaniaewolucjipoparciadla
ałącnik166
RODIŁÓTYDETERMINNTYPROCEU
KRYSTALIZACJI PREFERENCJI WYBORCZYCH ..........
IUtaleniawtpneimetoda
IIpołecno-demograficzne determinanty
procesu krystalizacji preferencji wyborczych ..........................
III. Orientacje ideowe i ich konsekwencje
dladeklarowanychachowaowyborcych
A. Korelaty orientacji narodowo-katolickiej (187). B. Korelaty orientacji socjaldemokratycz-
nej(188)CPootałeorientacje(199)
IVOrientacjeacechypołożeniapołecnego
V. Orientacje a poziom krystalizacji preferencji wyborczych ..............
VItabilnodimianydecyjiwyborcychwokreiekampanii
RODIŁIÓDMYKOCIÓŁIWYBORY
IKociółintytucjonalnywobecwyborów
IIKociółaachowaniawyborcze obywateli ..........................
178
179
180
186
192
200
208
216
, 216
. 225
RODIŁÓMYPOYCJKNDYDTÓW
NA LISTACH WYBORCZYCH A ICH WYNIKI
IEektkolejnociwwyborach1989r
IIEektkolejnociwwyborach1991r
IIIRokładgłoównalitachpreerencyjnych
231
232
234
Zgłoś jeśli naruszono regulamin