KWESTIONARIUSZ sensomotoryczny.doc

(369 KB) Pobierz
Zaznacz występujące u Twojego dziecka objawy, kliknij 'Sumuj' na dole strony i porównaj z normą

Zaznacz występujące u Twojego dziecka objawy, kliknij 'Sumuj' na dole strony i porównaj z normą.

Kwestionariusz sensomotoryczny

Początek formularza

I. DOTYK

Przesadnie reaguje na niewielki ból

TAK:

Nie zwraca uwagi na drobne skaleczenia

TAK:

Lubi aktywności związane z brudzeniem się (malowanie palcami)

TAK:

Unika aktywności związanych z brudzeniem (lepienie w plastelinie)

TAK:

Nie lubi być niespodziewanie dotykany (lekko)

TAK:

Lubi być dotykany (uwielbia to, poszukuje tego)

TAK:

Poszukuje fizycznie agresywnego kontaktu (uderza w ludzi, ściany)

TAK:

Jest szczególnie łaskotliwy

TAK:

Unika używania dłoni do eksploracji dotykowej obiektów

TAK:

Preferuje pewne ubrania i/lub narzeka na metki,
mówi że niektóre ubrania drapią są za sztywne

TAK:

 

 

II. RÓWNOWAGA I RUCH
Pierwsza część pytań odnosi się do podwrażliwości, a druga do nadwrażliwości.

Ma słabą równowagę

TAK:

Ma lub miał duże problemy z nauką jazdy na rowerze

TAK:

Podpiera głowę podczas rysowania pisania

TAK:

Lubi kręcić się na karuzeli, krześle obrotowym

TAK:

Często huśta się na krześle lub przyjmuje pozycję głową do dołu

TAK:

Uwielbia huśtanie się na huśtawkach

TAK:

Uwielbia szybki ruch

TAK:

 

 

Wygląda na przerażone w przestrzeni (nie huśta się itp.)

TAK:

Unika szybkiego ruchu

TAK:

Ma chorobę lokomocyjną

TAK:

Lubi ruch który sam inicjuje nie lubi gdy ktoś nim porusz, huśta

TAK:

Nie lubi próbować nowych zadań ruchowych

TAK:

Nie lubi wysokości, boi się wspinać

TAK:

 

 

III. KOORDYNACJA

Ma problemy z manipulacją (cięcie, rysowanie, zapinanie)

TAK:

Jest niezgrabne ruchowo, często przewraca się

TAK:

Ma trudności z uczeniem się nowych aktywności ruchowych

TAK:

Ma trudności z różnicowaniem prawo – lewo (powyżej 7 r.ż)

TAK:

Nie trzyma kartki drugą ręką gdy pisze lub rysuje

TAK:

Źle trzyma ołówek

TAK:

Brzydko pisze, nie mieści się w liniach

TAK:

Nie potrafi wiązać sznurowadeł, miał trudności z nauczeniem się

TAK:

Ma trudności z posługiwaniem się sztućcami

TAK:

Ma trudności w łapaniu i/lub kopaniu piłki

TAK:

 

 

IV. NAPIĘCIE MIĘŚNI

Wygląda na rozluźnione, wiotkie

TAK:

Ma nieprawidłową postawę gdy siedzi lub stoi

TAK:

Zbyt mocno ściska przedmioty (np. ołówek)

TAK:

Zbyt lekko ściska przedmioty (np. ołówek)

TAK:

Szybko się męczy

TAK:

Unika zabaw i gier ruchowych

TAK:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin