Plan wynikowy
Kształcenie zintegrowane klasa II, część 1. Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku (DKOW-5002-10/08)
Bloki tematyczne
Tematy jednostek metodycznych
Wymagania programowe (edukacyjne)
Uwagi
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Uczeń
Blok I
W szkole po wakacjach
1. Powitania – pożegnania.
2. Mój podręcznik.
3. Wakacje.
4. Na wystawie skarbów.
5. Bursztyny.
· umie w skupieniu słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela;
· układa zdanie z rozsypani wyrazowej;
· zna zasady pisowni wielka literą,
· liczy w zakresie 10;
· zna cyfrowy i słowny zapis liczby,
· układa dłuższa wypowiedź na dany temat;
· czyta wiersz z właściwą intonacją, respektując znaki przestankowe;
· układa dialogi;
· wyodrębnia w utworze wydarzenia fantastyczne i realistyczne;
· wyróżnia i nazywa cechy przedmiotów;
· wskazuje na mapie miejsca letniego wypoczynku;
· uruchamia swoją twórczą wyobraźnię – projektuje zwierzątko i wymyśla historyjki o nich;
Blok II
Bezpieczeństwo
1.Bezpiecznie i wesoło.
2. Droga do szkoły.
3. Znaki drogowe.
4. Ruch drogowy.
5. Zdrowo i bezpiecznie.
· wypowiada się w kilkuzdaniowej formie na dany temat;
· rozumie zależność między dodawaniem i odejmowaniem;
· zna zasady poruszania się po drogach w mieście i poza miastem;
· zna rodzaje i znaczenie znaków drogowych;
· rozwiązuje proste zadania tekstowe;
· wykonuje dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10;
· czyta płynnie i poprawnie wiersz;
· ustala kolejność alfabetyczną kilku wyrazów na podstawie pierwszej litery;
· wyodrębnia postacie i kolejne wydarzenia;
· dokonuje oceny postępowania bohaterów utworu;
· układa i zapisuje zdania na określony temat;
· wymienia niezbędne elementy wyposażenia roweru;
Blok III
W naszej klasie
1. Koledzy.
2. Obowiązki dyżurnego.
3. Ukwiecenie klasy.
4. Nowy kolega.
· redaguje odpowiedź na zadane pytanie;
· zna zasady pisowni wielką literą;
· dodaje i odejmuje w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego;
· zna pojęcia: składnik, suma;
· zna monety groszowe: 1 gr, 2 gr, 5 gr, 10 gr, 20 gr;
· liczy pieniądze;
· wie, czego roślina potrzebuje do życia;
· trafnie dobiera słownictwo;
· ocenia postępowanie bohatera;
· konstruuje zdania tak, by wyrażały pożądaną myśl;
· zapisuje liczby dwucyfrowe słownie i cyframi;
· rozumie pojęcia: składnik, suma;
· wykonuje obliczenia pieniężne;
· dostrzega związki przyczynowo-skutkowe między wydarzeniami;
· prowadzi dialog;
Blok IV
Ogród pełen barw
1. Moje obserwacje.
2. Rośliny ozdobne.
3. Warzywa.
4. Warzywa przez cały rok.
5. Drzewa i krzewy owocowe.
6. Owoce.
· poprawnie czyta opracowany tekst;
· pisze poprawnie opracowane wyrazy z rz;
· wie, jak dokonać prostych pomiarów;
· wyodrębnia podzbiory w zbiorze przedmiotów;
· dodaje i odejmuje w zakresie 20;
· zna pojęcia odjemna, odjemnik, różnica;
· rozpoznaje warzywa wśród innych roślin;
· wie, jakie znaczenie mają warzywa dla zdrowia;
· wie, jak chronić przyrodę przed zniszczeniem;
· zna różne sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw;
· wie, jak przechowywać i przetwarzać owoce;
· rozpoznaje drzewa i krzewy owocowe;
· zapisuje wyniki obserwacji;
· stosuje w zdaniach wyrazy z rz niewymiennym;
· układa kilkuzdaniową wypowiedź na dany temat;
· odróżnia wiersz od prozy;
· układa wypowiedź w formie opisu;
· praktycznie stosuje przemienność dodawania liczb;
· stosuje pojęcia: różnica liczb, odjemna, odjemnik;
· porównuje ciężar przedmiotów;
· wyróżnia liczby parzyste i nieparzyste;
· nazywa niektóre rośliny ogrodowe;
· wyróżnia części jadalne warzyw;
· wyjaśnia związek między warunkami życia rośliny a jej wzrostem i rozwojem;
· zna budowę drzewa i krzewu;
· wyróżnia i nazywa cechy charakterystyczne owoców;
· tworzy melodię do podanego tekstu i interpretuje ruchem wydarzenia;
Blok V
Jesień dookoła
1.W parku jesienią.
2. O jesiennym listku.
3. Drzewa w jesiennej szacie.
4. Przyszła do nas jesień.
· poprawnie pisze opracowane wyrazy ze spółgłoskami miękkimi;
· umie obliczyć wybranym przez siebie sposobem sumę dwóch liczb z przekroczeniem progu;
· wie, że w dodawaniu można przestawić i grupować liczby, a wynik pozostaje bez zmian;
· rozpoznaje pospolite drzewa i krzewy w naturalnym środowisku;
· wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat;
· czyta wiersz z odpowiednią intonacją;
· czyta tekst z podziałem na role;
· opisuje drzewo środkami werbalnymi i pozawerbalnymi;
· określa nastrój utworu i wymienia, jakimi ś...
Paula-G1