Maya kurs pl.pdf

(1911 KB) Pobierz
Maya Tutorial PL
Tutorial-szklanykielich-MayaPLE8.5
DawidJob
7grudnia2008
Spistre–ci
1Wstƒp 2
1.1TutorialAutodeskMayaPLE8.5................ 2
2Szklanykielichzwinem 3
2.1Tworzeniekrzywej ........................ 3
2.2Obr ó tkrzywej........................... 8
2.3Wype“nieniekielicha.......................11
2.4Cieniowanie............................19
3Koniec 21
3.1Odautora.............................21
1
Rozdzia“1
Wstƒp
1.1TutorialAutodeskMayaPLE8.5
Poradniktenstworzonyjestdlaos ó b,kt ó remia“yju»styczno–¢zprogra-
memMaya.Abybezproblemowozako«czy¢to¢wiczenienale»yzna¢interfejs
Mayaorazpodstawowenarzƒdziajakiswobodnieprzemieszcza¢siƒwpro-
gramie.Wymaganajestumiejƒtno–¢tworzeniapodstawowychobiekt ó woraz
umiejƒtno–¢o–wietleniaiwyrenderowaniasceny.Je–liznaszju»programi
podstawymo»emyzaczyna¢. wiczeniemanacelustworzeniebry“yobro-
towejutworzonejzkrzywejorazna“o»enieteksturprzypominaj¡cychszk“o
wykorzystuj¡cdotegookrojon¡,darmow¡wersjeAutodekMayaPersonal
LearningEdition8.5.
Pe“na,p“atnawersjaumo»liwiauzyskaniebardziejrealistycznychefekt ó wz
wykorzystaniemsilnikaMentalRayorazdodatkowychshader ó w.
2
Rozdzia“2
Szklanykielichzwinem
2.1Tworzeniekrzywej
Nasz¡bry“ƒobrotow¡utworzymyzkrzywejEPCurveTool.
Wybieramynarzƒdziezp ó “kiCurveslubzmenug“ ó wnegoCreate->EP
CurveTool.Gdywybranezosta“oju»narzƒdzie,prze“¡czamywidokwtryb
Sideczylizboku.
Zaczynaj¡coddo“utworzymykilkana–ciepunkt ó w,takbyformowa“yone
po“oweprzekrojukielicha.Osi¡obrotubƒdzieo–Yoznaczonanazielono.
Rysunek2.1.Kiedypostawimyostatnipunktzatwierdzamywygl¡dnaszej
krzywejklawiszemEnter.Abylepiejuformowa¢kszta“tnaszegokielicha
prze“¡czamysiƒnawidok"wierzcho“k ó w".Klikaj¡ciprzytrzymuj¡cprawy
klawisznaobiekciewybieramyopcjeControlVertex.Rysunek2.2Pod–wietl¡
namsiƒ"wierzcho“ki",punkty,kt ó rewcze–niejwstawiali–mytworz¡ckrzyw¡.
W“¡czamyklawiszemMfunkcjƒprzesuwania.Mo»naw“¡czy¢jate»wybie-
raj¡c4ikonƒzmenupolewejstroniepolapracyb¡d„zmenuModify->
TransformationTools->MoveTool.Klikamywpunktizmieniamyjegopo-
“o»enie,postƒpujemytakzka»dymnastƒpnym,a»otrzymujemyefektjakna
rysunku2.3.Kiedynaszakrzywajestju»dopracowanawracamydowidoku
obiektuklikaj¡ciprzytrzymuj¡cprawyklawiszmyszywybieraj¡copcjƒOb-
jectMode.Rysunek2.4.Jeste–mygotowidoobr ó ceniakrzywejistworzenia
tymsamymbry“yprzypominaj¡cejkielich.
3
ROZDZIA Š 2.SZKLANYKIELICHZWINEM 4
Rysunek2.1:Krzywawtrakcietworzenia
110738892.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin