Proces planoiwania w przedsiębiorstwie.doc

(25 KB) Pobierz
1

 

1. Proces planowania w przedsiębiorstwie składa się z:

a) Analizy środowiska, analizy potrzeb i analizy przedsiębiorstwa.

b) Analizy środowiska, analizy rynku i analizy działania.

c) Analizy potrzeb, analizy korzyści i analizy produkcji.

d) Ustalenia początkowego i końcowego terminu wykonania zadań.

 

2. Analiza przedsiębiorstwa to:

a) Wielkość i profil produkcji, zaopatrzenie, struktura organizacyjna, badania i rozwój, kadra i administracja oraz system finansowy, motywacyjny i informacyjny.

b) System finansowy, motywacyjny, informacyjny, badanie i rozwój produkcji, zaopatrzenie i struktura organizacyjna.

c) Kadra i administracja, wielkość i profil produkcji, analiza rocznego planu sprzedaży oraz badanie i rozwój produkcji.

d) Zapobieganie niezgodności obniżenia kosztów i usuwanie przyczyn powstałych niezgodności.

 

3. Opracowanie i wybór strategii:

a) Strategia wzmocnienia, ekspansji, dywersyfikacji i odwrotu.

b) Strategia dywersyfikacji, odwrotu, zaopatrzenia.

c) Strategia wytwarzania, realizacji i wykorzystania możliwości.

d) Technika elastycznych przepływów środków finansowych.

 

4. Planowanie Strategiczne obejmuje:

a) Plan obrotu i rynku, produkcji i usług, inwestycji, zatrudnienia i finansów oraz plan badawczo-rozwojowy.

b) Plan badania, rozwoju i kontroli oraz dystrybucji.

c) Plan badawczo-rozwojowy, plan zadań i rozwoju przedsiębiorstwa oraz plan zaopatrzenia.

d) Plan realizacji i korekcji oraz plan operatywny działań jednorazowych.

 

5. Z jakich faz składa się planowanie strategiczne:

a) Identyfikacji, oceny i selekcji, formułowania strategii, stabilizacji.

b) Planowania strategicznego, stabilizacji.

c) Oceny i selekcji, lokalizacji segmentacji i analizy.

d) Optymalizacji, koordynacji, kontroli i prognozy.

 

6. W fazie identyfikacyjnej następuje identyfikacja przedsiębiorstwa w otoczeniu w aspekcie czynników tj.:

a) Rynkowych, organizacyjnych, kadrowych, technicznych, finansowych.

b) Technicznych, jednostkowych, kadrowych.

c) Rynkowych produkcyjnych, jednostkowych.

d) Budżetowych, porównywalnych i technicznych.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin