kwestionariusz_praca magisterska.doc

(111 KB) Pobierz

 

KWESTIONARIUSZ ANKIETY

Szanowni Państwo,

jestem studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (kierunek: pedagogika specjalna, specjalizacja: pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną). Zapraszam Państwa do wypełnienia ankiety, której celem jest zbadanie podstawowej wiedzy studentów o kampaniach społecznych dotyczących profilaktyki HIV/AIDS i ich oddziaływaniu na podejmowanie ryzykownych zachowań seksualnych. Badania te prowadzone są na potrzeby pracy magisterskiej.

Poniższy kwestionariusz podzielony jest na trzy części, z których każda poświęcona jest następującym zagadnieniom:

·         Część 1 – Informacje ogólne o kampaniach społecznych dotyczących profilaktyki HIV/AIDS oraz ich oddziaływanie.

·         Część 2 – Podejmowanie ryzykownych zachowań seksualnych.

·         Część 3 – Podstawowe informacje o HIV/AIDS i ryzykownych zachowaniach seksualnych w kontekście HIV/AIDS.

Kwestionariusz ankiety składa się z 55 pytań. Znajdują się tutaj pytania zamknięte, otwarte oraz twierdzenia, przy których należy zaznaczyć prawda (P) lub fałsz (F).

Ankieta jest w pełni anonimowa.

Będę wdzięczna za rzetelne wypełnienie ankiety i udzielenie szczerych odpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc
w przeprowadzeniu badań do mojej pracy magisterskiej.

 

Szkoła:…………………………………………………………………………………………………………………….

Wydział:………………………………………………………………………………………..........................................

Kierunek: ………………………………………………………………………………………………………………...

Rok studiów:…………………………………………………………………………………………………...................

Wiek: ……………………………………………………………………………………………………………………..





Płeć:          Kobieta         Mężczyzna

Miejsce zamieszkania:

a)              Wieś

b)              Miasto poniżej 50 tys. mieszkańców

c)              Miasto powyżej 50 tys. mieszkańców

d)              Miasto powyżej 200 tys. mieszkańców

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ I

INFORMACJE OGÓLNE O KAMPANIACH SPOŁECZNYCH DOTYCZĄCYCH PROFILAKTYKI HIV/AIDS ORAZ ICH ODDZIAŁYWANIE

1.       Które z poniższych twierdzeń, Pani/Pana zdaniem, najlepiej określa kampanię społeczną?

a)      Kampania społeczna to przekaz, który nakłania do skorzystania z oferowanej usługi bądź do kupna danego produktu.

b)      Kampania społeczna to przekaz, który popularyzuje daną grupę społeczną.

c)      Kampania społeczna to przekaz, nakłania odbiorców do określonych postaw lub zachowań społecznie akceptowanych z perspektywy większości społeczeństwa.

d)      Mam inne zdanie na temat kampanii społecznych. Jakie? ………………………….................. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................................

2.       Jakim Pani/Pana zdaniem są cele kampanii społecznej? (Można zaznaczyć więcej niż
1 odpowiedź.)

a)      Zebranie funduszy na określone cele dobroczynne.

b)      Propagowanie i przekonywanie do zachowań prospołecznych.

c)      Informowanie o istniejących zagrożeniach.

d)      Reklamowanie wydarzeń kulturalnych, danych regionów.

e)      Przypominanie o problemach już istniejących.

f)       Nakłanianie do namysłu nad swoim postępowaniem.

g)      Nakłanianie do rozmowy na tematy kontrowersyjne etycznie.

h)      Inne. Jakie? ……..…………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.       Kampania społeczna najczęściej wykorzystuje mechanizm: (Można wybrać więcej niż 1 odpowiedź.)

a)      wywołania lęku przed negatywnymi skutkami

b)      Wzbudzenia litości

c)      Wywołania pozytywnych, przyjemnych odczuć

d)      Inne. Jakie?.............. ..................…………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

4.       Czy spotkała/spotkał się kiedykolwiek Pani/Pan z jakąś kampanią społeczną dotyczącą profilaktyki HIV/AIDS?

a)      Tak

b)      Nie

Jeżeli zaznaczyła/zaznaczył Pani/Pan odpowiedź b) NIE, proszę przejść do kolejnego pytania, jeżeli zaś odpowiedź a) TAK czego dotyczyła ta kampania/jakie było jej hasło? …………………….………… …………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................................................................................................................................................................................................

5.       Czy wie Pani/Pan jakie jest hasło aktualnej obecnie kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki HIV/AIDS organizowanej przez Krajowe Centrum ds. AIDS w Polsce i kto jest jej docelową grupą odbiorczą?

a)      Tak

b)      Nie

Jeżeli zaznaczyła/zaznaczył Pani/Pan odpowiedź a) TAK – proszę podać hasło aktualnej kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki HIV/AIDS organizowanej przez Krajowe Centrum ds. AIDS w Polsce i kto jest jej docelową grupą odbiorczą. ………………………….………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

6.       Czy Pani/Pana zdaniem kampanie społeczne dotyczące profilaktyki HIV/AIDS są potrzebne?

a)      Tak – dlaczego? ……..…………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

b)      Nie – dlaczego? ……..…………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

7.       Z jaką/jakimi formą/formami kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki HIV/AIDS spotkała/spotkał się Pani/Pan? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź.)

a)      Spoty telewizyjne

b)      Spoty radiowe

c)      Plakaty

d)      Bilboardy

e)      Artykuły prasowe

f)       Ulotki

g)      Inne. Jakie? ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

8.       Gdzie spotkała/spotkał Pani/Pan z kampanią społeczną dotyczącą profilaktyki HIV/AIDS? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź.)

a)      Telewizja

b)      Radio

c)      Przychodnia NFZ

d)      Szkoła/Uczelnia

e)      Kluby/Puby

f)       Portale społecznościowe

g)      Strony internetowe – jakie? ……….………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………..

h)      Kino

i)        Inne. Jakie? ……..………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………..

9.       Czy Pani/Pana zdaniem kampanie społeczne dotyczące profilaktyki HIV/AIDS przynoszą korzyści społeczeństwu?

a)      Tak

b)      Nie

Jeżeli zaznaczyła/zaznaczył Pani/Pan w poprzednim pytaniu odpowiedź a) TAK, proszę wskazać jakiego rodzaju korzyści przynosi kampania społeczna dotycząca profilaktyki HIV/AIDS (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź.)

a)      Informuje o problemie HIV/AIDS w społeczeństwie.

b)      Przypomina o drogach zakażenia HIV.

c)      Nakłania do podejmowania bezpiecznych zachowań seksualnych.

d)      Nakłania do stosowania prezerwatywy.

e)      Nakłania do wykonania testu na przeciwciała anty-HIV.

f)       Nakłania do rozmowy pomiędzy partnerami.

g)      Propaguje wierność i zaufanie partnerskie.

h)      Informuje o zmianach w aspekcie HIV/AIDS.

 

10.   Czy Pani/Pana zdaniem kampanie społeczne dotyczące profilaktyki HIV/AIDS powinny być częściej ukazywane w środkach masowego przekazu?

a)      Tak – dlaczego? …………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

b)      Nie – dlaczego? …………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................

11.   Czy kampania społeczna dotycząca profilaktyki HIV/AIDS poszerzyła Pani/Pana wiedzę
w tym zakresie?

a)      Tak

b)      Nie

Jeżeli zaznaczyła/zaznaczył Pani/Pan w poprzednim pytaniu odpowiedź a) TAK – proszę zaznaczyć o jakie zagadnienia została poszerzona Pani/Pana wiedza:

a)      Sytuacja epidemiologiczna

b)      Drogi zakażenia HIV

c)      Różnica między HIV a AIDS

d)      Ważność diagnostyki

e)      Ryzykowne zachowania seksualne

f)       Sposoby zmniejszania ryzyka w zachowaniach seksualnych w kontekście HIV/AIDS

Inne. Jakie? ………….………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….................................

12.   Jakimi Pani/Pana zdaniem mechanizmami najczęściej posługują się kampanie społeczne dotyczące profilaktyki HIV/AIDS? (Można zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź.)

a)      Wywołanie lęku przed zakażeniem HIV.

b)      Wzbudzenie litości dla osób żyjących z HIV i chorych na AIDS.

c)      Wywołanie pozytywnych skojarzeń związanych z diagnostyką HIV.

d)      Wywołanie pozytywnych skojarzeń związanych ze stosowaniem prezerwatywy.

e)      Nakłanianie do niwelowania lęku i strachu przed HIV wynikającego z braku wiedzy w tym zakresie.

f)       Inne. Jakie? ……..………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

13.   Jakie kwestie, Pani/Pa...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin