wychowanie fizyczne.doc

(143 KB) Pobierz
Miesiąc

 

Miesiąc

Opis ćwiczeń

Zmiana 1

Zmiana 2

Zmiana 3

Zmiana 4

Wrzesień

„ lawina”

Szarfy rozmieszczone w różnych miejscach w Sali. Wyznaczone dziecko goni pozostałe, dotknięte dziecko idzie po szarfę mi dołącza do goniącego.

                            „ w cyrku”

Dzieci ustawione w dwóch szeregach przechodzą po lince ułożonej na podłodze jak „ w cyrku”

„ wyszywanie”

Dzieci układają szarfy jedna za drugą w 2 rzędach, po czym przeskakują szarfę obunóż z jednej strony na drugą.

„ wioślarze”

W siadzie skrzyżnym naśladowanie wiosłowania jednym wiosłem, raz z lewej strony raz z prawej strony.

„ przewlekanie się przez szarfę”

Z góry na dół i z dołu do góry

5-6 razy

 

„ kto szybciej”

Dzieci ustawione w dwóch szeregach. Nauczycielka w odległości 4-5 kroków zaznacza linię mety i startu. Dzieci na sygnał biegną w kierunku swojej linii, zostawiają tam szarfę i wracają z powrotem. ( dokładne ułożenie szarfy)

„ wycieranie się ręcznikiem”

Dzieci chwytają oburącz za końce szarfy i przenoszą ją nad głową naśladując wycieranie pleców ręcznikiem.

„ pociągi”

Dzieci ustawione po 5 osób naśladują jazdę pociągów osobowych i pośpiesznych- zwracają przy tym uwagę na bezpieczeństwo

„  kto dalej sięgnie”

W siadzie podpartym wysuwanie szarfy jak najdalej do przodu, nie odrywając przy tym nóg od podłogi.

„powódź”

Na hasło powódź dzieci muszą znaleźć sobie miejsce tak by nie dotykać powodzi. Na hasło – po powodzi dzieci swobodnie maszerują

„ fastryga”

W siadzie płaskim marszczenie szarfy palcami stopy.

„ linka”

Chodzenie po wyznaczonej linii z dodatkowymi elementami ruchu np. klaskanie, podskok, przy kucnięcie

„ kołyska”

Siad skulny, szarfa pod kolanami trzymana oburącz za końce. Przejście do leżenia tyłem z lekkim nakrywaniem się nogami i powrót do siadu skulnego.

 

„ kółeczko”

Wskakiwanie do kółka obunóż w przód, tył, z lewej i prawej strony

„ rzuć i złap”

Rzuty i chwyty prawą i lewą ręką, w klęku podpartym podrzucanie i chwytanie oburącz oraz lewą i prawą ręką

„ kto potrafi”

W siadzie płaskim unoszenie kółka palcami stopy do góry

 

 

 

Miesiąc

Opis ćwiczeń

Zmiana 1

Zmiana 2

Zmiana 3

Zmiana 4

Październik

„ rzuć i podnieś”

Na umówiony sygnał każdy podrzuca kółko w górę gdy spadnie podnosi je na przemian z przysiadu i ze skłonu i ponownie podrzuca je

„ jazda rowerami”

W leżeniu tyłem naśladowanie jazdy na rowerze

kto potrafi”

Dzieci stoją na jednej nodze i próbują wziąć kółko z podłogi bez podpierania się

„ samochody II”

Dzieci naśladują jazdę w różnych kierunkach z reakcją na sygnał stop, i ruszanie

„ poranna toaleta”

Naśladowanie czynności ubierania się i rozbierania, mycia itp.

„ jazda rowerami II”

W leżeniu tyłem naśladowanie jazdy na rowerze nogami i rękoma

„ kto potrafi II”

Dzieci stoją na zmianę na jednej nodze- podnoszą kółko z podłogi po czym starają się je założyć na zgięte kolano

samochody III”

Dzieci naśladują jazdę z uwzględnieniem sygnalizacji świetlnej

„ ptaszki w gniazdkach”

Kółka ułożone luźno na podłodze, dzieci biegają w rozsypce- na umówiony sygnał wracają do gniazd

„ wioślarze”

Naśladowanie wiosłowania dwoma wiosłami ze zginaniem kolan

„ taniec na linie”

Dzieci wybierają dowolny instrument i w wystukanym rytmie poruszają się wzdłuż linii

„ w parach”

Stanie w parach plecami do siebie, wspieranie się na palcach i kucanie

„ sięgnij do środka”

Ułożenie kółka na podłodze, nogi złączone w kolanach, proste, sięganie po kółko z oddalaniem

od pozycji ciała

 

 

„ wioślarze II”

Naśladowanie wiosłowania z przesuwaniem się po sali

„ samochody”

Dzieci samochody naśladują jazdę w różnych kierunkach

 

„ piórko”

Dmuchanie w piórko i podążanie  za wirującym przedmiotem

 

 

 

 

 

Miesiąc

Opis ćwiczeń

Zmiana 1

Zmiana 2

Zmiana 3

Zmiana 4

Listopad

„ wchodzenie na górkę”

Dzieci  wspinają się na drabinkę zwrócenie uwagi na naprzemienność ruchów podczas schodzenia i wchodzenia

„ zabawa piłeczką”

Swobodne zabawy z piłeczkami na hasło lewa piłeczki są unoszone w górę w lewej dłoni na hasło prawa- odwrotnie

„ łódka na fali”

W siadzie skulnym kołysanie się ze wskazywaniem kierunków

„ kto potrafi”

Dzieci stoją w rozsypce w małym rozkroku przekładają pomiędzy nogami w powietrzu piłkę wg leniwej ósemki

„ skok w zwyż”

Przeskok obunóż nad rozpiętą przeszkodą na wysokości ok. 30 cm od podłogi

„ dyrygent orkiestry”

Naśladowanie ruchów dyrygenta- jedno dziecko pokazuje reszta naśladuje

„ kotki”

Czworakowanie z elementem toczenia piłki za pomocą nosa

„ kto potrafi II”

Dzieci stoją w rozsypce w małym rozkroku, turlają piłką po podłodze wg leniwej ósemki

„ skok w zwyż II”

Przeskok na d przeszkodą raz jedną nogą raz drugą

„ zapamiętaj swoją parę”

Dzieci biegają w rozsypce na ustalony dźwięk szukają swoich par

„ kotki II”

Czworakowanie z elementem toczenia piłki lewą  i prawą ręką

„ kto potrafi III”

Dzieci stoją w rozsypce w małym rozkroku, piłkę trzymają oburącz na sygnał wkładają piłkę między stopy i klaszczą w dłonie na wysokości oczu

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin