GIM _II_plan_nowy n.doc

(236 KB) Pobierz
DZIAŁ I:

Matematyka z plusem dla gimnazjum

 

PLAN REALIZACJI MATERIAŁU NAUCZANIA Z MATEMATYKI W KLASIE DRUGIEJ GIMNAZJUM

WRAZ Z OKREŚLENIEM WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

 

OPRACOWANO NA PODSTAWIE PROGRAMU MATEMATYKA Z PLUSEM

 

OBOWIĄZUJĄCY ZESTAW PODRĘCZNIKÓW WYDANYCH PRZEZ GWO

·     Matematyka 2. Podręcznik dla gimnazjum. Wersja dostosowana, praca zbiorowa pod red. M. Dobrowolskiej, Gdańsk 2010

·     Matematyka 2. Zeszyt ćwiczeń z płytą CD-ROM. Nowa wersja, M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, M. Krzyżanowska, Gdańsk 2008

·     Matematyka 2. Zbiór zadań, M. Braun, J. Lech, Gdańsk 2008

 

KSIĄŻKI POMOCNICZE WYDANE PRZEZ GWO

·     Matematyka 2. Podręcznik dla gimnazjum. Wersja dla nauczyciela, praca zbiorowa pod red. M. Dobrowolskiej, Gdańsk 2010

·     Matematyka 2. Zeszyt ćwiczeń z płytą CD-ROM. Wersja dla nauczyciela, M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, M. Krzyżanowska, Gdańsk 2008

·     Matematyka 2. Sprawdziany, M. Grochowalska

·     Matematyka 2. Sprawdziany. Druga wersja, praca zbiorowa

·     Matematyka 2. Sprawdziany. Trzecia wersja, M. Grochowalska

·     Matematyka 2. Lekcje powtórzeniowe - M. Grochowalska

 

 

4 GODZ. TYGODNIOWO                            125 GODZ. W CIĄGU ROKU

 

POZIOMY WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH:             

K - konieczny                            ocena dopuszczająca (2)            

P - podstawowy                           ocena dostateczna (3)                            

R - rozszerzający              ocena dobra (4)                                               

D - dopełniający              ocena bardzo dobra (5)

W - wykraczający               ocena celująca (6)

 

Tematy nieobowiązkowe oznaczono szarym paskiem.


DZIAŁ 1. POTĘGI (14 h)

 

 

TEMAT ZAJĘĆ

 

CELE PODSTAWOWE

 

CELE PONADPODSTAWOWE

1. Lekcja organizacyjna.

Uczeń:

· zna podręcznik i zeszyt ćwiczeń, z których będzie korzystał w ciągu roku szkolnego na lekcjach matematyki (K)

 

2-3. Potęga

o wykładniku naturalnym.

Uczeń:

· zna i rozumie pojęcie potęgi o wykładniku naturalnym (K)

· umie zapisać potęgę w postaci iloczynu (K)

· umie zapisać iloczyn jednakowych czynników w postaci potęgi (K)

· umie obliczyć potęgę o wykładniku naturalnym (K)

· umie zapisać liczbę w postaci potęgi (P)

· umie zapisać liczbę w postaci iloczynu potęg (P)

· umie porównać potęgi o różnych wykładnikach naturalnych i takich samych podstawach oraz  o takich samych wykładnikach naturalnych i różnych dodatnich podstawach  (K-P)

· nie wykonując obliczeń umie określić znak potęgi (P)

· umie obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego zawierającego potęgi (P)

Uczeń:

· umie zapisać liczbę w postaci iloczynu potęg (R)

· umie obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego zawierającego potęgi (R-D)

· umie zapisać liczbę w systemach niedziesiątkowych

i odwrotnie (W)

· umie rozwiązać nietypowe zadanie tekstowe związane

z potęgami (W)

· umie przekształcić wyrażenie arytmetyczne zawierające potęgi (W)

 

4-5. Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach.

· zna wzór na mnożenie i dzielenie potęg o tych samych podstawach (K)

· rozumie powstanie wzoru na mnożenie i dzielenie potęg o tych samych podstawach (P)

· umie zapisać w postaci jednej potęgi iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach (K-P)

· umie mnożyć i dzielić potęgi o tych samych podstawach (K)

· umie przedstawić potęgę w postaci iloczynu i ilorazu potęg o tych samych podstawach (P)

· umie stosować mnożenie i dzielenie potęg o tych samych podstawach do obliczania wartości liczbowej wyrażeń (P)

· umie stosować mnożenie i dzielenie potęg o tych samych podstawach do obliczania wartości liczbowej wyrażeń (R-D)

6. Potęgowanie potęgi.

· zna wzór na potęgowanie potęgi (K)

· rozumie powstanie wzoru na potęgowanie potęgi (P)

· umie zapisać w postaci jednej potęgi potęgę potęgi (K)

· umie potęgować potęgę (K)

· umie przedstawić potęgę w postaci potęgowania potęgi (P)

· umie stosować potęgowanie potęgi do obliczania wartości liczbowej wyrażeń (P)

· umie porównać potęgi sprowadzając do tej samej podstawy ( R)

· umie stosować potęgowanie potęgi do obliczania wartości liczbowej wyrażeń (R-D)

· umie porównać potęgi korzystając z potęgowania potęgi (W)

7-8. Potęgowanie iloczynu i ilorazu.

· zna wzór na potęgowanie ilorazu i iloczynu (K)

· rozumie powstanie wzoru na potęgowanie ilorazu i iloczynu (P)

· umie zapisać w postaci jednej potęgi iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach (K-P)

· umie potęgować iloraz i iloczyn (K)

· umie zapisać iloraz i iloczyn potęg o tych samych wykładnikach w postaci jednej potęgi (K-P)

· umie stosować potęgowanie iloczynu i ilorazu w zadaniach tekstowych (R-D)

9-10. Działania

na potęgach.

· umie doprowadzić wyrażenie do prostszej postaci stosując działania na potęgach (P)

· umie doprowadzić wyrażenie do prostszej postaci stosując działania na potęgach ( R)

· umie doprowadzić wyrażenie do prostszej postaci stosując działania na potęgach (D-W)

· umie stosować działania na potęgach w zadaniach tekstowych (R-D)

11. Potęga

o wykładniku całkowitym ujemnym.

· zna pojęcie potęgi o wykładniku całkowitym ujemnym (K)

· rozumie pojęcie potęgi o wykładniku całkowitym ujemnym (P)

· umie obliczyć potęgę o wykładniku całkowitym ujemnym (K-P)

· zamienia potęgi o wykładnikach całkowitych ujemnych na odpowiednie potęgi

o wykładnikach naturalnych (K-P)

· umie obliczyć potęgę o wykładniku całkowitym ujemnym (R)

· umie wykonać porównanie ilorazowe potęg o wykładnikach ujemnych (R-D)

· umie wykonać działania na potęgach o wykładnikach całkowitych (D)

· umie obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego zawierającego potęgi o wykładnikach całkowitych (R-D)

12-13. Notacja wykładnicza.

 

· zna pojęcie notacji wykładniczej (K)

· umie zapisać liczbę w notacji wykładniczej (K-P)

· rozumie potrzebę stosowania notacji wykładniczej w praktyce (R)

· umie zapisać liczbę w notacji wykładniczej (R)

· umie wykonać porównywanie ilorazowe dla liczb podanych

w notacji wykładniczej (R-D)

14-15. Praca klasowa

i poprawa

 

 

 

DZIAŁ 2. PIERWIASTKI (7h)

 

16-17. Pierwiastki.

· zna pojęcie pierwiastka arytmetycznego II stopnia z liczby nieujemnej i III stopnia

z dowolnej liczby (K)

· zna pojęcie liczby niewymiernej i rzeczywistej (K)

· rozumie różnicę w rozwinięciu dziesiętnym liczby wymiernej i niewymiernej (P)

· umie obliczyć pierwiastek arytmetyczny II stopnia z liczby nieujemnej i III stopnia

z dowolnej liczby (K-P)

· umie oszacować wartość wyrażenia zawierającego pierwiastki (P)

· umie określić na podstawie rozwinięcia dziesiętnego, czy dana liczba jest wymierna, czy niewymierna (P)

· umie obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego zawierającego pierwiastki (P)

· umie oszacować wartość wyrażenia zawierającego pierwiastki (R)

·             umie obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego zawierającego pierwiastki (R-D)

·             umie oszacować liczbę niewymierną (R-D)

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin