Jack 1.doc

(50 KB) Pobierz
POLITECHNIKA RZESZOWSKA

 

 

Projekt zawiera:

 

1.Wiadomości ogólne z budowy głowicy oraz charakterystyka najczęstszych niesprawności, niedomagań i uszkodzeń.

2. Wymagania i badania dotyczące przyjęcia do naprawy.

3. Projekt technologii naprawy i regeneracji.

3.1. Dane techniczne.

3.2. Proces technologiczny wymontowania głowicy.

3.3. Proces technologiczny demontażu i czyszczenia głowicy.

3.4. Proces technologiczny sprawdzenia płaszczyzny styku głowicy.

3.5. Proces technologiczny sprawdzenia szczelności głowicy.

3.6. Proces technologiczny wymiany korków zaślepiających komory wodnej

3.7. Proces technologiczny naprawy powierzchni głowicy pod uszczelkę

3.8. Proces technologiczny wymiany prowadnic zaworów, gniazd zaworów .

3.9. Proces technologiczny wymiany obsad wtryskiwaczy

3.10. Proces technologiczny szlifowania gniazd zaworów.

3.11. Proces technologiczny szlifowania gniazd zaworów.

3.12. Proces technologiczny montażu głowicy.

3.13. Proces technologiczny sprawdzania szczelności gniazd zaworów.

3.14. Proces technologiczny dokręcania głowicy do kadłuba silnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Wymagania i badania dotyczące przyjęcia do naprawy.

 

 

Ogólne wymagania przy przyjmowaniu zespołu do naprawy.

 

1)     Dokumenty:

a)      zlecenie na wykonanie naprawy,

b)     upoważnienie przedstawiciela użytkownika do przekazania zespołu,

c)      wykaz części dostarczonych luzem.

2)     Czystość zewnętrzna zespołów.

3)     Zgodność z konstrukcją fabryczną.

 

    Przekazany do naprawy zespół powinien być kompletny tj. zgodny z konstrukcją fabryczną określonej marki i typu oraz złożony z podzespołów i części przewidzianych w katalogach w sposób określony dokumentacją wytwórcy i nie powinien mieć dodatkowych mechanizmów zamontowanych przez użytkownika.

    Dopuszcza się:

·         brak nielicznych drobnych części jak np. części złącznych, przy czym łączony element powinien być dostarczony luzem wraz z przekazywanym zespołem,

·         występowanie nielicznych części znormalizowanych oraz drobnych części nieznormalizowanych odmiennych od fabrycznych lecz konstrukcyjnie podobnych i wykonanych z materiałów analogicznych do przewidzianych dokumentacją,

·         stosowanie zamiennie równorzędnego sprzętu z innego typu pojazdu tego samego producenta.

·         Warunkiem uznania kompletności zespołu w tym przypadku jest zachowanie możliwości wymiany zastępczych elementów na elementy właściwe bez konieczności dokonywania przeróbek części współpracujących.

 

 

4)     Ogólny stan zespołu dostarczonego do naprawy standardowej powinien wynikać z normalnej jego eksploatacji w pojeździe aż do momentu granicznego, bezpośrednio poprzedzającego okres przyśpieszonego zużywania się współpracujących części. Zespół powinien być zdolny do spełnienia swojego zadania. Zespół przyjmowany do naprawy standardowej nie powinien mieć:

·         uszkodzeń awaryjnych,

·         części i podzespołów zniszczonych w stopniu uniemożliwiającym naprawę.

 

Wymagania szczególne przy przyjmowaniu do naprawy.

 

1)              Działanie zespołu.

    Przekazany zespół powinien mieć zachowane zdolności ruchowe (obrót, przesuw) lub funkcjonalne. Takie same zdolności powinny wykazywać podzespoły i elementy osprzętu dostarczone luzem wraz z zespołem. Zespół i podzespoły powinny pracować bez zacięć, zgrzytów i stuków sugerujących uszkodzenie poszczególnych części, a występujące opory nie powinny w sposób zasadniczy różnić się od oporów występujących w analogicznym, sprawnym zespole. W wypadku braku zdolności ruchowych zespołu lub podzespołu, należy ustalić przyczynę, stosując demontaż odsłaniający oraz ocenić jego stan techniczny.

2)              Uszkodzenia i zużycia zespołów.

    Wymagania dotyczące rodzajów i wielkości zużycia oraz uszkodzeń odpowiadających ustalonemu standardowi technicznemu zespołu kwalifikującemu go do naprawy standardowej:

 

1)   Ustalone bez demontażu wstępnego.

a)      wygląd zewnętrzny brak uszkodzeń i pęknięć- nie dopuszcza się,

2)   Ustalone po demontażu odsłaniającym.

a)      sprawdzenie powierzchni styku głowicy z kadłubem – powinna być idealnie płaska

b)     sprawdzenie szczelności głowicy – nie dopuszcza się braku szczelności

c)      sprawdzenie prowadnic zaworów, gniazd zaworów i prowadnic – odchyłki według zaleceń producenta

d)     sprawdzenie sprężyn zaworów - odchyłki według zaleceń producenta

 

Badania.

 

    Badaniom należy poddać każdy zespół dostarczony do naprawy. Rozróżnia się dwa zasadnicze rodzaje badań:

a)      badania działania zespołu bez demontażu lub z demontażem. Ruchy mechanizmu należy powodować bezpośrednio ręcznie lub za pomocą odpowiednich dźwigni, czy też stosując pomocniczy napęd mechaniczny.

b)     oględziny uszkodzeń i zużycie zespołu bez demontażu lub z demontażem odsłaniającym. Konieczne pomiary należy wykonać za pomocą odpowiednich warsztatowych środków pomiarowych.

 

 

 

 

 

 

3. Projekt technologii naprawy i regeneracji.

 

3.1. Dane techniczne.

 

Silnik

Typ………………………………………………………LEYLAND SW 680

Rodzaj…………………………z zapłonem samoczynnym, czterosuwowy, rzędowy

Liczba cylindrów………………………………………………………….……6

Średnica cylindra/ skok tłoka………………………………………...127/146 mm

Kolejność pracy cylindrów…………………………………1 - 53 6 – 2 - 4

Objętość skokowa…………………………………………………….11,09 dm3

Stopień sprężania………………………………………………………………15,8

Moc maksymalna……………………………………………….147,2 kW ( 200 KM )

Prędkość obrotowa

odpowiadająca mocy maksymalnej………………………………...2200 obr/min

Moment maksymalny……………………………………………………716,1 Nm

Prędkość obrotowa

momentu maksymalnego………………………………………….1400 obr/min

 

 

 

3.2. Proces technologiczny wymontowania głowicy.

Na kartach technologicznych

3.3. Proces technologiczny demontażu i czyszczenia głowicy.

Na kartach technologicznych.

 

3.4. Proces technologiczny sprawdzenia płaszczyzny styku głowicy.

Na kartach technologicznych.

 

3.5. Proces technologiczny sprawdzenia szczelności głowicy.

Na kartach technologicznych.

 

3.6. Proces technologiczny wymiany korków zaślepiających komory wodnej

Na kartach technologicznych.

 

 

 

3.7. Proces technologiczny naprawy powierzchni głowicy pod uszczelkę.

Na kartach technologicznych

 

3.8. Proces technologiczny wymiany prowadnic zaworów, gniazd zaworów.

Na kartach technologicznych.

 

3.9. Proces technologiczny wymiany obsad wtryskiwaczy.

Na kartach technologicznych.

 

3.10. Proces technologiczny szlifowania gniazd zaworów.

Na kartach technologicznych.

 

3.11. Proces technologiczny szlifowania gniazd zaworów.

Na kartach technologicznych.

3.12. Proces technologiczny montażu głowicy.

Na kartach technologicznych.

3.13. Proces technologiczny sprawdzania szczelności gniazd zaworów.

Na kartach technologicznych.

 

3.14. Proces technologiczny dokręcania głowicy do kadłuba silnika.

Na kartach technologicznych.

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin