DATA 1........................... ..............................................................
DATA 2........................... IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA
..............................................................
DATA URODZENIA
ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 3 – LETNIEGO
I. ROZWÓJ RUCHOWY
Ø chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne
Ø bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane..
Ø skoki, podskoki: obu nóż, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób
Ø chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne
Ø ubieranie i rozbieranie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób
Ø jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma łyżkę, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma łyżkę
Ø mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne
Ø preferowanie ręki: prawa, lewa, zmienia
II. ROZWÓJ UMYSŁOWY
Ø podstawowe kolory: rozpoznaje, myli, nie zna
Ø układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi
Ø odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi
Ø czytany tekst: słucha, nie jest zainteresowane
Ø mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała
Ø mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie
Ø zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi
Ø działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania
Ø znajomość imienia i nazwiska: zna, nie zna
III. ROZWÓJ EMOCJONALNY
Ø zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, płaczliwe, zmienne
Ø kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne
Ø zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe
Ø zachowanie podczas działania: skoncentrowane, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.
podpis nauczycielek
* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego
monbo