Undying.txt

(143 KB) Pobierz
Undying
Electronic Arts
PC

Gr� opracowano na poziomie medium.

Niech b�dzie przekl�ty dzie�, w kt�rym Jeremiah Covenant uratowa� moje marne �ycie! Powinienem zgin�� wtedy, podczas Wielkiej Wojny. Unikn��bym cierpie�, zar�wno psychicznych, jak i fizycznych, kt�re spotka�y mnie w dworku rodziny Covenant�w. Teraz, wiedz�c, �e nied�ugo umr�, oszalej� lub zostan� porwany przez istoty z za�wiat�w strzeg�ce porz�dku, pisz� ten pami�tnik. Mam nadziej�, �e ty, kt�ry go znajdziesz, zrozumiesz, dlaczego postanowi�em stoczy� t� bezsensown� walk� z si�ami Z�a, Nieumar�ego Kr�la.

CZʌ� PIERWSZA - BESTIARIUSZ

Odwiedzaj�c r�ne krainy czy �wiaty, pozna�em du�o istot. Niekt�re wygl�da�y znajomo, inne za� stanowi�y ca�kowite zaprzeczenie tego, czego si� uczy�em od m�odo�ci. Dlatego te� postanowi�em tutaj opisa� wszystkie postaci, grupy postaci czy stwory.

Nazwa: cz�owiek - kap�an.
Krainy: klasztor - przesz�o��.
Wygl�d: s� to mnisi ubrani w habity, wcze�niej oddani s�u�bie Bogu, jednak po odnalezieniu kosy Celt�w zacz�a budzi� si� w nich agresja, z�o��, nienawi��. Typowy mnich mo�e mie� za bro� pa�k� lub kusz�. Opat nie ma �adnej broni, jednak z powodzeniem u�ywa czaru ognistej kuli. 
Spos�b walki: walcz, podbiegaj�c do wroga i staraj�c si� unika� jego cios�w, strzelaj�c do niego z broni palnej. Zar�wno kusza, jak i pa�ka s� broniami bardzo celnymi, wi�c staraj si� cz�sto robi� uniki.
S�abe punkty: podatni na dubelt�wk�.

Nazwa: cz�owiek - s�u��cy.
Krainy: dworek.
Wygl�d: w zale�no�ci od wykonywanego zawodu. Najcz�ciej by�y to s�u��ce, pokoj�wki, kucharki, lokaje i ogrodnicy. Nie r�nili si� praktycznie niczym od siebie, pr�cz twarzy oraz wagi. Niegro�ni, wykonywali swoje czynno�ci. Wi�kszo�� z nich zosta�a zabita przez wyjce lub trsantich.
Spos�b walki: brak.
S�abe punkty: brak obrony przed wrogiem.

Nazwa: cz�owiek - trsanti.
Krainy: dworek, klasztor - wsp�cze�nie, Jama Pirat�w.
Wygl�d: jest to koczownicza grupa ludzi, kt�ra osiedli�a si� w pobli�u dworku Covenant�w oraz na przyleg�ych wysepkach. Dzieli si� na trzy rodzaje walcz�cych: �o�nierz - pos�uguje si� pistoletem oraz scimitarem, czasem ma tak�e laski dynamitu; herszt - kt�ry pr�cz scimitara ma strzelb�; kap�anka - kt�ra mo�e rzuci� na siebie czar tarczy i strzela� do przeciwnika z pistoletu.
Spos�b walki: najlepiej jest podbiec do cz�onka trsantich, gdy on ci� nie widzi lub jest zaj�ty rozmow�, i kos� Celt�w spr�bowa� uci�� mu g�ow�. Je�eli cios chybi celu, odsun�� si� od wroga, podbiec ponownie i uderzy� jeszcze raz. Je�eli nie posiadasz jeszcze kosy, podbiegnij na blisk� odleg�o��, strzel z dwururki, oddal si� i pon�w atak.
S�abe punkty: zale�nie jak blisko si� znajdujesz, trsanti zmienia bro� z palnej na bia�� i odwrotnie. Wykorzystaj to, podbiegaj�c i odbiegaj�c od przeciwnika. B�dzie on zaj�ty zmian� broni, kiedy ty b�dziesz m�g� go atakowa� "za darmo". 

Nazwa: duch - poltergeist.
Krainy: worek po powrocie z klasztoru.
Wygl�d: nikt nie wie, jak wygl�da ten z�y duch. Jedni uwa�aj�, �e jest to sama energia skierowana w przeciwnika, inni za�, �e s� to z�e duchy pr�buj�ce za pomoc� rzucanych przedmiot�w zabi� wroga.
Spos�b walki: brak, poniewa� nie wiadomo, czym s� te stwory.
S�abe punkty: brak.

Nazwa: duch - widmo.
Krainy: klasztor - wsp�cze�nie, klasztor - przesz�o��.
Wygl�d: s� to widma z przesz�o�ci braci zakonnych, kt�rzy pozostaj� w miejscach swojej �mierci, kontynuuj�c egzystencj� w �wiecie niematerialnym. Mo�na ich zobaczy� tylko po rzuceniu czaru prawdy. Niegro�ne, mog� s�u�y� jako pomoc w znalezieniu jakiego� przedmiotu lub d�wigni. Widma czasem mog� zaatakowa�, zmuszaj�c ci� do walki z nimi.
Spos�b walki: kiedy zostaniesz zaatakowany przez widma, przygotuj czar ektoplazmy, wzmocnij go i wystrzel nim kilka razy w atakuj�cego ducha. Powinien opu�ci� ten �wiat, nie zd��ywszy nawet do ciebie dobiec.
S�abe punkty: brak.

Nazwa: duch - strachulec (Scarrow).
Krainy: dworek, Oneiros.
Wygl�d: strachulce to dziwne, p�eteryczne istoty, mog�ce znika� i pojawia� si� w dowolnym momencie. Zamiast twarzy maj� macki, z kt�rych mog� chucha� trucizn�. Pr�cz tego atakuj� d�ugimi mackami. Potrafi� lata�. 
Spos�b walki: walcz z nimi u�ywaj�c czaru ektoplazmy lub tybeta�skiego dzia�a, bowiem bro� konwencjonalna na nie nie dzia�a. Je�eli nie musisz walczy�, staraj si� unikn�� walki, bowiem strachulce, jako duchy, s� nie�miertelne i szybko si� odradzaj�.
S�abe punkty: s� bardzo wolne. Je�eli szybko strzelisz w przeciwnika z tybeta�skiego dzia�a, rzucaj�c w tym samym momencie ektoplazm�, zginie, nie zd��ywszy unikn�� ciosu. 

Nazwa: ghoul - wyjec (Howler).
Krainy: dworek, klasztor - wsp�cze�nie.
Wygl�d: to humanoidalne po��czenie cz�owieka z psem jest padlino�erc� pojawiaj�cym si� zawsze wtedy, gdy w zasi�gu jego w�chu znajduje si� krew. Mo�esz pozna� go po charakterystycznym wyciu zbli�onym do wycia psa lub wilka. Dzieli si� na ghoula zielonego - s�abszego, i szarego - silniejszego oraz bardziej wytrzyma�ego. Ghoule atakuj� najcz�ciej w grupach, wybijaj�c si� z tylnych �ap i pr�buj�c ryjem lub przednimi �apami zako�czonymi szponiastymi pazurami dosi�gn�� ofiary. 
Spos�b walki: je�li masz kos�, wyjce nie powinny stanowi� ju� �adnego zagro�enia, wcze�niej walcz z nimi, u�ywaj�c rewolweru i czaru ektoplazmy (w pojedynk�) lub rzucaj�c w nich koktajlem Mo�otowa czy strzelaj�c fosforowymi pociskami (w grupie).
S�abe punkty: s� raczej g�upie, maj� sk�onno�� do topienia si�, wycia podczas walki lub nadziewania si� na ostrze kosy.

Nazwa: istota - dri'nen (Dri'nen).
Krainy: Kraina Wiecznej Jesieni.
Wygl�d: te wysokie humanoidalne istoty s� urodzonymi wojownikami, kt�rych jedynym zadaniem oraz rozrywk� jest walczy� i zabija�. Potrafi� nagle znika� i pojawia� si� przy przeciwniku, uderzaj�c ofiar� dwur�cznym kijem. 
Spos�b walki: �atwo je pokona�, kr�c�c si� wok� nich, czasem oddalaj�c si� na metr i uderzaj�c je kos�. 
S�abe punkty: je�eli sprytnie si� ukryjesz, mo�esz spokojnie strzela� do przeciwnika, kt�ry nawet ci� nie zauwa�y.

Nazwa: istota - s�u�ka.
Krainy: Wyspa Stoj�cych Kamieni, Kraina Wiecznej Jesieni.
Wygl�d: ta istota niewiadomego pochodzenia oraz rasy przypomina cz�owieka p�ci �e�skiej, kt�ry opanowa� arkana magii. S�u�ki s� ubrane w p�aszcze kryj�ce ich cia�o, unosz� si� w powietrzu, atakuj�c wroga b�yskawicami. 
Spos�b walki: w walce s� bardzo niebezpieczne z powodu celno�ci i skuteczno�ci b�yskawic, jednak stosuj�c cz�sto uniki i ca�y czas strzelaj�c do nich, mo�na je zabi� bez wi�kszych k�opot�w.
S�abe punkty: bardzo podatne na w��cznie zaczarowane b�yskawic�. Kto mieczem wojuje, od miecza ginie. :)

Nazwa: jemaas - wojownik (Jemaas).
Krainy: Kraina Wiecznej Jesieni.
Opis: jemaasy s� dzie�mi Krainy Wiecznej Jesieni i jej obro�cami. Z wygl�du przypominaj� wielkich neandertalczyk�w ubranych w sk�r� oraz kryj�cych swoj� twarz za mask�. 
Spos�b walki: podstawow� broni� jemaas�w s� dwie w��cznie, na daleki zasi�g walcz� wyrzutni� w��czni. Szybcy i zwinni, jednak �atwo ich zabi�, podbiegaj�c do nich i atakuj�c kos�, pr�buj�c obci�� g�ow� lub przeci�� na p�.
S�abe punkty: �atwo trac� g�ow�. :)

Nazwa: �owca - l�ni�cy �owca (Flickering Stalker).
Krainy: dworek, Oneiros.
Wygl�d: te lataj�ce istoty kszta�tem przypominaj� maski z wielkim, w�gorzowatym ogonem. Atakuj� przeciwnika, lataj�c wok� niego i staraj�c si� go ugry��. S� szybkie i zwinne, dlatego te� trudno jest je trafi�. 
Spos�b walki: najlepiej jest walczy�, kr�c�c si� wok� i strzelaj�c do nich z pistoletu lub ze strzelby.
S�abe punkty: rzu� na siebie czar tarczy i kiedy �owca naleci na ciebie, strzel do niego sze�� razy z rewolweru. Je�eli tarcza zostanie zbita, pon�w czar i zn�w strzel kilka razy we wroga. Ten rodzaj �owcy jest zbyt s�aby, by przebi� tarcz�, co czyni go niegro�nym.

Nazwa: �owca - l�ni�cy �owca, wi�kszy (Flickering Stalker).
Krainy: dworek.
Opis: jest to wi�ksza i mocniejsza odmiana l�ni�cego �owcy. Sk�ada si� z wielkiej g�owy w kszta�cie maski, z kt�rej wystaje para ko�czyn. Atakuje zawsze wychodz�c z innego wymiaru kilka metr�w przed tob� i lec�c w twoj� stron�. 
Spos�b walki: ten stw�r w bliskim kontakcie jest bardzo szybki i bardzo trudny do zabicia, jednak nie posiada broni ra��cej na odleg�o��, co powoduje, �e mo�na go �atwo wyko�czy� z takich broni, jak rewolwer lub strzelba.
S�abe punkty: mniejszy �owca jest g�upi� istot� i udowadnia to w ka�dej walce, lec�c wprost na ciebie. Przygotuj dubelt�wk� i strzel pierwszy raz, gdy potw�r jest daleko. Cofaj�c si�, prze�aduj bro�, pozw�l, by potw�r si� zbli�y�, i strzel drugi raz. Potw�r padnie pod twoimi nogami.

Nazwa: �owca - l�ni�cy �owca, przyw�dca (Flickering Stalker).
Krainy: zale�nie, gdzie zostanie przywo�any.
Opis: jest to wy�szy l�ni�cy �owca, odpowiednio powi�kszony do rozmiaru trzech metr�w. W odr�nieniu od swoich poprzednik�w, ten potrafi u�ywa� magii (b�yskawice), jest szybszy i atakuje dwoma ko�czynami naraz, powoduj�c wielkie obra�enia. 
Spos�b walki: w ma�ych pomieszczeniach �owca potrafi sprawi� wiele k�opot�w, unikaj wi�c jego atak�w i sam atakuj kos� lub czarem ofensywnym, odpowiednio wzmocnionym. Walcz�c na otwartej powierzchni, cofaj si� ca�y czas przed nim i atakuj go kos�. Musisz zada� oko�o pi�tnastu cios�w, nie ryzykujesz za to �adnych obra�e�.
S�abe punkty: nie stwierdzono.

Nazwa: martwiak - szkielet.
Krainy: klasztor - wsp�cze�nie, klasztor - przesz�o��.
Opis: humanoidalny ko�ciec z lask� w r�ku. Wstaje z martwych, atakuj�c lask� lub pr�buj�c atakowa� czaszk�. Czasem rzuca ko��mi z dalekiej odleg�o�ci. Mo�esz go spotka� na cmentarzach lub w podziemiach. Najlepiej jest unika� walki, bowiem trup mo�e walczy� bez ko�ci, a gdy upada na ziemi�, istnieje du�e prawdopodobie�stwo, �e za chwil� wstanie. Atakuj kos� lub dwururk�. Z czar�w zab�jcze dla szkielet�w jest zaklinanie - wtedy potw�r wraca do swojej sfery egzystencji.
S�abe punkty: zanim b�dzie gotowy do walki, szkielet musi wsta�. Wykorzystaj to, �eby przygotowa� czar za...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin