PLAN marzec 4,5latki.doc

(113 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

MIESIĄC MARZEC

 

GRUPA 4,5-LATKÓW

 

Tematy do realizacji:

 

1. Marcowa pogoda

2. Robimy zakupy

3. Nadchodzi Wiosna

4. W świecie dźwięków

 

 

 

 

Literatura:

1.     Program ABC... program wychowania przedszkolnego XXI wieku.

2.     H. Kruk: Wybór literatury.

3.     H. Łochocka: Jak wróbelek niebożę, siadł na wentylatorze.

4.     Z. Chmurowa: O trębaczu z Wieży Mariackiej.

 

 

Rzezawa, dn. 27.02.09r.

                                                                                                                                                                                                                                 Opracowała Ilona Liszka                                                                                                 

I.                 Marcowa pogoda

 

CELE OGÓLNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY AKTYWNOŚCI

DZIAŁANIA

UWAGI

4 - latki

5-latki

Poznanie wybranych zjawisk atmosferycznych.

I.  Wspólna zabawa   wybranymi zabawkami. Zwrócenie uwagi na  cichą i zgodną zabawę.                             

Kolorowanie i wycinanie                       Uzupełnianie tabeli                                       

rysunków.                                                 wg wzoru.

II. Poznanie zjawisk atmosferycznych ( deszcz, burza, śnieg, słońce, wiatr, zachurzenie)

Poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych.

Zabawa ruchowa Skąd wieje wiatr?

Malowanie farbami plakatowymi na temat Przedwiośnie

Odpowiednie przedstawienie barw przedwiosennych.

III. Spacer – obserwacja zmian w przyrodzie.

Ćwiczenia ruchowo-graficzne, artykulacyjne do wiersza W marcu J. Suchorzewskiej.

 

Plastyczna

 

 

Przyrodnicza

 

 

Ruchowa

 

 

 

językowa

Zna znaczenie przysłowia

Określa stan pogody

 

dz. umie dobrać odpowiednie kolory od pory roku, planuje prace na całej kartce

 

 

KP, s.30

Poznanie zmian w przyrodzie – przedwiośnie

Poznanie znaczenia przysłowia W marcu jak w garncu

I. Zabawy i gry stolikowe – puzzle, domino, loteryjki obrazkowe.

Zabawy z przysłowiem-                    Swobodne wypowiedzi

wypowiadanie go                               o różnych zajęciach

szybko, wolno,                                  na taką pogodę.

jak roboty, śpiewając, itp.

Zabawa ruchowa Deszczowe kropelki

II. Słuchanie wiersza J. Kulmowej W marcu jak w garncu. Rozmowa na jego temat. Poznanie znaczenia przysłowia W marcu jak w garncu.

Zestaw ćwiczeń 25-minutowych metodą twórczą W. Sherborne nr 9. Metoda: zadaniowa.

III. Układanie rymów do podanego słowa, np. woda-moda. Zabawy w wybranych kącikach zainteresowań.

Jezykowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ruchowa

Potrafi wypowiedzieć się na dany temat

 

Wie jakie jest znaczenie przysłowia

 

Potrafi ułożyć rym

 

 

 

 

 

 

Sz, s. 152

Zapoznanie się z melodią i słowami piosenki

I. Samorzutne zabawy w kącikach tematycznych.

Odnajdywanie różnic                      Kolorowanie obrazka                                      

w obrazkach.                                    wg legendy.                                                   

Zestaw ćwiczeń porannych nr 22.

II. Ćwiczenia oddechowe. Rytmiczne wypowiadanie przysłowia W marcu jak w garncu na przemian cicho-głośno.

Improwizacja rytmiczna przy piosence Marzec( sł. L. Wiszniewski, muz. A.Markiewicz). Słuchanie piosenki i rozmowa na temat jej treści. Nauka ze słuchu I zwrotki.

III. Zabawa ruchowa Świeci słońce- deszcz pada.

Zabawa rozwijająca                            Sylabizowanie nazw

mowę Dokończ.                        przedmiotów widniejących

                                                                  na obrazkach.

 

ruchowa

 

 

 

muzyczna

 

 

 

 

 

Językowa

Potrafi pokolorować obrazek wg kodu

 

Odnajduje różnice w obrazkach

 

 

Uważnie słucha i powtarza melodię i tekst piosenki, ilustruje ją ruchem

 

Potrafi podzielić wyraz nasylaby

 

 

 

 

 

 

 

Pnr 4. s.17

Poznanie kalendarza pogody, określanie pogody w danym dniu.

Zabawa dowolną zabawką. Zwrócenie uwagi na używanie jej zgodnie z przeznaczeniem.

Zabawa ruchowa Wiatr i chmurki.

II. Rozwiązywanie zagadek o różnych  elementach pogody. Poznanie kalendarza pogody. Zaznaczanie pogody w Kalendarzu pogody.

 

Ćwiczenia graficzne                             Oglądanie obrazków

Marcowy garnek- rysowanie               w książce,nazywanie

po śladzie ozdabianie                            elementów pogody rysunku garnka.                                     Rysowanie tego co 

                                                               dzieje się za oknem

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych    metodą twórczą W. Sherborne nr 9. Metoda: zadaniowa.     

III. Wypowiedzi dzieci na temat Co by było gdyby... . Ćwiczenia ruchowo-graficzne . Kończenie zdań – tworzenie porównań. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.   

 

 

 

 

Przyrodnicza

Językowa,

 

Plastyczna

 

 

 

 

Ruchowa

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

potrafi określić pogodę w danym dniu;

 

potrafi dokończyć zaczęte zdanie

 

 

 

 

Ks. Cz.4, str. 4.,

 

Zapoznanie z cechami charakterystycznymi i różnicami pomiędzy kołem a kulą.

I. Zabawy kołowe z piłką i krążkiem – „Kolory”, „Samochody”

Zestaw ćwiczeń porannych nr 22

II. Wyjaśnienie różnicy pomiędzy kulą a kołem a przykładzie krążka i piłki.

Wyszukanie przedmiotów            Tworzenie zbiorów                      

o kulistym kształcie.                   i przeliczanie przedmiotów          

                                                         w kształcie kół i kul.                                                                                                                                                                                         

Zabawa ruchowa Koraliki.

Zaczarowanie słoneczka. Wykonanie papierowego słoneczka z elementów wg instrukcji nauczyciela

III. Zabawa Wesołe słoneczko-smutna chmurka. Prace porządkowe na indywidualnych półkach pod hasłem Robimy porządki, bo zbliża się wiosna.

Ruchowa

 

 

Matematyczna

 

 

 

 

 

Techniczna

 

 

Zna różnicę pomiędzy kołem a kulą

 

 

 

 

 

 

Wycina elementy, łączy je ze sobą wg instrukcji

 

 

 

II.            Robimy zakupy.

 

CELE OGÓLNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY AKTYWNOŚCI

DZIAŁANIA

UWAGI

4 - latki

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin