Przykładowy program pracy rewalidacyjnej z dzieckiem.doc

(37 KB) Pobierz
Program pracy rewalidacyjnej na rok 2009/2010:

                              Przykładowy  program pracy  rewalidacyjnej na rok  2009/2010:

 

Nazwisko  i  imię  ucznia:

 

Usprawnianie  zaburzonych  funkcji

ĆWICZENIA WRAŻEŃ SŁUCHOWYCH

·         odtwarzanie wystukanego rytmu np. na instrumencie perkusyjnym,

·         wystukiwanie rytmu według wzoru z klocków, kresek, kółek itp.,

·         rozpoznawanie dźwięków prostych instrumentów perkusyjnych,

·         rozróżnianie źródeł dźwięku np. szelest kartki, pukanie, plusk wody,

·         rozpoznawanie głosów (kto mówi?),

·         odpoznawanie głosów znanych zwierząt,

·         rytmiczne klaskanie, tupanie, stukanie, maszerowanie,

·         słuchanie radia, nagrań z płyt i taśm.

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE KOORDYNACJĘ WZROKOWO- RUCHOWĄ   I  ĆWICZENIA  MANUALNE

·         ćwiczenia ruchliwości palców i sprawności czubków palców,

·         lepienie z gliny, plasteliny kształtów walcowatych (rogaliki, kiełbaski, węże),

·         gra na instrumentach,

·         zabawy  naśladowcze  i dźwiękonaśladowcze,

·         wyszywanie,

·         pisanie na komputerze,

·         wycinanki, wydzieranki,

·         nawlekanie korali,

·         nawijanie i zwijanie włóczki,  przewlekanie przez otwory i sieci,

·         malowanie palcami na dużym formacie,

·         ugniatanie kul jedną ręką (z gazety, bibuły),

·         kolorowanie obrazków,

·         wycinanie dowolne i po śladzie,

·         lepienie, ugniatanie plasteliny, modeliny, mas plastycznych,

·         zamalowywanie dużych płaszczyzn farbą lub plasteliną,

·         pisanie po śladzie kropkowym,

·         obrysowywanie przedmiotów i szablów,

·         konstruowanie -piętrzenie i segregowanie klocków,

·         rozkładanie  zabawek  konstrukcyjnych,

·         układanie dowolne i  według wzoru  z  patyczków,  zapałek, sznurka  itp.,

·         dobieranie parami  długich i  wąskich  przedmiotów,

·         zbieranie  drobnych  przedmiotów,

·         podnoszenie  dużych  przedmiotów,  popychanie,  toczenie,

·         wkładanie  i  wyjmowanie  przedmiotów  z  różnego  typu  pojemników,  napełnianie dużych  pudełek  klockami  i  piłeczkami.

ĆWICZENIA  W  ZAKRESIE  ZARADNOŚCI  I  WSPÓŁŻYCIA  W  ŚRODOWISKU

·         utrwalanie:  prace  porządkowe  (ścieranie  kurzu,  układanie  na  półkach,  zamiatanie  podłogi,  pielęgnowanie  roślin  na   sali),

·         nauka  sznurowania  butów  i  zapinania  guzików,

·         wykonywanie  poleceń  słuchowych,

·         załatwianie  podstawowych  sprawunków  w  sklepie  (pod  kontrolą  nauczyciela)

·         kształtowanie  norm współdziałania w zespole,

·         ćwiczenia  związane  z  higieną  osobistą,  kulturą  osobistą  i  estetyką  otoczenia,

·         kształtowanie zachowań społecznych – prowokowanie ucznia do spontanicznej aktywności i ekspresji,

·         współdziałanie i współpraca  w zabawie i pracy zespołowej,

·         bogacenie zasobu informacji o najbliższym otoczeniu i integracja z nim,

·         wycieczki krajoznawcze,

·         udział  w uroczystościach, zwyczaje.

 

Zajęcia  relaksacyjne 

 

Celem  zajęć  jest:

·        Podnoszenie  poziomu  akceptacji

·        Kształtowanie społeczno-emocjonalnej sfery rozwoju ucznia

·        Korygowanie niepożądanych społecznie zachowań

 

Zajęcia  będą  obejmowały:

-  zabawy odprężające i wyciszające,

     -  relaksacja  na sali  doświadczania  świata,

-  krótkie  zabawy  dowolne  inicjowane  spontanicznie,

-  słuchanie  muzyki  relaksacyjnej,

-  zabawy  rytmiczno-ruchowe,

-  gry  stolikowe  np. grzybki,  domino,  układanki  różnego  typu,

-  puzzle  wieloelementowe,

-  zagadki  i  zgadywanki  ilustracyjne  oraz  słowne,

-  gimnastyka (marsz,  skłony,  kołysanie,  przeciąganie,  „pajacyk”, inne),

-  ćwiczenia z przyrządami (woreczki, piłki, szarfy, obręcze, itp.),

-  zabawy paluszkowe,

-  zabawy i gry ogólnorozwojowe,

-  masaż.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin