WYKLAD 21.01.2012R.doc

(61 KB) Pobierz

21.01.2012r

FORMY KOMUNIKACJI

 

Z

A

L

E

T

Y

 

USTNA

PISEMNA

1.      Zwrotna wymiana poglądów

2.      Łatwa w użyciu

1.      Jest dokładniejsza

2.      Pozostaje zapis

 

W

A

D

Y

 

1.      Może być niedokładna

2.      Nie zostawia trwałego zapisu

1.      Nie sprzyja informacji zwrotnej i wymianie poglądów

2.      Jest trudniejsza i czasochłonna

 

„KOMUNIKACJA FORMALNA”

 

CELE KOMUNIKACJI W DÓŁ



























- Przekazać wnioski, próby, informację, które w opinii pracowników, mogą mieć znaczenie dla szefa albo menadżera.

- przekazanie odpowiedzi na żądanie.

- przekazać sugestie, skargi i informację finansowe.

- informujemy informacji zwrotnych z różnych obszarów.

 

 

 

 

                            P

CELE KOMUNIKACJI W GÓRĘ

 

                            SZ



             



















                                                - informację o celach i zasadach organizacji pracy

                                                - powiadomienie o procedurach i praktyce organizacyjnych

                                                - przekazywanie szczegółowych dyrektyw

                                                - przydzielenie nowych obowiązków

                                                - wdrożenie oczekiwań wobec nowych członków danej organizacji

                                                - ocenianie pracowników bądź sytuacji







                                                - dostosowanie motywacji

                                                - doradzanie i pouczanie

                                                - zachęcanie pracowników do wyrażania własnych opinii.

 

„KOMUNIKACJA POZIOMA”



                                                                     

 

- koordynacja działów;

- umożliwianie członkom organizacji dzielenia się informacjami;

- upowszechnianie informacji na cele;

- zaspokajanie potrzeb zaspokajania zdarzeń;

- rozwiązywanie problemów z zakresu współpracy;

- rozwiązywanie konfliktów między pracownikami;

- budowanie i wzmacnianie więzi między sobą;

 

„KOMUNIKACJA GNIAZDA” zdecentralizowana

 

 

„WZORZEC „Y””

 

 

„ŁAŃCUCH” zdecentralizowane

 

 

 

„OKRĘGU” zdecentralizowane

 

 

WADY I ZALETY ZDECENTRALIZOWANE I CENTRALIZOWANE:

 

Zdecentr.

·         Przyjemność dla pracowników.

 

Zcentr.

·         Mniej przepływu informacji, mniej odczuwają satysfakcji, szybciej, dokładniej wykonują zadania.

 

„KOMUNIKATY PISEMNE OFICJALNE”

 

·         Nie wolno dopuścić do błędu w nazwisku adresata lub nazwy firmy adresata;

·         Pierwszy list wysłany do kontrahenta powinien być wyjątkowo krótki, rzeczowy i konkretny, wskazane jest przedstawienie własnej firmy;

·         Podanie informacji, skąd wiemy o jego firmie;

·         W piśmie muszą być wszystkie niezbędne informację do poprawnego jego zrozumienia, a także informację umożliwiające adresatowi dalszy kontakt;

·         Przed wysłaniem list powinien być przeczytany tak jakby czytał go  odbiorca;

·         Obowiązuję ładny styl, poprawna budowa zdań;

·         Unikamy wyszukanych zwrotów;

·         Unikajmy zwrotów obcojęzycznych;

·         Uprzejmość w liście;

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin