TRADYCJE ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
Lp.
Zadania
Cele operacyjne
Pisanie
Czytanie
Zabawy
Uwagi
Pn.
Językowa
Ruchowa
Opracowanie litery P,p na podst. historyjki obrazkowej pt. „Przygoda zająca dziwaka- Piotra”
Zestaw ćw. gimnast. nr
Pozna zwyczaje świąt wielkanoc-nych ( malowanie jajek, palmy, wysyłanie kart itp.) , ułoży historyjkę wg kolejności wydarzeń, pozna literę P,p- wielką i małą, drukowaną i pisaną na podst. wyrazów; pisanka, Piotr, odczyta sylaby, rozwiąże rebusy i krzyżówki, samodzielnie wykona zadanie. Karty pracy str. 131-132
Wycinanie wzorków na jajku
Karty pracy str. 133-134
Zab. konstr. „Dom dla zająca Dziwaka”
Wt.
Matematyczna
Muzyczna
Wprowadzenie wzorów matematycznych typu;
2+3>6 pt. „ Kłopoty z jajkami”
Słuchanie piosenki pt. „ Wieziemy tu kogucika”, gra na cymbałkach, zab. przy piosence, śpiew dz. i n-lki.
Przelicza zbiór 8- elementowy- porównuje liczebność zbioru, wstawi odpowiednie cyfry i znaki ( <,> ), uważnie słucha poleceń n-lki.
Zaśpiewa piosenkę, zatańczy „Kra-kowiaka”, spróbuje zagrać fragment piosenki” Wieziemy tu kogucika”, chętnie gra na cymbałkach.
Śr.
Teatrzyk na stole pt. „ Wielkanocny stół”
Zestaw ćw. gimnast. Nr
Bliżej pozna zwyczaj wielkanocnego nakrywania stołu potrawami np. mazurek, sernik, żurek itp. , wypowie się o zwyczajach ludowych, zainteresuje się zwyczajami świąt wielkanocnych. Karty pracy str. 177- pokoloruje jajko.
Praca w zeszycie- wyraz i 2 zdania z „p”
Zab. konstr. – układanie wzorków na jajku z mozaiki geometry-cznej
Cz.
Plastyczna
Przyrodnicza
Komponowanie palmy z kolorowych kółek krepy.
Palenie Marzanny i prze- marsz ulicami miasta w wiosennym pochodzie.
Pozna technikę wykonania palmy, umiejętnie nabije kółka z krepy na patyk, rozwija pomysłowość w układaniu kolorowych kółek, doklei na czubku trawkę i owinie patyczek krepą, estetycznie wykona palmę.
Pożegna Zimę poprzez spalenie Marzanny w ogródku przedszko-lnym, wznosi okrzyki- „ Precz zimo zła” i wita Wiosnę piosenkami i okrzykami „ Witaj wiosno” i maszeruje z gaikem , zachowa bezpieczeństwo podczas marszu.
Karty pracy str. 137- 138- pokoloruje piracką parę.
Zab. w skojarzenia- dz. mówi słowo z podanym świętem.
Pt.
Techniczna
Oklejanie, ozdabianie jajek plasteliną – „Pisanki”
Pozna sposób oklejania jajek plasteliną, , wymyśli ciekawe wzorki, wyrabia manualność poprzez wałkowanie, kukanie, toczenie i naklejanie małych elementów, dokładnie i estetycznie ozdobi jajko.
Szablony jajek- wy-tnie jajko i narysuje wzorki.
Opracowanie litery „ J, j” na podst. wiersza pt.
„ Kolorowe jajka”.
Sianie rzeżuchy do skorupek- „ Rzeżuchowe ludki”
Pozna literę J,j- wielką i małą , drukowana i pisaną, na podst. wyrazów: jajko, Jagna, odczyta sylaby, ułoży wyrazy z sylab, rozwiąże krzyżówkę i rebusy, odpowiada na pytania zadawane przez n-lkę. Praca w zeszycie – narysuje pisanki i wklei wyraz.
Pozna sposób wykonania ludka, delikatnie nakleja na skorupkę oczy, usta, włosy, samodzielnie wykona podstawkę, wsieje rzeżuchę, zachęci się do zjadania rzeżuchy poznając wartości odżywcze.
Karty pracy str 167- 168- napisze litery i pokoloruje
Wprowadzenie cyfry – 9 , przeliczanie liczebni-kami porządkowymi i głównymi pt, „Świąteczne zajączki”
Taniec, zabawa rytmiczna, słuchanie piosenki- „ zające skaczące na łące”
Pozna cyfrę – 9 i odpowiadającą jej liczbę elementów poprzez tworzenie zbiorów, przeliczy zbiory liczebnikami porządkowymi i głównymi. Karty pracy str. 245- wykona zadanie samodzielnie.
Pozna melodię i elementy tańca „Polka kwiatowa”, podskakuje w rytm piosenki, zagra na cymbałkach „ Wieziemy tu kogucika”, słucha piosenkę „ Śmigus- dyngus”- bawi się przy niej, chętnie śpiewa.
Karty pracy str. 246
lub
Zestaw ćw.
gimnast.
Projektowanie kartki świątecznej pt, „Kartka świąteczna”
Wycieczka do pobliskich sklepów- „ Oglądamy wystawy Świąteczne”
Pozna zwyczaj wysyłania kartek z życzeniami do najbliższych, wymieni i wyszuka elementy ozdobne kojarzące się ze świętami wielkanocnymi, dokładnie wycina i nakleja na kartkę, zadba o czystość przy naklejaniu.
Ogląda i porównuje elementy ozdobne na wystawach, uważa podczas poruszania się po chodniku i w czasie przejść przez ulicę.
krugra