ROWER-CLASIC rama damska 19.pdf

(138 KB) Pobierz
CLASIC rama damska 19
CLASIC rama
damska 19
Kolekcja: Delta
manetki gripfshift, wolnobieg Shimano
Rower miejski (CTB)
Rama: stalowa
Typ ramy: damski
Rozmiar: 26''
Widelec: stalowy
Koła: obręcze stożkowe aluminiowe,
piasty aluminiowe
Hamulce: Vbrake aluminiowe, dźwignie
aluminiowe
Osprzęt: GS, 21-biegowy
Początek formularza
http://www.arku dodaj 9 26
Dostępne kolory :
zestaw 1: czarny - oliwkowy (264337)
zestaw 2: czerwony - srebrny (264338)
zestaw 3: granatowy - srebrny (264339)
zestaw 4: niebieski - ciemno-niebieski (264340)
Dół formularza
Cena brutto: 571,08 zł ( Vat 22% )
Cena netto: 468,10 zł
Konserwacja roweru
Późną jesienią i zimą tylko najwięksi miłośnicy dwóch kółek wybierają się na rowerowe
wypady. Przeciętny użytkownik bicykla czeka cierpliwie na bardziej sprzyjające wojażom
warunki pogodowe, czyli po prostu na wiosnę. Ale żeby nasza maszyna była sprawna w
następnym sezonie, warto ją przed " snem zimowym " odpowiednio przygotować i
zakonserwować.
Oto kilka najważniejszych porad dla tych, którzy chcą wiosną ruszyć rowerem " z kopyta ", a
nie tracić czas na bieganie po warsztatach i serwisach:
1. Bardzo ważne jest miejsce, w którym będzie przechowywany nasz dwukołowiec.
Najlepsze warunki to suche i ciepłe pomieszczenie - np. domowa piwnica. Zupełnie
nie polecany jest natomiast balkon, ze względu na wilgotność i niskie temperatury, z
podobnych względów problematyczny może być garaż (chyba, że jest ocieplany).
Kiedy nie ufamy zabezpieczeniom w piwnicy, a pozwalają nam na to warunki
mieszkaniowe to dobrym pomysłem jest przechowywanie roweru w mieszkaniu.
Możemy zrobić to na dwa sposoby - albo po zdemontowaniu kół umieszczamy naszą
maszynę w częściach w jakimś rzadko uczęszczanym miejscu (np. szafa, pawlacz.
komórka itp.) albo można również zawiesić go na ścianie przy użyciu specjalnych
haków dostępnych w sprzedaży.
10172075.018.png 10172075.019.png 10172075.020.png 10172075.021.png 10172075.001.png 10172075.002.png 10172075.003.png 10172075.004.png
2. Pierwszym krokiem będzie dokładne umycie roweru z błota, kurzu i piachu, który
nagromadził się w różnych zakamarkach naszego pojazdu. Myjemy go pod słabym
strumieniem wody, gdyż zbyt duże ciśnienie może wypłukać smar z tych miejsc gdzie
nie powinno go zabraknąć. W przypadku większych warstw brudu możemy użyć
specjalnych preparatów czyszczących i odtłuszczających takich firm jak np. Motorex
czy Finish Line.
Po ok.10 minutach od posmarowania warstwa brudu sama odpadnie lub można ją
będzie łatwo usunąć np. gąbką. Na koniec przecieramy wszystkie miejsca sucha
szmatką. Po wymyciu rower najlepiej postawić do góry kołami z wyciągniętą sztycą,
aby woda dokładnie ściekła.
3. Łańcuch jest podstawowym elementem napędu roweru, dlatego musimy zwrócić
szczególną uwagę na jego stan. Po sezonie dobrze jest sprawdzić jak bardzo
rozciągnął się podczas naszych ostatnich wypraw. Aby to zrobić podważamy łańcuch
przy przedniej zębatce śrubokrętem i jeżeli zauważymy iż odstaje on więcej niż 5
mm, to trzeba go wymienić, bo może zniszczyć nam cała resztę napędu. Łańcuch
najlepiej wymyć specjalnym środkiem. Robimy to do momentu aż będzie miał on
swój właściwy kolor bez śladów zabrudzeń.
Potem łańcuch smarujemy - najbardziej popularny jest WD-40 - nie poleca się w tym
wypadku smarów stałych. Każde ogniwo smarujemy po kolei, a potem wycieramy
nadmiar smaru.
4. W przypadku przerzutek, jeśli dysponujemy czasem, to można kółka tylnej rozkręcić,
umyć, nasmarować i zamontować z powrotem. Jeżeli nie rozkręcamy ich to
postępujemy podobnie jak z łańcuchem - myjemy, wycieramy i smarujemy w
miejscach, gdzie pracują sprężyny i dźwignie.
5. Linki, które są popękane lub pozaginane należy bezwzględnie wymienić - tu w grę
wchodzi bezpieczeństwo rowerzysty. Jeśli są całe najlepiej pokryć je cienką warstwą
np. teflonu, aby lepiej chodziły w pancerzach.
6. Dobrze jest sprawdzić stan sterów, czy nie są zbyt luźne - zaciskamy przedni hamulec
i przesuwamy delikatnie rower do przodu i tyłu. Jeśli wyczuwamy luzy, to należy
rozkręcić stery i zobaczyć jak wyglądają łożyska, a w razie potrzeby wymienić je.
7. W hamulcach naszego roweru należy sprawdzić stan klocków hamulcowych. W
przypadku ich zużycia konieczna jest wymiana. Warto także sprawdzić zamocowania
linek hamulcowych.
Po tych wszystkich czynnościach pozostaje nam tylko wspominanie naszych wypraw
w cieple domowego ogniska, planowanie przyszłorocznych i ... czekanie na wiosnę!
Tomasz Tyszko
Praktyczny dodatek – rogi
Każdy, kto często jeździ na rowerze, wcześniej czy później spotyka się z problemem - bólem i
drętwieniem rąk. Poradzić sobie z tym problemem można w różny sposób, np. poprzez
zmianę rączek na bardziej dopasowane do naszych dłoni i stylu jazdy lub poprzez wymianę
kierownicy na inny model (o innym stopniu ugięcia lub podniesienia). Jednak jedną z bardziej
skutecznych metod jest poprostu montaż rogów. Te miłe i zgrabne dodatki przydadzą się
także na podjazdach. Radzimy, jak zamontowac je w sposób możliwie łatwy i bezbolesny.
Przed zabraniem się do pracy najpierw musimy zgromadzić wszystkie potrzebne akcesoria, a
więc:
Rogi (to podstawa), strzykawkę z igłą, klucz imbusowy 5 mm (czasami też 2mm lub 3mm),
nożyk do tapet, wodę.
Nabieramy płynu do strzykawki. Perfekcjoniści mogą
dodać do wody płyn do mycia naczyń, który spowoduje
lepszy poślizg, ale też rączki dłużej się będą ruszać na
kierownicy po skończonej operacji (woda z płynem
wolniej wysycha).
10172075.005.png 10172075.006.png 10172075.007.png
POLACY NA ROWERACH
W lipcu tego roku firma Ipsos , zajmująca się badaniami rynku, przeprowadziła sondaż na
temat użytkowania przez Polaków rowerów. Według tych badań 60% naszych rodaków
jeździ na rowerach od czasu do czasu, a ponad połowa robi to kilka razy w tygodniu.
Wśród użytkowników dwukołowców przeważają mężczyźni
(66%), a najwięcej jest ich w grupie wiekowej 15 - 19 lat, bo aż
90%. Wraz z wiekiem maleje liczba użytkowników
rowerów - w grupie wiekowej ponad 59 lat jest ich tylko ok.
30%. Częściej na rowerach poruszają się mieszkańcy wsi i
małych miasteczek (ok 4 razy w tygodniu) niż ci, którym
przyszło mieszkać w dużych miejscowościach (trochę ponad 2
razy w tygodniu). Polacy traktują jazdę na rowerze głównie
jako rekreację (76% użytkowników) i możliwość transportu
(65% użytkowników).
Te proporcje są odwrotne wśród mieszkańców wsi - tutaj rower
jest traktowany częściej jako środek transportu (78%) niż
sposób na rekreację (64%). 13% spośród jeżdżących uprawia
turystykę rowerową , a 2% deklaruje się jako osoby
wyczynowo uprawiające sport rowerowy. 25% użytkowników
rowerów pokonuje dziennie trasy do 5 km, 27 % przejeżdża
dziennie od 6 do 10 km . Średnia najdłuższa trasa pokonana
w ciągu jednego dnia to 16.7 km, przy czym dłuższa jest u
mężczyzn i w młodszych grupach wiekowych. 77%
użytkowników bicykli posiada własny rower , pozostali
korzystają z rowerów pożyczonych lub dzielonych z innymi
członkami gospodarstwa domowego.
Przeciętne polskie gospodarstwo domowe posiada 2 rowery ,
przy czym liczba ta jest większa na wsi. W tym roku rower kupiło
7% badanych. Najczęściej był to rower nowy (81%) i tani - do
300 zł (46%). 20% kupujących wydało na rower ponad 1000 zł .
Więcej na zakupy wydali mężczyźni niż kobiety. Prawie połowa
swój bicykl zakupiła w sklepie rowerowym lub sportowym, 34%
zrobiło to w hipermarkecie. Żaden z respondentów Ipsosa nie
zrobił zakupu poprzez internet .
Badania Ipsosu przeprowadzono pomiędzy 4 a 8 lipca 2003 na reprezentatywnej
losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku ponad 15 lat. Błąd statystyczny dla tej
liczebności pozostaje na poziomie +/- 3,2%.
10172075.008.png 10172075.009.png 10172075.010.png 10172075.011.png 10172075.012.png 10172075.013.png 10172075.014.png 10172075.015.png 10172075.016.png 10172075.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin