Angielskie słówka.pdf

(464 KB) Pobierz
309283571 UNPDF
309283571.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj .
Darmowa publikacja , dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 10.02.2006
Tytuł: Angielskie słówka (fragment utworu)
Autor: Paweł Sygnowski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
SŁOWEM WSTĘPNYM . ..........................................................................................4
TEORIA . .................................................................................................................8
PRAKTYKA . ..........................................................................................................13
Rodzina . .......................................................................................................................13
Zawody . .......................................................................................................................17
Podróż . ........................................................................................................................22
Stacja benzynowa . .......................................................................................................24
Warsztat samochodowy . .............................................................................................26
Wypadek . ....................................................................................................................29
Samoloty . .....................................................................................................................31
Pociąg, metro, autobus, prom . ....................................................................................33
Bagaż . ..........................................................................................................................36
Hotel i kemping . ..........................................................................................................37
Zwiedzanie . .................................................................................................................39
Rozrywka, wypoczynek, sport . ....................................................................................45
Jedzenie, picie . ............................................................................................................47
ZAKOŃCZENIE . ...................................................................................................49
ANGIELSKIE SŁÓWKA darmowy fragment kliknij po więcej
Paweł Sygnowski
● str. 4
Słowem wstępnym
W
9 na 10 przypadków powodem, dla którego kupiłeś ten
kurs, jest fakt, iż w ogóle nie idzie Ci nauka tych przeklętych
słówek. Pozostały jeden przypadek to czysta ciekawość :-). Nie czas
i miejsce tutaj na roztrząsanie przyczyn takiego stanu rzeczy, ale
wiadomo, że pewne określone schematy uczenia się wykształciłeś
sobie sam pod wpływem otoczenia, a zwłaszcza otoczenia szkolnego.
Jest to najzupełniej normalne, ale czy właściwe? Oczywiście, że nie.
Sam przecież wiesz, jakie są tego efekty, prawda?
Instytucja szkoły, w bardzo ogólnym sensie nauczania jednych przez
drugich, istnieje i towarzyszy człowiekowi od prehistorii. To właśnie
wtedy pojawił się ktoś, kto wiedział lub umiał robić coś lepiej, niż
inni. Ci gorsi chcieli nauczyć się tego samego, więc prosili, czy raczej
wymuszali na tym kimś zostanie nauczycielem.
Wraz z upływem czasu idea nauczania zaczęła ewoluować do postaci
znanej nam dzisiaj, tj. sala na 30-40 osób i jeden profesor, ktoś, kto
(niby) wie lepiej, gadający tak długo, aż się zrobi zielony na
twarzy :-) . Taka jest rzeczywistość - nie tylko nasza.
Jak to wszystko wygląda w praktyce? Powiedzmy, że właśnie
rozpocząłeś naukę języka angielskiego. Nauczyciel zaleca wkuwanie
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Paweł Sygnowski
309283571.002.png
ANGIELSKIE SŁÓWKA darmowy fragment kliknij po więcej
Paweł Sygnowski
● str. 5
słówek na pamięć, a że jest ich naprawdę sporo – Twoje wyniki nie
należą do najlepszych, a nawet wręcz przeciwnie. Na egzaminie
w pewnym momencie zaczynasz zdawać sobie sprawę, że istnieje
pewna grupa osób, która nie tyle przechodzi przez ten egzamin
“śpiewająco”, ale jakoś nie zauważyłeś, żeby przemęczali się przed
właściwym egzaminem. Co jest? – myślisz i postanawiasz to
sprawdzić. Zaczynasz drążyć temat i nagle okazuje się, że oni po
prostu uczyli się tych słówek w sposób diametralnie inny od tego
zalecanego przez nauczyciela.
Sytuacja jest bardzo prosta. Pamięć i mózg rządzi się własnymi
prawami. Jeśli próbujesz wykorzystać je do nauki, poznania czegoś
wbrew tym prawom, to nic z tego nie będzie. Musisz najpierw poznać
te prawa, a dopiero następnie przystąpić do nauki, która wtedy
stanie się prawdziwą przyjemnością. Właśnie te “cwaniaki” tak
zrobiły. Poznali prawa i wykorzystali je do nauki angielskich słówek.
Jeśli chcesz poznać wspomniane prawa pamięci oraz zapoznać się
z technikami nauki stosowanymi przez studentów z wyższej półki, to
Kiedyś stanąłem wobec podobnego problemu. Wkuwanie na pamięć
nie przynosiło żadnego efektu. Czarna rozpacz i depresja, ale tylko
do momentu, kiedy uświadomiłem sobie to samo, co Ty w tej
chwili :-).
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Paweł Sygnowski
309283571.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin