PROJEKT SYSTEMU INFORMACYJNEGO TV.doc

(377 KB) Pobierz
PROJEKT SYSTEMU INFORMACYJNEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKT SYSTEMU INFORMACYJNEGO

DLA

TV MARKET

tworzony na potrzebę zaliczenia przedmiotu
„projektowanie systemów informacyjnych”
wykładanego przez dr Grzegorza Bartoszewicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Urszula Szczecińska

Grupa IX             

 

Projekt ten kreowany jest na potrzeby firmy TV Market rozprowadzającą wszelkiego rodzaju akcesoria domowego użytku posiadające zastosowania nowych technologii
i rozwiązań. Jest to firma międzynarodowa. Wszelkie towary sprowadzane są właśnie z filii znajdujących się zagranicą, gdzie są one projektowane i produkowane wyłącznie na potrzeby firmy TV Market. W Polsce główną jej siedzibą jest TV Promotion Direct w Poznaniu.
Tu znajduje się Biuro Obsługi Klienta (Dział Reklamacji), Magazyn (Dział Wysyłki), przetwarzane są dane klienta (obsługa kredytowa, generowanie faktur). Telemarketing
(Call Center), gdzie głównie są składane i wprowadzane zamówienia, znajduje się
w Warszawie. Prowadzone jest również stoisko oraz sklep firmowy w Poznaniu. Firma zajmuje się zarówno reklamą, sprzedażą jak i naprawą w ramach gwarancji uszkodzonego towaru.

 

 

 

 

 

1.    TV Market

 

TV Market współpracuje z takimi firmami jak: telewizja, biuro reklamy, studio filmowe, bank, firma kurierska oraz poczta. Jest to współpraca na dużą skalę, gdyż razem
z poszczególnymi wymienionymi wyżej podmiotami gospodarczymi prowadzone są stale konsultacje odnośnie sposobu działania i udoskonalania procedur związanych z bezpośrednią współpracą z klientem oraz dotyczących szybkości i precyzji działania.

 

 

 

 

 

 

 

2.    Współpraca

 

Jak już zostało wspomniane główną siedzibą jest spółka TV Promotion Direct mieszcząca się na ul. Bałtyckiej 6 w Poznaniu. Składa się na nią zarząd, Biuro Obsługi Klienta, Magazyn, Księgowość oraz Dział Informatyki.

 

 

 

 

 

 

3.    TV Promotion Direct

 

Sama struktura organizacyjna nie posiada zbyt wielu poziomów, to też TV Market jest firmą bardzo elastyczną i posiada również wysoko rozwiniętą specjalizację, toteż poszczególne dane odnośnie zamówień, ich obsługi oraz wszelkich reklamacji kierowane są do poszczególnych osób bezpośrednio danymi sprawami się zajmującymi. Dokładne przepływy danych, funkcje oraz procedury przedstawione będą w dalszej części projektu. Wracając do struktury organizacyjnej rysuje się ona następująco:

 

4.    Struktura organizacyjna

 

              Poszczególne działy składają się z następujących stanowisk:

BOK

Þ  

STUDENCI

Þ   PRACOWNIK DS. ZAMÓWIEŃ RATALNYCH

Þ   PRACOWNIK DS. REKLAMACJI ZAMÓWIEŃ RATALNYCH

Þ   PRACOWNIK DS. KURIERSKICH

Þ   PRACOWNIK DS. ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

Þ   PRACOWNIK DS. PRZESYŁEK POCZTOWYCH

Þ   PRACOWNIK DS. ZAMÓWIEŃ HURTOWYCH

 

MAGAZYN

Þ  

ZSTĘPCA KIEROWNIKA

Þ  

STUDENCI

Þ   4 STAŁYCH PRACOWNIKÓW FIZYCZNYCH

Þ   PRACOWNIK DS. PRZESYŁEK POCZTOWYCH

Þ   PRACOWNIK DS. PRZESYŁEK KURIERSKICH

 

Z przeprowadzonych badań wynika, że firma jest bardzo dynamiczna i wciąż się rozwija, tym samym wymagając ciągłego rozszerzania i unowocześniania systemu.

Celami TV Marketu jest bowiem głównie maksymalizacja zysku poprzez zwiększenie wielkości rocznej sprzedaży, a także udziału w rynku. W tym celu firma realizuje takie czynności jak: wprowadzanie nowych produktów, udoskonalanie bądź wprowadzanie nowych technologii, zdobywanie nowych rynków poprzez rozszerzanie swojej działalności (np. otwieranie nowych sklepów. Poprawiana jest także terminowości realizacji zamówień i przeprowadzania reklamacji. Dużą uwagę zwraca się również na rozwój reklamy, promocji i dystrybucji. Miernikami sukcesu w osiąganiu wytyczonych celów jest przede wszystkim liczba placówek w Polsce i zagranicą a także liczba klientów i obrót firmy w skali rocznej. Co roku dane te i zestawienia gromadzi księgowość firmy tworząc tym samym kartotekę dotyczącą rozwoju spółki.

Aby utrzymać płynność w funkcjonowaniu firmy po wprowadzaniu wciąż to nowych zmian, teraźniejszy system jest uaktualniany na bieżąco. Rozszerzane są możliwości oprogramowania Cat Pro w związku z wprowadzanymi nowymi procedurami, zmianami procedur starych oraz w związku z udoskonalaniem spójności systemu firmy z systemem bankowym.

Przepływy informacji zachodzą głównie między Call Center (Telemarketingiem
w Warszawie), a TV Promotion Direct. Call Center przesyła całą bazę danych dotyczącej klienta i jego zamówień, firma w Poznaniu natomiast aktualizuje tę bazę (dostępną później również i w Warszawie) o dane dotyczące samej realizacji zamówień i wszelkich reklamacji. Informacje są również wymieniane z bankiem i firmą kurierską, co umożliwia realizację zamówień ratalnych jak i zamówień kurierskich (wszystkie zamówienia ratalne dostarczane są do klienta firmą kurierską). Do wiadomości banku podawane są wiadomości na temat miejsca zamieszkania i zameldowania klienta, numery dwóch dowodów tożsamości zamawiającego oraz wysokość i rodzaj jego miesięcznych dochodów. Dane te zdobywane są drogą telefoniczną w Call Center w Warszawie, gdzie wpisywane są w Cat Pro w zakładce ankieta. Ankiety te są w Poznaniu drukowane i – po sprawdzeniu danych – wpisywane
w system bankowy. Po rozpatrzeniu przez bank wniosków o przyznanie kredytów firma
TV Promotion Direct dostaje informację zwrotną o przyznanych kredytach i wnioskach odrzuconych. TV Market jest upoważniona przez bank do drukowania i podpisywania umów (zajmuje się tym pracownik ds. zamówień ratalnych). Jeśli chodzi o przepływy danych pomiędzy naszą firmą a firmą kurierską, to przesyłane są tylko i wyłącznie dane adresowe
i nr telefonu klienta oraz waga, rozmiar i czas dostawy przesyłki do przedstawicielstwa firmy kurierskiej w Poznaniu (skąd dane te trafiają do innych przedstawicielstw obsługujących konkretny region Polski, do którego ma być dostarczona paczka). Dotyczy to przesyłek ratalnych, paczek o wadze powyżej 10 kilo oraz zamówień kurierskich na życzenie klienta),
a także zleceń odbioru towaru powyżej 10 kilo od klienta, który reklamuje sprzęt. Z firmy kurierskiej natomiast TV Promotion Direct otrzymuje zestawienia listów przewozowych dotyczących świadczonych usług, niezbędnych do dokumentacji oraz pojawiających się problemów z przesyłką w momencie, gdy dostawa nie przebiega zgodnie z procedurami. Bezpośrednio przepływami tymi zajmuje się pracownik ds. kurierskich, jednak nr listów przewozowych dostępne są również studentom pracującym w Biurze Obsługi Klienta, którzy pomagają klientowi zgłaszającemu nieprawidłowości w dostawie towaru.

Wszelkie informacje dotyczące płatności zarówno przy realizacji nowego zamówienia jak
i anulacji zamówienia starego są wysyłane do księgowości. Co miesiąc system Cat Pro generuje zestawienia dotyczące realizacji zamówień, zamówień zaległych oraz samej wysyłki i stanów ilości poszczególnych towarów w magazynie, które przesyłane są do dyrektora ds. sprzedaży. Przepływ informacji ma również między BOK-iem a magazynem zajmującym się reklamacjami – są tam dostarczane dane na temat zamówień pojedynczych części do rozsyłanego sprzętu przyjmowanych bezpośrednio – drogą telefoniczną – przez studentów
z Biura Obsługi Klienta.

 

A oto zestawienia, co po kolei dzieje się z danymi od klienta:

 

 

4

 




                                         

 

 

*) REZYGNACJA             

TELEMARKETING

                            TELFON/FAX







                            SYSTEM

KLIENT

PRACOWNIK 1

REZYGNACJA

 

 





              PRZESYŁKA





 

ODRZUCONA REZYGNACJA

ZAMÓWIENIE ZREALIZOWANE

ZAMÓWIENIE NIE REALIZOWANE

 

ZAMÓWIENIE W REALIZACJI





PRACOWNIK 4

REZYGNACJA

 

              DAWNIEJ NIŻ 10 DNI WSTECZ

 







KONTAKT Z BANKIEM                            NIE DAWNIEJ NIŻ 10 DNI WSTECZ             



PRACOWNIK 2

REZYGNACJA

 

 



 

 



 

 





ZAMÓWIENIA ZANULOWANE

 

 

 

 

 

PRACOWNIK 2

REZYGNACJA

 



 

                                                        NIE DAWNIEJ NIŻ 10 DNI WSTECZ

              WARTOŚĆ POZOSTAŁYCH

PŁATNOŚĆ GOTÓWKĄ





              REZYGNACJA CZĘŚCIOWA                 TOWARÓW <130



             

 

              WARTOŚĆ POZOSTAŁYCH

ZMIANA ZAMÓWIENIA Z RATALNEGO NA GOTÓWKOWE



                                   REZYGNACJA CAŁKOWITA                             TOWARÓW >130

 

WYDANIE NOWEJ UMOWY I ZAPISANIE NOWEGO ZAMÓWIENIA



 









ZAMÓWIENIA ZANULOWANE

                                           STARA UMOWA

 

 

 

 

 

*) ZMIANA ZAMÓWIENIA

 

 

PRACOWNIK 1

REZYGNACJA

 



TELEMARKETING

KLIENT







ZAMÓWIENIE ZREALIZOWANE

ZAMÓWIENIE NIE REALIZOWANE

 

ZAMÓWIENIE W REALIZACJI









ODRZUCONE ZMIANY ZAMÓWIENIA





                                                                              TELFON/FAX...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin