balik.docx

(13 KB) Pobierz
SCENARIUSZ BALIKU KARNAWAŁOWEGO

SCENARIUSZ BALIKU KARNAWAŁOWEGO

 

                                  KLAS I

 

I   Prowadząca wita przy wejściu do sali, rodziców, gości, uczniów i prosi o

zajęcie miejsc przy stolikach.

II  Powitanie rodziców, zaproszonych gości, przekazanie informacji o proponowanym przebiegu baliku.

III Zaproszenie uczniów do zabawy powitanką:

Dzień dobry, dzień dobry, witam was bo na zabawę nadszedł czas.

Każdy energii wiele ma, niech więc za królem z królową ustawia się.

Uczniowie ustawiają się za królem i królową  ( dziewczynka przebrana za królową, chłopiec za króla)- na obwodzie koła.

IV Prowadząca zaprasza do „Poloneza” – uczniowie tańczą w przygotowanych strojach.

V  Taniec integracyjny „Stańmy dziś w kole”.- opis tańca znajduje się na kasecie z nagraniami „Zabawy i tańce integracyjne” wykorzystano z kursu „Aktywne metody pracy w nauczaniu zintegrowanym”.

„Stańmy dziś w kole”

I Stańmy dziś w kole podajmy sobie ręce                Pary w podskokach poruszają

pamiętaj w kole nie jesteś sam                                 się po obwodzie koła.

Śmiej się dziś do mnie , a ja do ciebie

I wszyscy razem śpiewajmy tak

Ref. Trzymajmy się za ręce                                     Trzymają uniesione ręce

i jeszcze raz /3x                                                        i kołyszą się.

Trzymajmy się za ręce                                             Klaszczą 3x w ręce partnera

i jeszcze raz                                                              Krzyżują ręce na ramionach, 

póki jest jeszcze na to czas/ bis                                klepią 3x. Wykonują 2x obrót.

II Dzisiaj wesoło jest dookoła

każdy ochotę bawić się ma                                      Jak przy zwrotce pierwszej.

Śmiej się  więc do mnie, a ja do ciebie

I wszyscy razem śpiewajmy tak

Ref. Trzymajmy się za ręce                                    Jak wyżej.

I jeszcze raz

I jeszcze raz

I jeszcze raz

póki jest jeszcze na to czas

III Jesteśmy razem, cieszmy się z tego                  Jak przy zwrotce pierwszej.

bo życie różne kolory ma

są dni wesołe i chwile smutne

Więc wszyscy razem śpiewajmy tak.....

Ref. Trzymajmy się itd.

 

VI Zaproszenie do tańca przy piosence Majki Jeżowskiej „ Kolorowe dzieci”.

Wszyscy uczestnicy balu tańczą według własnego uznania. Podczas tańca wybrani rodzice rozprowadzają losy wśród uczniów.

VII Prowadząca zaprasza uczniów do zajęcia miejsc przy stolikach i konsumpcji jogurtów, ciastek. W tym czasie odbywa się losowanie nagród.

VIII „Taniec na gazetach” – przy piosence Majki Jeżowskiej „Cyrk wita was”

Prowadząca informuje uczniów, na czym polega taniec. Chłopcy proszą dziewczynki do tańca, zabierając jedną gazetę, rozkładają ją na podłodze i stają na niej wraz z partnerką. Gdy usłyszą muzykę tańczą. Muzyka cichnie, tańczący składają gazetę na pół. Na ponowny sygnał tańczą dalej. Zniszczona gazeta oznacza, że para odpada z gry, ale dopinguje dalej bawiącym się. W czasie tańca wychowawcy obserwują, czy pary przestrzegają podanych reguł. Zwycięskie pary otrzymują nagrody.

IX Muzyka disco „BOOM, BOOM, BOOM” VENGABOYS -  w trakcie tej melodii wszyscy uczestnicy są proszeni do tańca wraz z rodzicami.

X Losowanie kolejnych nagród -  w tym czasie uczestnicy balu siedzą przy stolikach.

XI „Taniec z kapeluszami” – melodia rosyjska ( kaseta z nagraniami „ Zabawy i tańce integracyjne” – z kursu „ Aktywne metody w pracy w nauczaniu zintegrowanym” ).

Wszyscy uczestnicy balu tworzą koło. Prowadzący rozdaje kapelusze informując o zasadach obowiązujących w tańcu. Tańczący poruszają się w rytmie melodii przekładając kapelusz. Gdy muzyka cichnie, osoby mające na głowie kapelusz wychodzą z koła, tworzą następne i tańczą bez kapelusza. Zabawa powtarza się . Po zakończeniu melodii, osoby które zostały bez kapelusza otrzymują nagrody.

XII Losowanie nagród

XIII   „Muzyczna sala”- kaseta z nagraniami „ Zabawy i tańce integracyjne”

( kurs „Aktywne metody pracy w nauczaniu zintegrowanym”).

„Muzyczna sala”

Tu w naszej sali pełno muzyki jest                                 Uczestnicy w rozsypce

są instrumenty o których mało  wiesz                             stoją na sali, chodzą

Nasze ręce grają tak.... wszyscy klaszczą\ Tu w             śpiewając. Animator

naszej .....                                                                        pokazuje na czym grają.

Nasze nogi grają tak ...  tupiemy

Tu w naszej ......

Nasze usta grają....... cmokamy

Tu w naszej sali .........

Nasze palce....... pstrykamy

Tu w naszej .......

Nasze uda ........ klaszczemy o uda itd...

 

 

 

 

XIV „ Taniec z kwiatami” – piosenka „Mydełko Fa”

Prowadząca w czasie tańca przypina uczniom kwiatki w pięciu kolorach (z każdego koloru dwa). Po zakończeniu tańca uczniowie dobierają się kolorami tworząc pary. Wygrywa ta para, która jako pierwsza się odnajdzie i ustawi przed prowadzącą.

XV Losowanie nagród.

XVI Wszyscy uczestnicy balu tańczą przy melodii z programu dziecięcego „Ciuchcia” – Kulfon.

XVII Wybór króla i królowej balu – melodie saksofonowe.

Chętne pary walczą o mistrza tańca . Uczestnicy tworzą koło, a chętni wchodzą do środka. Wszyscy obserwują tańczące pary, a po ukończeniu tańca typują zwycięską parę do nagrody.

XVIII Taniec z balonami – melodie saksofonowe

Uczniowie tańczą w parach utrzymując balon głowami. Gdy parze wypadnie balon, oddaje prowadzącej i tańczy dalej. Pary, które przetańczą z balonem do końca otrzymują nagrody.

XIX Piosenka „Smerfuj z nami” – wszyscy uczestnicy balu tańczą według własnego uznania.

XX Prowadząca dziękuje sponsorom, rodzicom, zaproszonym gościom, uczniom za udział w balu i zaprasza do ostatniego tańca przy piosence biesiadnej „Bando, Bando”.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin