ustawienie_TPS.txt

(1 KB) Pobierz
1) Znajd tzw. limak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na limaku odszukaj małš rubkę na kluczyk ampulowy zapierajšcš o odbojnik.
3) Wkręć rubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnštrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczšce się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gniedzie Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocš kawałka drutu w ten sposób wprowadzajšc ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy rubę odbojnikowš opisywanš wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrzšc od tzw. limaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma rubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie rubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy rubš odbojnikowš a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o gruboći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o gruboći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważajšc, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj rubę Bypassu znajdujšcš się zazwyczaj na górze przepustnicy(rubokręt krzyżakowy) i wkręcajšc lub wykręcajšc ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreskš okrelajšcš 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujšcych się w gdniedzi diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawd, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynnoć zwišzanš z końcowym ustawieniem prędkoći obrotowej pamiętajšc o wczeniejszym wejciu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin