wrzesień 08.doc

(117 KB) Pobierz

 

 

 

Plany pracy wychowawczo – dydaktycznej 

 

w grupie 5,6-latki

„Pszczółki”

 

na rok szkolny 2008/2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień 2008

 

 

        Ośrodki zainteresowań 

1.    Jesteśmy już starszakami/ Wspominamy wakacje;

2.    ABC zasad  ruchu drogowego;

3.    Owoce sadów;

4.    Las jesienią;

 

 

 

 

 

                                              

 

    Jesteśmy już starszakami/ Wspominamy wakacje.

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1.Jesteśmy już starszakami – rozmowy z dziećmi.

 

2. Moje ulubione zajęcia – rozmowa kierowana przez nauczyciela, wykonanie rysunku kredkami ołówkowymi „Mój świat”.

 

3.Kontrakt grupowy – wspólne ustalanie norm  dobrego współżycia w grupie, tworzenie symbolicznego zapisu.

 

4. Zabawy przy muzyce – zapoznanie dzieci z piosenką ”Wesoło nam” odtwarzanej z płyty, 

 

5.”Wspominamy wakacje”- rozmowa

z dziećmi. Dzielenie się wrażeniami

i przeżyciami z wakacji.

 

6. „ Letni krajobraz”- malowanie farbami plakatowymi rozwijanie sprawności manualnych, prawidłowe posługiwanie się pędzlem.

 

 

 

 

7„Polskie krajobrazy” –rozpoznaw. różnych krajobrazów na podstawie

widokówek i ilustracji.

 

8. „ Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym”. kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia, pobyt na świeżym powietrzu

 

 

9. Opowiadanie S. Kraszewskiego” Zajęcia w leśnej szkółce:”- próba oceny zachowania bohaterów ilustracji

 

 

10. Wesoło nam – nauka II zwrotki piosenki

 

 

 

 

- dz. dzielą się własnymi przeżyciami i doświadczeniami

 

- dz. potrafią zgodnie pracować w parze, wypowiadają się na temat swojej pracy

 

- poznają pojęcia kontrakt, umowa, uczą się przestrzegać zasad dobrego współżycia w grupie

 

 

- dz. słuchają uważnie piosenki - potrafią odtworzyć prostą melodię i krótki tekst

 

- dz. wypowiada się na określony temat w sposób zrozumiały

 

 

 

- sprawnie posługują się przyborami

 

 

 

 

- dz. wypowiadają się na temat opowiadania i ilustracji, budują dłuższe wypowiedzi,

 

 

- dz. wykonują polecenia nauczyciela, przestrzegają zasad bezpiecznej zabawy.

 

 

- dz. wypowiadają się na temat opowiadania i ilustracji, budują dłuższe wypowiedzi, posługują się pojęciami określającymi stosunki przestrzenne: przodem, tyłem

 

- odtwarzają wiernie słowa piosenki, wystukują podany rytm

 

§ Jak mam na imię” – powitanie nowych kolegów w grupie, zabawa z piłką.

§ Zagospodarowanie szafek indywidualnych

§ Rozmowa prowadzona zdziałaniem – zapoznanie ze sposobem korzystania z łazienki, przestrzeganie etapów mycia rąk

§ Zabawy w kole ze śpiewem – przypomnienie poznanych zabaw

§ „Co się zmieniło” – zabawa dydaktyczna, ćw spostrzegawczości i pamięci. 

§ „Dom” – zabawa tematyczna, wspólne zadecydowanie o zagospodarowaniu kącika

§ Spacer po okolicy

§ „Czego brakuje” – zabawa ćwicząca percepcję wzrokową

§ Zabawy konstrukcyjne – dz. tworzy formy przestrzenne

§ Dowolna działalność plastyczna

 

 

 

§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

 

§ „Zaczarowany worek” – zabawa dydaktyczna – dz. rozpoznaje zabawkę przez dotyk

§ Za-ba-wki  - rytmiczne podawanie nazw zabawek

 

Zabawy ruchowe

 

§         „Iskierka” – zabawa integracyjna

§         „Znajdź swoją parę”

§         „Duże małe piłki” – zabawa z el. podskoku

§         „Zapamiętaj swoją parę”

§         „Figurka”

§         „Tunel” – zab. ruchowa z el. Czworakowania

§         „Omiń kałużę’

 

  Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnozowanie dzieci pod kątem umiejętności współdziałania w grupie, nawiązywania kontaktów

 

                                  

       

ABC ruchu drogowego

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. Wycieczka na skrzyżowanie, obserwowanie ruchu drogowego, pieszego i kołowego, zwrócenie uwagi na napotkane znaki drogowe.

 

 

2. Na skrzyżowaniu- ćwiczenia graficzne

 

3. „Bezpiecznie na drodze” – rozmowa z wykorzystaniem obrazków, całościowe rozpoznawanie wyrazów poprzez łączenie ich w pary

 

 

4. Zabawy przy muzyce

„O przechodzeniu przez ulicę” – słuchanie piosenki

 

5. „Kolorowe znaki” – w oparciu o wiersz K. Wiśniewskiego zapoznanie dz. z wybranymi znakami drogowymi, utrwalenie znajomości figur geometrycznych

 

6. Ruch uliczny- opowieść ruchowa w ogrodzie przedszkolnym. Inscenizowanie ruchem opowiadania.

 

 

7. Pojazdy – wyodrębnianie zbiorów pojazdów poruszających się po drogach, porządkowanie zbioru wg. wielkości malejącej i rosnącej

 

8. Pojazdy – kompozycja z figur geometrycznych, podział wyrazów na sylaby, przeliczanie sylab w wyrazach K. 17/2

 

9. Budujemy skrzyżowanie-wykorzystanie różnego rodzaju klocków drewnianych do pracy konstrukcyjnej. Utrwalenie wiadomości o zasadach ruchu drogowego.

 

 

10 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą stacyjną.

 

 

 

 

 

 

 

- dz. rozpoznają i nazywają charakterystyczne elementy drogi w mieście, sygnalizator świetlny, przejscia dla pieszych, znaki drogowe, znają zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię

 

- dz. potrafią pokolorować rysunek wg podanego wzoru, znają znaczenie słowa ”zebra”

 

- dz. znają zasady bezpiecznego zachowania się na drodze, całościowo rozpoznają wyrazy, rozumieją pojęcie sylaby, dokonują samodzielnie analizy i syntezy słownej

 

- dz. wypowiadają się nt. treści piosenki, inscenizują ruchem refren piosenki

 

 

- dz. rozpoznają i nazywają wybrane znaki drogowe, znają i nazywają figury geometryczne, klasyfikują wg. określonej cechy

 

 

 

-dz. wiedzą jakie zachowania w ruchu drogowym są nieprawidłowe.

 

 

 

- dz. wiedzą które pojazdy poruszają się po ulicach, ścieżkach rowerowych, porządkują zbiory wg. wielkości malejącej i rosnącej

 

 

- dz. realizują kompozycje wg. własnego pomysłu, dzielą wyrazy na sylaby, przeliczają

 

 

-dz. znają zasady bezpiecznego zachowania się na drodze

 

 

 

 

- dz. reaguje na sygnały, wykonuje polecenia nauczyciela, sprawnie ćwiczy

przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na poszczególnych stacjach;

 

 

 

§     Rozwiązywanie zagadek związanych z zasadami ruchu drogowego, rozwijanie logicznego myślenia.

§     Pełnienie dyżurów

§  Odgłosy ulicy– rozpoznawanie odgłosów dochodzących z ulicy.    

§     Zgadnij jaki wyraz powiedziałam sylabami – zab. dydaktyczna

§     Jakie światło się zapaliło – praca z obrazkiem K-10

§     Zabawa „Prawa – lewa” – dz. używa poprawnie określeń prawa – lewa

§     Kreślenie linii po śladzie

§     Dokończ rysowanie kwadratów i prostokątów – kolorowanie wg. wzoru

§     Zajączek na hulajnodze – wypełnianie barwną plamą rysunku konturowego

§     Zabawy tematyczne „Dom”, „Ruch uliczny”, „Fotograf” zgodne współdziałanie z kolegą, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce. 

 

 

 

§     „Samochody i sygnalizator” – zabawa orient – porządkowa

§     Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

Zabawy ruchowe

§       „Ruch uliczny”

     orient porządk 

 

§       „Hulajnoga”

        z el równo 

 

§       „Trolejbus i autobus”

         z el biegu

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin