60m - zaliczenie VI klasa.doc

(43 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Rafał Gorlicki

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 16

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne

Czas trwania: 45 min

Data: 09.09.2009 r.

Dział programu: Lekkoatletyka

Zadanie główne: Bierzemy udział w zaliczeniu biegu na dystansie 60 m.

Zadania dodatkowe:

- uczymy się współpracy w zespole

- doskonalimy technikę startu niskiego oraz refleks

Motywacje: zmotywuję uczniów do doskonalenia techniki startu z pozycji niskiej, zachęcę do sportowej rywalizacji podczas biegu, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:           

- Uczeń doskonali technikę startu niskiego

- Uczeń uczy się współpracy w zespole

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość oraz wzmacnia mm NN, RR, obręczy biodrowej i grzbietu

- Uczeń doskonali refleks oraz koordynację wzrokowo-ruchową

WIADOMOŚCI:              

- Uczeń wie, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia doskonalące technikę startu niskiego

- Uczeń wie, na czym polega zdrowa sportowa rywalizacja

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary

Przybory i przyrządy: szarfa, bloki startowe, stoper.

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

5 min.

U zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

U kształtuje szybkość, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy w zespole

U ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

U biorą udział w zabawie ożywiającej „Rybak i rybki”- na boisku, które staje się jeziorem, biegają uczniowie – rybki. Wybrany „rybak”, wyróżniony szarfą, stara się złowić jakąś rybkę, a gdy mu się to uda, łapie się z nią za ręce, tworząc „sieć rybacką” i dalej w dwójkę łowią pozostałe rybki. Sieć rybacka nie może się rozerwać, wszyscy muszą się mocno trzymać za ręce. Ostatni złapany uczeń wygrywa.

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

N podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

Część główna A

10 min.

Uczeń wzmacnia mm:

- stawów kończyn górnych

 

 

- stawów kończyn dolnych

 

 

 

- obr. biodrowej i  grzbietu

Uczniowie w lekkim truchcie wykonują:

- krążenia RR oburącz w przód i w tył

- wymachy RR w górę i w dół

- krążenia barków

- skłony i skrętoskłony głowy

- skip A, C

- wymachy N w górę co trzeci krok

- wypady N w przód co trzeci krok

- przekładanka

- wieloskok

- krążenia st. kolanowych i skokowych

- krążenia bioder

- w opadzie T w przód skłony T w przód

N prowadzi  ćw. kształtujące: pokazuje dane ćw., objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćw., koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćw. oraz czuwa nad bezpieczeństwem

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

Część główna B

25 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń doskonali technikę startu niskiego, wzmacnia mm NN i RR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń zalicza bieg na 60 m

Uczniowie wykonują następujące ćwiczenia doskonalące technikę startu niskiego:

* w parach ustawiają się jeden za drugim, uczeń z przodu podaje ręce do tyłu do współćwiczącego i przenosi środek ciężkości ciała daleko do przodu, współćwiczący go przytrzymuje; na sygnał współćwiczący puszcza ćwiczącego, który dalej porusza się jak po wystartowaniu ze startu niskiego

 

* w parach: jeden uczeń w blokach startowych, drugi ustawiony na bieżni 2-3 m od linii startu, prostopadle do linii toru z wyciągniętą w przód ręką; ćwiczący, po wykonaniu startu niskiego, stara się przebiec tak by głową nie dosięgnąć wyciągniętej ręki partnera

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zaliczeniu biegu na 60 m ze startu niskiego.

Nauczyciel podaje nazwę danego ćwiczenia, bardzo krótko ale szczegółowo je omawia, pokazuje dane ćwiczenie najpierw w wolnym tempie i w całości, potem fragmentami z omówieniem, koryguje błędy uczniów i czuwa nad bezpieczeństwem w grupie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jw.

Zadaniowa ścisła

 

Podział uczniów w pary

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jw.

 

Część końcowa

5 min.

1. Uczeń uspokaja organizm

 

 

 

 

 

 

 

2. Uczeń bierze udział w zbiórce

Uczniowie biorą udział w zabawie uspokajającej pt. „Znajdź mnie”: jeden U wchodzi do środka koła i zasłania sobie oczy. N wyznacza innego, który zapoczątkuje ruch, pozostali naśladują jego ruchy. U w środku musi odnaleźć inicjatora, który co jakiś czas zmienia rodzaj ruchu. Po prawidłowym odgadnięciu do środka koła wchodzi inicjator. Szukający U ma tylko trzy próby, po których musi nastąpić zmiana ról.

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza zabawę uspokajającą,  podaje nazwę i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

2. Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin