PRAKTYKA I TEORIA.doc

(39 KB) Pobierz
PRAKTYKA I TEORIA

 

PRAKTYKA I TEORIA

 

A.. Praktyka azjatycka

 

1. Doświadczenia południowo-koreańskie  wykazują, że można w ciągu kilku dziesięcioleci dokonać  transformacji gospodarki rolniczej w nową  gospodarkę przemysłową.

2. W uprzemysłowionych  gospodarkach  ponad 50% długookresowych  wzrostów gospodarczych  pochodzi  ze zmian technologicznych , które  poprawiają  wytwórczość i prowadzą  do nowych  wyrobów, procesów i przemysłów.

3. Nauka i technologie mogą być  efektywnie  wykorzystane do  rozwoju gospodarczego i  społecznego, zarówno  w krajach  rozwiniętych  , jak i rozwijających się.

4. Ważne są  zdolności  produkcyjne i inwestycyjne, ale decydujące dla  osiągnięcia dużej  dynamiki  rozwoju są zdolności innowacyjne narodu.

5. Zdolności  te wymagają  priorytetowego  traktowania  edukacji i nauki i to  głównie w  okresach kryzysowych.

6. Bardzo  ważną  jest dziedzina badań i rozwoju, która  musi być popierana przez poszczególne firmy narodowe i państwo.

7. Tylko  ciężką  pracą południowo-koreańczyków, współpracą  firm  południowo-koreańskich tzw.  czeboli oraz  przychylnością państwa południowo-koreańskiego w dziedzinie  podatkowej i polityki proinnowacyjnej można  było  osiągnąć  sukces  niespotykany w żadnym  innym  państwie na świecie.

8. Okresy kryzysowe można wykorzystać  jako okazję do przyśpieszenia uczenia  się nowych  technologii, pod warunkiem że  dba  się generalnie o interes  rodzin,  tworzących naród, firm narodowych i państwa narodowego.

9. Wszystkie  te informacje mogły  być przekazane przeze mnie  społeczności polskiej już w 1990 r., ale blokada  medialna zastosowana we wszystkich mediach polskich, nie wykluczając katolickich i patriotycznych, uniemożliwiła mi  realizację  tego zamiaru..

 

B. Praktyka polska

 

1. Działania kolejnych polskich rządów  od 1989r. do chwili  obecnej uwzględniających interes Unii Europejskiej ( do której zdecydowały się  wpraszać) z lekceważeniem  lub  wręcz przeciw  interesowi  rodzin polskich, narodu polskiego  i państwa polskiego, musiało doprowadzić jeżeli  nie do  zniszczenia, to przynajmniej  do osłabienia narodowego potencjału technologicznego. Było to więc działanie zaprzeczające doświadczeniom południowo-koreańskim

2. Wyraźnymi  tego świadectwami była  postępująca degradacja polskiej edukacji i nauki oraz polskiego zaplecza badawczo-rozwojowego i przemysłowego.

3. Transfer  technologii do Polski z krajów  rozwiniętych, głównie z Unii Europejskiej, USA, Japonii i Południowej Korei odbywał się  według  modelu korzystnego dla  dostarczających technologie i niekorzystnego dla  odbiorców polskich i był coraz  bardziej  redukowany poprzez dostarczanie gotowych zagranicznych wyrobów, nie zawsze najwyższej jakości..

4. Polityka  finansowa, podatkowa i informacyjna w Polsce służyła i  służy nadal niszczeniu polskiego  potencjału  technologicznego i preferowaniu Polski jako  rynku zbytu, głównie dla towarów z Unii Europejskiej.

5. Mechanizm niszczenia tego potencjału polega między innymi na dopasowywaniu prawodawstwa polskiego do  prawodawstwa unijnego, które jest podporządkowane dobru wspólnemu państw  dominujących w Unii Europejskiej, a więc głównie RFN i Francji, a dalej

Włoch, Wielkiej Brytanii i innych.( nie bez znaczenia  ma tu  przypomnienie historii z II

wojny światowej wywołanej przez Niemcy, z którymi  kolaborowała Francja).

6. Przysłowie koreańskie  :” W dziesięć lat  można  poruszyć  nawet  góry” – przetransformowane na teren Polski lat 1989-1999 miałoby  zapis : „ Jeżeli  ma się złą wolę, to w dziesięć  lat można  zniszczyć  potencjał  kulturowy, edukacyjny,  naukowy i technologiczny każdego państwa”.

A przecież ten destrukcyjny  proces trwa już ponad 20 lat.

7. W wyniku realizacji  przez władze polskie Traktatów  UE z Maastricht, Amsterdamu, Nicei i Lizbony nastąpiło osłabienie 12 strategicznych sektorów Polski w latach 1990 – 2003 oraz zdegradowanie lub  zniszczenie ich w latach 2004-2011.

Największe straty poniosły dotąd :

1) Energetyka i górnictwo

2) Gospodarka morska i śródlądowa

3) Kultura, edukacja, nauka  i innowacyjność narodowa

4) Służba zdrowia i opieka społeczna

5) Prognozowanie i systemy informatyczne

6) Stosunki międzynarodowe i kontakty zagraniczne

7) Bezpieczeństwo narodowe

 

C. Teoria polska

 

1. Ustalenie KARTY  PRAW  RODZINY STOLICY APOSTOLSKIEJ jako  podstawy powstawania,  godnego bytowania i rozwoju normalnych polskich rodzin ( złożonych  z kobiety – matki, mężczyzny – ojca i  ich dzieci)

2. Tworzenie  podstaw  do powstawania, godnego  bytowania i rozwoju polskiej  warstwy  chłopskiej i polskich  gospodarstw chłopskich , dostarczających na rynek  zdrową żywność

3. Tworzenie warunków  do rozwoju polskiej  kultury narodowej i autentycznego poprawiania  stanu  naturalnego środowiska narodu polskiego, szczególnie  dotyczące przemysłu, energetyki i transportu

4. Kompleksowe  zwalczanie w Polsce bezrobocia, biedy i bezdomności

5. Zapewnienie prawa  narodu polskiego poprzez  ugruntowanie edukacji i wychowania narodowego w oparciu o odpowiednią współpracę rodziców i nauczycieli

6. Blokowanie wszelkich  działań  wewnątrz UE, prowadzących do dyskryminowania Polski i narodu polskiego.

7. Zapewnienie Polsce suwerenności w podejmowaniu decyzji odnośnie narodowej polityki: kulturalnej, edukacyjnej, naukowej, innowacyjnej, ekonomicznej, ekologicznej, żywnościowej, przemysłowej, morskiej, energetycznej, budowlanej, transportowej, prognozowania, w ochronie zdrowia i opieki  społecznej, finansowej, zagranicznej i bezpieczeństwa

8.Dążenie  do  zmian  technologicznych w gospodarce  polskiej, które poprawią wytwórczość  i doprowadzą  do powstania nowych wyrobów, procesów i przemysłów

9. Wykorzystywanie  polskiej  nauki i polskich technologii, a nie tylko zagranicznych, dla rozwoju gospodarczego i społecznego Polski,

10. Popieranie, poza zdolnościami produkcyjnymi i inwestycyjnymi Polaków, narodowe zdolności innowacyjne Polaków, które  będą  decydujące dla  osiągnięcia dużej  dynamiki rozwoju Polski.

11. Traktowanie priorytetowo edukacji i nauki polskiej i to głównie w okresach kryzysowych, gdyż takie  działania warunkują osiągnięcie właściwego poziomu  sektora strategicznego ”kultura, edukacja, nauka i innowacyjność narodowa”

12. Poświęcenie dużo uwagi dziedzinie badań i rozwoju, które muszą  być popierane przez  poszczególne firmy polskie, państwo polskie i polskie samorządy

13. Doprowadzenie do realnej współpracy państwa polskiego, polskich  firm i zakładów oraz  zmiany  polityki państwa polskiego na przychylna w dziedzinie podatkowej i proinnowacyjną nie tylko dla podmiotów zagranicznych, ale również dla podmiotów polskich

14. Wykorzystywanie okresów  kryzysowych jako okazji do przyśpieszenia uczenia się  nowych  technologii pod warunkiem, że  państwo  polskie i polskie samorządy zaczną  właściwie dbać  generalnie o interes  rodzin polskich, tworzących  naród  polski.oraz interes polskich firm

15. Zreformowanie zasady  transferu technologii do Polski z krajów rozwiniętych, głównie z krajów Unii Europejskiej, USA i Japonii w kierunku  modelu korzystnego zarówno dla odbiorców  polskich, jak i dla  dostarczających technologie oraz zredukowanie importu  gotowych  zagranicznych wyrobów

16. Zreformowanie polityki finansowej, podatkowej i informacyjnej w Polsce, aby służyły one podtrzymywaniu rozwijania polskiego  potencjału technologicznego i ograniczeniu preferowania Polski jako rynku zbytu

17. Odsunięcie  od władzy wszelkimi metodami tych, którzy w latach 2007-2012, mając  złą wolę i będąc „tchórzliwymi kolaborantami” dokończyli  niszczenia potencjału technologicznego, edukacyjnego, naukowego i kulturowego Polski, wypracowanego w trudzie i biedzie przez powojenne  pokolenia Polaków.

18. Stworzenie przez  państwo polskie i polskie samorządy sprzyjających  warunków nie tylko  do  utrzymania stanu  elastycznego polskiego rolnictwa  o charakterze  ekologiczno-przemysłowym, ale włącznie go do  wielkiego programu, jaki  powinien  powstać w ramach  ONZ do walki z głodem na całym świecie.

 

D. Krótka  prognoza polska

 

Lata 2012-?

Usłyszałem plusk – to w DUMNEJ MLODZIEZY POLSKIEJ, CO2, ATOMIE, MORZU, EMERYTURACH, ACTACH, REFUNDOWANEJ VIAGRZE, AUTOSTRADACH i PUTINIE – utonie TUSK

 

Literatura,

 

1) Z. Dmochowski Informacje i dezinformacje o Eurazji, Unii Europejskiej i Polsce, POW, Warszawa

2) Z. Dmochowski UE-TECHNOKRATYCZNA DYKTATURA, Inicjatywa Wydawnicza <ad astra>, Warszawa 2003r

3) Z. Dmochowski Anty- i filopolonizm, Dokumentacja internetowa, cz. I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII , IX, X, XI, XII, XIII, Warszawa, 2008-2011.

 

Zbigniew Dmochowski

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin