Piracki skarb.doc

(36 KB) Pobierz
Piracki skarb

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

 

Piracki skarb

Gra dla min. 3 ekip po 10 osób + 7 piratów (później upiorów) + 5 punktowych Dodatkowo 1 osoba w obozie rozdająca życia.
Przewidywany czas gry:
- ok.3 h - etap punktów X,Y,Z
- ok. 2-3 h - etap od punktu P. do końca


Kolejność wydawania informacji:
1) Start w obozie - karta + mapa z punktami X, Y, Z,

2) Punkt pierwszy dla

ek.A - Y

 

ek.B - X

 

ek.C - Z

zad. Jak brzmi bajka o "Piotrusiu Panu"?
Dostają Wiadomość 1

3) Punkt drugi dla

ek.A - X

 

ek.B - Z

 

ek.C - Y

zad. Jak nazywała się indiańska miłość Piotrusia Pana - konkurenta Wandy?
odp. Tygrysia Lilia
Dostają Wiadomość 2

4) Punkt trzeci dla

ek.A - Z

 

ek.B - Y

 

ek.C - X

zad. do wyboru: zaśpiewać jakąś szantę lub kto nakręcił film "Piraci"?
odp. Roman Polański
Dostają Wiadomość 3
Zaznacza na mapie punkt P

5) Punkt P. - zaznacza strażnika -punkt S i terenu U


Zasady:
   Ekipy mogą ze sobą walczyć. Każdy uczestnik ma przypiętą do ubrania agrafką karteczkę "życie", które można zrywać.
Do godz. 0330 chodzą po terenie grupy piratów, które mogą atakować ekipy - sami pozostając nietykalnymi.


Rekwizyty do gry Piracki Skarb

Dla ekip na starcie:
   Niezbyt dawno temu piraci zdobyli wielki skarb i ukryli go gdzieś w lasach niedaleko miejsca w którym się znajdujecie. Waszym zadaniem jest odnalezienie tego skarbu. Pomoże Wam w tym mapa. Są na niej zaznaczone 3 punkty. Musicie odwiedzić każdy punkt w kolejności ...................
   Na punktach dostanie dalsze wskazówki, jak dojść do celu. Na dotarcie na wszystkie 3 punkty macie 3 godziny. Im szybciej będziecie działać, tym większe macie szansę.
   Wystrzegajcie się innych ekip, gdyż mogą was one atakować (oczywiście wy możecie atakować ich). W przypadku, gdy dojdzie do walki (zrywacie sobie "życia") i chociaż jedna (lub więcej) osoba straci życie, to wszyscy - cała ekipa idzie do obozu, aby otrzymać życie. Po każdorazowej stracie życia życia musicie udać się po nowe, gdyż tylko cała żywa ekipa będzie przyjęta na punkcie. Tylko "żywe" osoby walczą.
   Również mogą Wam przeszkadzać piraci ( jest ich 7). Poruszają się razem lub w grupach 2-3 osobowych. Mogą Was zabijać, sami jednak są nietykalni. Możecie spróbować ubłagać ich, aby Was oszczędzili. Jak to zrobicie - to Wasza sprawa. Musicie jednak krzyczeć z daleka, że chcecie pokoju. Piraci mogą się nie zgodzić i zlikwidować Was.
   Jeśli nie dotrzecie na Wasz trzeci punkt w ciągu trzech godzin, to możecie nie odnaleźć tego punktu. Lepiej więc pospieszcie się. Jeśli jednak zdążycie przed czasem - to dobrze.


Punkt P:
   Zaznaczony mają punkt S (strażnika skarbu) i teren U.
   Mleko - możecie je zdobyć od bandy piratów - upiorów, którzy materializują się dla oczu zwykłych ludzi od godz. 0400 i stają się żywymi piratami. Znajdują się oni na terenie U. Tam też ukryte jest mleko.
   Jeśli zdążycie dotrzeć na teren U przed godz. 0400 (nie ma tam wtedy nikogo, kto by Wam zagrażał) i gdy znajdzie mleko to jest ono Wasze. Jeśli jednak nie zdążycie do godz.0400 to piraci będą bronić mleka, ale nie zaatakują Was pierwsi. Uwaga: piraci mają po 2 życia. Jest ich siedmiu, z czego jeden to ich wódz, który nie bierze udziału w walce. Gdy wyeliminujecie wszystkich piratów to wódz musi Wam oddać mleko. MLEKO JEST TYLKO JEDNO! Jeśli odnajdziecie piratów i okaże się, że oni już nie mają mleka (bo wzięła je inna ekipa), to macie prawo ścigać tamtą ekipę i odebrać im trunek. Możecie to zrobić walcząc z nimi. Mleko zabieracie tej osobie, która je ma , ale dopiero po uśmierceniu jej.
   Do strażnika może podejść tylko osoba trzymająca mleko (musi żyć) + jeszcze 3 żyjące osoby. Podajecie mu mleko i zapraszacie, aby je wypił i prosicie o jakieś wiadomości. Musicie go jednak ładnie poprosić, bo może się zdenerwować i wtedy niczego się nie dowiecie. Jeśli nie zdobyliście mleka, ale dotarliście w pogoni za nim aż do strażnika, a inna ekipa zdołała mu oddać mleko, to dla Was oznacza to koniec gry. Idzie do obozu. Pamiętajcie - biją się tylko żywi. W tym etapie gry nie odzyskujecie już swych żyć.


Wiadomość nr 1:
   Pirackiego skarbu strzeże Strażnik. Może on Wam utrudnić lub ułatwić znalezienie skarbu.


Wiadomość nr 2:
   Strażnika skarbu można upić mlekiem, by wydobyć z niego wiadomość, gdzie jest konkretnie skarb.


Wiadomość nr 3:
   Udajcie się do punktu P. Tam dowiecie się jak m. in. zdobyć mleko.


 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin