Dywizjony.doc

(35 KB) Pobierz

Dywizjony

 

Materiały:

·         balony z niewielką ilością wody w środku w liczbie 4xilość uczestników

Cel:

·         rozbić ARMIE przeciwne

Przebieg gry:

Teren gry to duża łąka, na której w losowych punktach rozłożone jest tyle balonów z wodą ilu uczestników gry - im więcej uczestników tym większa łąka.

·         Wszystkich uczestników dzielimy na 3 lub więcej (równych) ARMII.

·         Każda armia musi wybrać spośród siebie 2-3 artylerie, reszta ARMII to będą piechurzy.

·         Każdy uczestnik dostaje 3 balony z wodą.

Armie rozmieszczamy w miarę równych odstępach od siebie.

·         Cała gra podzielona jest na tury, w systemie tym armie poruszają się i atakują. Tzn. najpierw wykonuje ruch armia 1 gdy ona skończy ruch wykonuje armia 2, itd.
Na jedną turę składa się:
- 2xruch każdej artylerii,
- 3xruch każdego piechura.

 

Jako ruch rozumiemy wykonanie jednego kroku, przemieszczenie pociągu, strzał, rozpoczęcie maskowania lub zakończenie maskowania.

 

·         Przemieszczenie pociągu - podczas całej gry każdej ARMII przysługuje prawo zrobienie 3 pociągów tzn. połączenie min. 2 osób (trzymają się za ręce). Pociąg może przemieścić się o 7 kroków. Każdy kto wchodzi w skład pociągu traci swoje prawa ruchu w tej turze.
 

·         Strzał piechura - rzut balonem, jeśli trafi kogoś z ARMII przeciwnej przechodzi ona do ARMII piechura oddającego strzał.
 

·         Strzał artylerii - rzut balonem, od miejsca uderzenia balonu o ziemię odliczamy w linii prostej 5 kroków a następnie od tego punktu oznaczamy okrąg o promieniu 2 kroków. wszyscy wewnątrz okręgu przechodzą do armii artylerii oddającej strzał.
 

·         Rozpoczęcie maskowania - położenie się piechura na ziemi - nie może zostać zestrzelony przez piechura, nie może strzelać, nie może się przemieszczać.
 

·         Zakończenie maskowania - powstanie z ziemi.

Uwaga: wszystkie balony, które zostaną znalezione na polu bitwy mogą być używane.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin