scenariusz-uczucia kl3.doc

(27 KB) Pobierz
Scenariusz nr 2 - „Rozpoznaj swoje uczucia”

Scenariusz zajeć terapeutycznych dla klasy trzeciej

„Rozpoznaj swoje uczucia”

 

Cele: - uświadomienie dzieciom, co to są uczucia, rozpoznawanie i  nazywanie ich,

-       kształtowanie umiejętności radzenia sobie z negatywnymi  

uczuciami.

 

Zajęcia integrujące grupę

1.                                    Powitanie w kręgu – śpiew piosenki

2.                                    Powitanie na różne sposoby (dłońmi, klaskaniem itp.).

3.                                    Zabawa w parach – „Lustro”.

Dzieci dobierają się parami po wylosowaniu określonych ilustracji zwierząt np. ptak do ptaka, ssak do ssaka. Osoba naśladuje głos i ruchy swojego partnera tak, jakby był jego lustrzanym odbiciem. Następuje zmiana ról.

4.                                    Łączenie się w gromady na sygnał dźwiękowy. Ptaki łączą się z ptakami, ssaki z ssakami, pary łączą się w czwórki, szóstki.

 

Rozpoznawanie i definiowanie uczuć

 

5.                                    „Malowanie uczuć” – dzieci malują kartkę kolorem, który najbardziej im się kojarzy z aktualnie przeżywanym przez siebie nastrojem.

 

6.                                    Omówienie prac – wspólne wyszczególnienie i wypisywanie na tablicy nazw uczuć np. złość, radość, strach itp.

 

7.                                    „Uzupełnij zdania” – każde dziecko otrzymuje karteczkę do uzupełnienia i wrzuca ją do koszyka.

Najbardziej boję się, ...

 

8.                                    Odczytanie negatywnych uczuć i posegregowanie na grupy. Rozdzielenie karteczek dla poszczególnych grup.

 

9.                                    Przedstawianie pantomimiczne negatywnych uczuć.

 

10.                                „Poszukujemy czarodziejskich domków” – na dywanie znajdują się przykładowe domki z napisami, malowanie, śpiewanie, słuchanie muzyki. Dzieci wymyślają jeszcze inne domki (prowadzący sugeruje, aby zawierały elementy sztuki, sportu itp.).

 

11.                                „Likwidujemy swoje negatywne uczucia”. Dzieci wchodzą do domku o nazwie „słuchanie muzyki” i słuchają V symfonii L. Beethovena.

 

12.                                „Rodzimy się na nowo” – relaksacja wg Jacobsona.

Dzieci są małymi ptaszkami lub zwierzątkami tak, jak miały przydzielone role lub wybierają sobie ulubioną postać. W tle podkład  muzyczny.

 

Zakończenie w kręgu – rozmowa na temat wrażeń.

 

Opracowała:

Agnieszka Pytel

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin