Rozkład materiału Witaj szkoło! Klasa 1 część 2 - listopad-styczeń.pdf

(448 KB) Pobierz
349113554 UNPDF
Rozkład treści nauczania
listoPaD
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
41
scenariusz
Blok tematyczny: W co się ubrać
Jesienne
widoki
za oknem
P II,
s. 3–7;
M II, s. 3
4 Rozmowa na temat ilustracji
przedstawiającej jesień za oknem.
4 Wskazywanie na ilustracji
elementów, w nazwach których
słychać głoskę o , i ustne ich
opisywanie.
4 Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery O , o na podstawie
wyrazu okno .
4 Poprawne zapisywanie litery
O, o w liniaturze – ćwiczenia
grafomotoryczne.
4 Poznanie, że głoska o jest
samogłoską.
4 Wysłuchiwanie głoski o
w słowach.
4 Dokonywanie analizy
i syntezy omawianych wyrazów.
4 Układanie rymowanek o jesieni.
4 Oś symetrii
– dorysowywanie
brakującej połowy
rysunku.
4 Dorysowywanie
brakujących elementów
ciągów rytmicznych
– ćwiczenie
spostrzegawczości.
42
scenariusz
Jesienne
chlap, chlap
P II, s.
8–9;
M II, s. 4;
K I, k. 21
4 Wysłuchanie wiersza
M. Strękowskiej-Zaremby
Jesienne kalosze, jesienne kałuże .
4 Poznanie znaczenia wyrazu
refren .
4 Uczenie się refrenu wiersza
na pamięć i wypowiadanie go
w czasie odczytywania utworu
przez N.
4 Wymienianie nazw jesiennych
ubrań – dzielenie ich na sylaby
i głoski.
4 Wyszukiwanie przenośni
w wierszu (bez znajomości
terminu) i tłumaczenie ich
znaczenia.
4 Omawianie nastroju wiersza.
4 Ćwiczenie analizy i syntezy
głoskowej.
4 Kształtowanie pojęcia
liczby 1 .
4 Ćwiczenie zapisu
liczby 1 .
4
349113554.029.png 349113554.030.png 349113554.031.png 349113554.032.png 349113554.001.png 349113554.002.png
Rozkład tReści nauczania
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4 Wnikliwe obserwowanie
przyrody.
4 Dostrzeganie zmian
zachodzących w przyrodzie
jesienią.
4 Rysowanie obrazu jesieni
na podstawie widoku
za oknem.
4 Ozdabianie litery O, o
tak, aby powstał obrazek.
4 Zapoznanie się
z następnymi częściami
podręczników
– przypomnienie
o konieczności dbania
o książki.
4 Rozwijanie swojej
wyobraźni.
4 Uświadomienie
konieczności szanowania
twórczości innych dzieci.
4 Poznanie cech jesiennej
pogody.
4 Wiedza na temat
odpowiedniego ubioru
w jesienne słotne dni.
4 Kolorowanie rysunków
przedstawiających jesień
słoneczną i ciepłą oraz
chłodną i deszczową.
4 Projektowanie ramki
na obrazek.
4 Świadomość, że należy
szanować swoje rzeczy
i starać się ich nie niszczyć.
4 Uświadomienie, że
chwalenie się ubiorem nie
jest właściwe i że nie należy
krytykować stroju innych.
5
349113554.003.png 349113554.004.png 349113554.005.png
Rozkład tReści nauczania
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
43
scenariusz
Przygoda
Marcinka
P II,
s. 10–11;
M II, s. 5;
K II, k. 7,
8, 9
4 Opowiadanie wysłuchanego
tekstu L. Fabisińskiej Chory
płaszczyk .
4 Wyjaśnianie żartu zawartego
w utworze.
4 Opowiadanie o swoich
przygodach z dzieciństwa.
4 Ćwiczenie analizy i syntezy
głoskowej.
4 Liczba 1
– aspekt kardynalny
i porządkowy
– liczenie elementów,
wyodrębnianie
i rysowanie pojedynczych
przedmiotów.
4 Wskazywanie
pierwszego elementu
z kolei.
44
scenariusz
Blok tematyczny: Dbamy o sWoje ciało
Mydło
wszystko
umyje
P II,
s. 12–13;
M II, s. 6
4 Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery M , m na
podstawie wyrazu mydło .
4 Poprawne zapisywanie
poznanej litery w liniaturze
oraz łączenie jej z literą o .
4 Ćwiczenia grafomotoryczne.
4 Wyróżnianie litery M , m
spośród innych liter.
4 Dokonywanie analizy i syntezy
głoskowej omawianych wyrazów.
4 Odczytywanie sylab z poznaną
spółgłoską.
4 Omawianie ilustracji
i wypowiadanie się na temat
dbania o higienę osobistą.
4 Kształtowanie pojęcia
liczby 2 .
4 Ćwiczenie zapisu
liczby 2 .
4 Łączenie przedmiotów
w pary.
45
scenariusz
Myjemy ręce P II,
s. 14–15;
M II, s. 7
4 Słuchanie wiersza
M. Strękowskiej-Zaremby
Zaczarowana łazienka.
4 Wyróżnianie w wierszu refrenu.
4 Wskazywanie sytuacji,
w których należy myć ręce oraz
uzasadnianie swojej opinii.
4 Dzielenie wyrazów na głoski
– wskazywanie głoski m
w wyrazie.
4 Wyszukiwanie w wyrazach
sylab mo , om .
4 Liczby 1 , 2
– rozpoznawanie
zapisanych liczb.
4 Wskazywanie
pierwszego i drugiego
elementu z kolei.
4 Ćwiczenia w pisaniu
cyfr.
46
scenariusz
Mamy
zdrowe zęby
P II,
s. 16–17;
M II,
s. 8–9
4 Opowiadanie o swojej wizycie
u dentysty.
4 Nazywanie swoich emocji
i uczuć w czasie tej wizyty.
4 Porównywanie liczb
w zakresie 2 .
4 Wprowadzenie
znaków < , > .
6
349113554.006.png 349113554.007.png 349113554.008.png 349113554.009.png 349113554.010.png 349113554.011.png 349113554.012.png 349113554.013.png 349113554.014.png
Rozkład tReści nauczania
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4 Poznawanie nazw pór
roku.
4 Opowiadanie o pogodzie,
jaka charakteryzuje każdą
porę roku.
4 Wycinanie ubranek dla
dziewczynki i chłopca oraz
ubieranie wyciętych postaci.
4 Umiejętność dostosowania
ubrania do warunków
atmosferycznych.
4 Znajomość i uzasadnianie
potrzeby higienicznego
trybu życia.
4 Wymienianie przyborów
higieny osobistej.
4 Świadomość konieczności
dbania o higienę osobistą.
4 Poznanie określenia
choroba brudnych rąk .
4 Uświadomienie, że
brudne ręce są siedliskiem
zarazków i przyczyną
chorób.
4 Wyklejanie papierem
kolorowym konturów
poznanych liter.
4 Uświadomienie
konieczności mycia rąk.
4 Poznanie pracy dentysty
i znaczenia pojęcia
stomatolog .
4 Rozumienie konieczności
dbania o higienę jamy ustnej
– mycia zębów po każdym
posiłku.
7
349113554.015.png 349113554.016.png 349113554.017.png 349113554.018.png 349113554.019.png 349113554.020.png
Rozkład tReści nauczania
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
4 Rozumienie znaczenia powie-
dzenia Strach ma wielkie oczy.
4 Rozmowa na temat tego,
co szkodzi zębom.
4 Opisywanie ilustracji
zamieszczonych w podręczniku.
4 Wysłuchanie wiersza
J. Brzechwy Natka-szczerbatka .
4 Dzielenie wyrazów na sylaby.
4 Oś symetrii
– dorysowywanie
brakującej połowy
rysunku.
47
scenariusz
Blok tematyczny: a ja rosnę i rosnę
Jestem coraz
starszy
P II,
s. 18–19;
M II, s. 10
4 Oglądanie stron z albumu
zamieszczonych w podręczniku.
4 Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery A , a na podstawie
wyrazu album .
4 Poznanie i odtwarzanie
kształtu pisanej litery A , a .
4 Wskazywanie poznanej litery
w tekście.
4 Wyróżnianie sylab i głosek
w omawianych wyrazach.
4 Wskazywanie w wyrazach
głoski a .
4 Opowiadanie o swoich zdjęciach.
4 Porównywanie swojego
wyglądu na przestrzeni lat.
4 Opowiadanie zabawnych
historyjek ze swojego dzieciństwa.
4 Kształtowanie pojęcia
liczby 3 .
4 Ćwiczenie zapisu
liczby 3 .
4 Liczenie i zapisywanie
liczby elementów
w zbiorze.
48
scenariusz
Kiedy byłem
mały
P II,
s. 20–21;
M II, s. 11;
K I, k. 22
4 Dzielenie się swoimi
wspomnieniami z dzieciństwa.
4 Wymienianie umiejętności,
które mamy dzisiaj, a których nie
mieliśmy dawniej.
4 Porównywanie swojego wyglądu
– obecnego i wcześniejszego.
4 Wysłuchanie wiersza
E. Skarżyńskiej Ogródek mamy .
4 Interpretacja tytułu wiersza.
4 Zapisywanie prostych wyrazów.
4 Wyszukiwanie samogłoski a
w wyrazach.
4 Kolorowanie obrazka według
kodu.
4 Liczba 3
– porównywanie liczb.
4 Porównywanie
przedmiotów ze
względu na ich
kształt – ćwiczenie
spostrzegawczości.
8
349113554.021.png 349113554.022.png 349113554.023.png 349113554.024.png 349113554.025.png 349113554.026.png 349113554.027.png 349113554.028.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin