Rozkład materiału Witaj szkoło! Klasa 1 część 2 - listopad-styczeń.pdf
(
448 KB
)
Pobierz
349113554 UNPDF
Rozkład treści nauczania
listoPaD
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
41
scenariusz
Blok tematyczny:
W co się ubrać
Jesienne
widoki
za oknem
P II,
s. 3–7;
M II, s. 3
4
Rozmowa na temat ilustracji
przedstawiającej jesień za oknem.
4
Wskazywanie na ilustracji
elementów, w nazwach których
słychać głoskę
o
, i ustne ich
opisywanie.
4
Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery
O
,
o
na podstawie
wyrazu
okno
.
4
Poprawne zapisywanie litery
O, o
w liniaturze – ćwiczenia
grafomotoryczne.
4
Poznanie, że głoska
o
jest
samogłoską.
4
Wysłuchiwanie głoski
o
w słowach.
4
Dokonywanie analizy
i syntezy omawianych wyrazów.
4
Układanie rymowanek o jesieni.
4
Oś symetrii
– dorysowywanie
brakującej połowy
rysunku.
4
Dorysowywanie
brakujących elementów
ciągów rytmicznych
– ćwiczenie
spostrzegawczości.
42
scenariusz
Jesienne
chlap, chlap
P II, s.
8–9;
M II, s. 4;
K I, k. 21
4
Wysłuchanie wiersza
M. Strękowskiej-Zaremby
Jesienne kalosze, jesienne kałuże
.
4
Poznanie znaczenia wyrazu
refren
.
4
Uczenie się refrenu wiersza
na pamięć i wypowiadanie go
w czasie odczytywania utworu
przez N.
4
Wymienianie nazw jesiennych
ubrań – dzielenie ich na sylaby
i głoski.
4
Wyszukiwanie przenośni
w wierszu (bez znajomości
terminu) i tłumaczenie ich
znaczenia.
4
Omawianie nastroju wiersza.
4
Ćwiczenie analizy i syntezy
głoskowej.
4
Kształtowanie pojęcia
liczby
1
.
4
Ćwiczenie zapisu
liczby
1
.
4
Rozkład tReści nauczania
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4
Wnikliwe obserwowanie
przyrody.
4
Dostrzeganie zmian
zachodzących w przyrodzie
jesienią.
4
Rysowanie obrazu jesieni
na podstawie widoku
za oknem.
4
Ozdabianie litery
O, o
tak, aby powstał obrazek.
4
Zapoznanie się
z następnymi częściami
podręczników
– przypomnienie
o konieczności dbania
o książki.
4
Rozwijanie swojej
wyobraźni.
4
Uświadomienie
konieczności szanowania
twórczości innych dzieci.
4
Poznanie cech jesiennej
pogody.
4
Wiedza na temat
odpowiedniego ubioru
w jesienne słotne dni.
4
Kolorowanie rysunków
przedstawiających jesień
słoneczną i ciepłą oraz
chłodną i deszczową.
4
Projektowanie ramki
na obrazek.
4
Świadomość, że należy
szanować swoje rzeczy
i starać się ich nie niszczyć.
4
Uświadomienie, że
chwalenie się ubiorem nie
jest właściwe i że nie należy
krytykować stroju innych.
5
Rozkład tReści nauczania
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
43
scenariusz
Przygoda
Marcinka
P II,
s. 10–11;
M II, s. 5;
K II, k. 7,
8, 9
4
Opowiadanie wysłuchanego
tekstu L. Fabisińskiej
Chory
płaszczyk
.
4
Wyjaśnianie żartu zawartego
w utworze.
4
Opowiadanie o swoich
przygodach z dzieciństwa.
4
Ćwiczenie analizy i syntezy
głoskowej.
4
Liczba
1
– aspekt kardynalny
i porządkowy
– liczenie elementów,
wyodrębnianie
i rysowanie pojedynczych
przedmiotów.
4
Wskazywanie
pierwszego elementu
z kolei.
44
scenariusz
Blok tematyczny:
Dbamy o sWoje ciało
Mydło
wszystko
umyje
P II,
s. 12–13;
M II, s. 6
4
Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery
M
,
m
na
podstawie wyrazu
mydło
.
4
Poprawne zapisywanie
poznanej litery w liniaturze
oraz łączenie jej z literą
o
.
4
Ćwiczenia grafomotoryczne.
4
Wyróżnianie litery
M
,
m
spośród innych liter.
4
Dokonywanie analizy i syntezy
głoskowej omawianych wyrazów.
4
Odczytywanie sylab z poznaną
spółgłoską.
4
Omawianie ilustracji
i wypowiadanie się na temat
dbania o higienę osobistą.
4
Kształtowanie pojęcia
liczby
2
.
4
Ćwiczenie zapisu
liczby
2
.
4
Łączenie przedmiotów
w pary.
45
scenariusz
Myjemy ręce
P II,
s. 14–15;
M II, s. 7
4
Słuchanie wiersza
M. Strękowskiej-Zaremby
Zaczarowana łazienka.
4
Wyróżnianie w wierszu refrenu.
4
Wskazywanie sytuacji,
w których należy myć ręce oraz
uzasadnianie swojej opinii.
4
Dzielenie wyrazów na głoski
– wskazywanie głoski
m
w wyrazie.
4
Wyszukiwanie w wyrazach
sylab
mo
,
om
.
4
Liczby
1
,
2
– rozpoznawanie
zapisanych liczb.
4
Wskazywanie
pierwszego i drugiego
elementu z kolei.
4
Ćwiczenia w pisaniu
cyfr.
46
scenariusz
Mamy
zdrowe zęby
P II,
s. 16–17;
M II,
s. 8–9
4
Opowiadanie o swojej wizycie
u dentysty.
4
Nazywanie swoich emocji
i uczuć w czasie tej wizyty.
4
Porównywanie liczb
w zakresie
2
.
4
Wprowadzenie
znaków
<
,
>
.
6
Rozkład tReści nauczania
Edukacja
społeczno-przyrodnicza
Edukacja
plastyczno-techniczna
Edukacja
wychowawcza
4
Poznawanie nazw pór
roku.
4
Opowiadanie o pogodzie,
jaka charakteryzuje każdą
porę roku.
4
Wycinanie ubranek dla
dziewczynki i chłopca oraz
ubieranie wyciętych postaci.
4
Umiejętność dostosowania
ubrania do warunków
atmosferycznych.
4
Znajomość i uzasadnianie
potrzeby higienicznego
trybu życia.
4
Wymienianie przyborów
higieny osobistej.
4
Świadomość konieczności
dbania o higienę osobistą.
4
Poznanie określenia
choroba brudnych rąk
.
4
Uświadomienie, że
brudne ręce są siedliskiem
zarazków i przyczyną
chorób.
4
Wyklejanie papierem
kolorowym konturów
poznanych liter.
4
Uświadomienie
konieczności mycia rąk.
4
Poznanie pracy dentysty
i znaczenia pojęcia
stomatolog
.
4
Rozumienie konieczności
dbania o higienę jamy ustnej
– mycia zębów po każdym
posiłku.
7
Rozkład tReści nauczania
Temat dnia
Pomoce
Edukacja
polonistyczna
Edukacja
matematyczna
4
Rozumienie znaczenia powie-
dzenia
Strach ma wielkie oczy.
4
Rozmowa na temat tego,
co szkodzi zębom.
4
Opisywanie ilustracji
zamieszczonych w podręczniku.
4
Wysłuchanie wiersza
J. Brzechwy
Natka-szczerbatka
.
4
Dzielenie wyrazów na sylaby.
4
Oś symetrii
– dorysowywanie
brakującej połowy
rysunku.
47
scenariusz
Blok tematyczny:
a ja rosnę i rosnę
Jestem coraz
starszy
P II,
s. 18–19;
M II, s. 10
4
Oglądanie stron z albumu
zamieszczonych w podręczniku.
4
Wprowadzenie drukowanej
i pisanej litery
A
,
a
na podstawie
wyrazu
album
.
4
Poznanie i odtwarzanie
kształtu pisanej litery
A
,
a
.
4
Wskazywanie poznanej litery
w tekście.
4
Wyróżnianie sylab i głosek
w omawianych wyrazach.
4
Wskazywanie w wyrazach
głoski
a
.
4
Opowiadanie o swoich zdjęciach.
4
Porównywanie swojego
wyglądu na przestrzeni lat.
4
Opowiadanie zabawnych
historyjek ze swojego dzieciństwa.
4
Kształtowanie pojęcia
liczby
3
.
4
Ćwiczenie zapisu
liczby
3
.
4
Liczenie i zapisywanie
liczby elementów
w zbiorze.
48
scenariusz
Kiedy byłem
mały
P II,
s. 20–21;
M II, s. 11;
K I, k. 22
4
Dzielenie się swoimi
wspomnieniami z dzieciństwa.
4
Wymienianie umiejętności,
które mamy dzisiaj, a których nie
mieliśmy dawniej.
4
Porównywanie swojego wyglądu
– obecnego i wcześniejszego.
4
Wysłuchanie wiersza
E. Skarżyńskiej
Ogródek mamy
.
4
Interpretacja tytułu wiersza.
4
Zapisywanie prostych wyrazów.
4
Wyszukiwanie samogłoski
a
w wyrazach.
4
Kolorowanie obrazka według
kodu.
4
Liczba
3
– porównywanie liczb.
4
Porównywanie
przedmiotów ze
względu na ich
kształt – ćwiczenie
spostrzegawczości.
8
Plik z chomika:
daga1229
Inne pliki z tego folderu:
Ja i moja szkoła kl 3 plan wynikowy kl 3 sem 1.doc
(94 KB)
Ja i moja szkoła kl 3 rozklad materialu kl 3 sem 1.doc
(485 KB)
Ja i moja szkoła kl 3 rozklad materialu_ kl 3_ sem 2.doc
(369 KB)
rozklad_materialu_kl3_sem2.doc
(369 KB)
rozklad_materialu_kl3_sem1.doc
(485 KB)
Inne foldery tego chomika:
-ĆWICZENIA GRAFICZNE UŁATWIAJĄCE PISANIE
czytanie z obrazkami
do 20
dodawanie i odejmowanie
dodawanie i odejmowanie kl3
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin