ap01.pdf

(21 KB) Pobierz
CD_Chemia2_33.vp
Arkusz pracy — ZAMIAST WSTÊPU
.....................................................................................................
..................................................................................................... ............................................................
imiona i nazwiska uczniów
klasa
data
1. W celu zbadania w³aœciwoœci fizycznych i chemicznych substancji, trzeba je otrzymaæ w mo¿liwie
czystej postaci. Zaplanujcie doœwiadczenia, które pozwol¹ rozdzieliæ mieszaninê piasku i soli ka-
miennej (kuchennej) na czyste sk³adniki. PrzeprowadŸcie zaprojektowane eksperymenty.
1a Schematyczne rysunki zestawów doœwiadczalnych do rozdzielania mieszaniny piasku i soli:
1b W zaproponowanej metodzie rozdzia³u mieszaniny piasku i soli korzysta siê z nastêpuj¹cych zasad:
1c Przyk³adem innej mieszaniny, któr¹ mo¿na rozdzieliæ na sk³adniki w taki sam sposób jak mieszani-
nê piasku i soli, jest:
1d
Czy mieszaninê benzyny i cukru mo¿na rozdzieliæ tak samo, jak mieszaninê piasku i soli?
M
Jeœli nie, to jak mo¿na tego dokonaæ?
572193907.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin