TERAPIA PEDAGOGICZNA
– zestawienie bibliograficzne
Dokumenty drukowane:
-wydawnictwa zwarte:
Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych : 50 przykładów zajęć do praktycznego wykorzystania / Jadwiga Andrychowska-Biegacz. – Rzeszów : Fosze, 2000.
Arteterapia : szczęśliwy świat tworzenia / Alina Arciszewska-Binnebesel. – Toruń : Bea-Bleja, 2003.
Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu : dla rodziców i nauczycieli / Antoni Balejko / Białystok : Orthdruk, 2001
Trudności w nauce : skuteczne sposoby pracy z dzieckiem / Gislind Binder, Richard Michaeli ; tł. z niem. Jakub Pobłocki ; oprac. Irena Sosin. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2003. – 180, [1] s. : fot. ; 21 cm. – (Poradnik dla Rodziców). – Na okł. Pomóż swojemu dziecku. – ISBN 83-200-2805-1
Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka / Marta Bogdanowicz, Bożena Kisiel, Maria Przasnyska. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1998. – 160 s. : rys., wykr. ; 20 cm. – ISBN 83-02-04789-9
O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu : odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. – Lublin : Linea, 1994. – 151 s., [1] k. tabl. : portr. ; 20 cm
Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne / Marta Bogdanowicz, Dariusz Okrzesik. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 159 s. : fot., rys. ; 24 cm. – ISBN 83-7134-187-
Skale Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : Harmonia, 2003.
Trudności w pisaniu u dzieci / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : UG, 1984.
Nauka czytania krok po kroku : jak przeciwdziałać dysleksji / Jadwiga Cieszyńska. – Kraków : AP, 2001.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole : poradnik dla nauczycieli / Irena Czajkowska, Kazimierz Herda. – [Wyd. 4]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 2001.
Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej / Małgorzata Dąbrowska, Małgorzata Rozesłaniec. – Toruń : Adam Marszałek, cop. 2004.
Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Impuls, 2003.
Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli od programu do realizacji : propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Impuls, 2005.
Warsztat pracy pedagoga : zbiór scenariuszy / Grażyna Gajewska, Anna Szczęsna, Artur Doliński. – Zielona Góra : Cogito, 1999.
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu / Teresa Gąsowska, Zofia Pietrzak-Stępkowska. – [Wyd. 3 zm.]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1994.
Trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Olsztyn : UWM, 2000.
Wychowanie i terapia w rewalidacji dzieci i młodzieży / Bożena Grochmal-Bach. – Wyd. 2 poszerz. – Kraków : Impuls : [Colonel], 2001.
Reedukacja dzieci agresywnych / Joanna Grochulska. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1982.
Dyktanda graficzne / Zofia Handzel. – Gdańsk : Harmonia, 2001.
311 szlaczków i zygzaczków : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą / Renata Anna Pływa. – Gdańsk : Harmonia, 2004. – 107, [1] s. ; 21x29 cm. –
ISBN 83-7134-156-3
Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10-letnich doskonalący sprawność językową / Alicja Iwanowska, Cecylia Januszek, Mariola Kwiatkowska-Łozińska. – Kraków : Impuls, 2005.
Gry i zabawy w terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo- Zawodowego. – Warszawa : MEN, 1990.
Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego. – [Wyd. 2]. – Warszawa : MEN, 1990.
Rysunek w arteterapii / Wiesław Karolak ; [oprac. graf. Hanna Opala]. – Łódź : WSH- E, 2005.
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. – [Wyd. 2 popr.]. – Kraków : Impuls, 2004.
Język, czytanie i dysleksja / Grażyna Krasowicz-Kupis ; Polskie Towarzystwo Neurolingwistyczne. – [Wyd. 2]. – Lublin : Agencja Wydaw.-Handlowa Antoni Dudek, 2001. – 179 s. : rys. ; 21 cm. – (Pragmatyka Komunikacji Interpersonalnej). – ISBN 83-85976-35-3
Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu : zeszyty ćwiczeń / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1998.
Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wyrazowych / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Wyd. 2 popr. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1996.
Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole / Anna Marczak. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006
Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania : dla uczniów klas młodszych / Janina Mickiewicz, Maria Wojak. – Toruń : Dom Organizatora, 1997.
Dziecko własnym terapeutą : jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Państ. Wydaw. Nauk., 1995.
Dziecko nadpobudliwe : program korekcji zachowań / Teresa Opolska, Elżbieta Potempska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej MEN, 1999.
Pokonujemy trudności w czytaniu i pisaniu : przegląd metod pracy korekcyjno- kompensacyjnej / Teresa Opolska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1997.
Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / Piotr Pawlak. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2006.
Wychować dziecko z ADD i ADHD : praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD / David Pentecost ; [tł. z ang. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005.
Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu : terapia pedagogiczna / Halina Pętlewska. – Kraków : Impuls, 2003.
Wszystko o ADHD : kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli / Linda J. Pfiffner ; tł. [z ang.] Jacek Bieroń. – Poznań : Zysk, 2004.
Równe szanse : zajęcia terapeutyczno-edukacyjne dla dzieci w wieku 9-11 lat z rodzin dysfunkcyjnych / Maria Piszczek. – Warszawa : Seventh Sea, 2001.
. – 2 cz. ; – Cz. 1 : Wprowadzenie / pod red. Haliny Wasyluk-Kuś.
. – 2 cz. ; Cz. 2 : Zajęcia reedukacyjne / Teresa Gąsowska, Zofia Pietrzak-Stępkowska.
Dlaczego dzieci się wiercą? : zespół nadpobudliwości psychoruchowej : poradnik dla rodziców, wychowawców i nauczycieli / Ulrike Schäfer ; [tł. z niem. Piotr Tucholski, Elżbieta R. Dajek]. – Warszawa : Erda, 2001. – 96 s. ; 21 cm. – ISBN 83-910435-0-9
Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : impuls, 2005.
Bajki dla dyslektyków : bajki dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania / Kamila Waleszkiewicz ; Kraków : Impuls, 2003.
Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych / Elżbieta Waszkiewicz. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb. Gry i zabawy w terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1994.
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym: program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. – Kraków : Impuls, 2004.
Czytanie – to radość! /...
m-ajlona