Bibliografia - studia podyplomowe.doc

(54 KB) Pobierz

TERAPIA PEDAGOGICZNA

– zestawienie bibliograficzne

 

 

Dokumenty drukowane:

-wydawnictwa zwarte:

             

  1. ANDRYCHOWSKA-BIEGACZ, Jadwiga

              Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych : 50 przykładów zajęć do               praktycznego wykorzystania / Jadwiga Andrychowska-Biegacz. – Rzeszów : Fosze,               2000.

 

  1. ARCISZEWSKA-BINNEBESEL, Alina

              Arteterapia : szczęśliwy świat tworzenia / Alina Arciszewska-Binnebesel. – Toruń :               Bea-Bleja, 2003.

 

  1. BALEJKO, Antoni

              Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu : dla rodziców i nauczycieli /               Antoni Balejko / Białystok : Orthdruk, 2001

 

  1. BINDER, Gislind

              Trudności w nauce : skuteczne sposoby pracy z dzieckiem / Gislind Binder, Richard               Michaeli ; tł. z niem. Jakub Pobłocki ; oprac. Irena Sosin. – Warszawa : Wydaw.               Lekarskie PZWL, 2003. – 180, [1] s. : fot. ; 21 cm. – (Poradnik dla Rodziców). – Na               okł. Pomóż swojemu dziecku. – ISBN 83-200-2805-1

 

  1. BOGDANOWICZ, Marta

              Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka / Marta               Bogdanowicz, Bożena Kisiel, Maria Przasnyska. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydaw.               Szk. i Pedag., 1998. – 160 s. : rys., wykr. ; 20 cm. – ISBN 83-02-04789-9

 

  1. BOGDANOWICZ, Marta

              O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu : odpowiedzi na               pytania rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. – Lublin : Linea, 1994. – 151 s.,               [1] k. tabl. : portr. ; 20 cm

 

  1. BOGDANOWICZ, Marta

              Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne /               Marta Bogdanowicz, Dariusz Okrzesik. – Gdańsk : Harmonia, 2005. – 159 s. : fot.,               rys. ; 24 cm. – ISBN 83-7134-187-

 

  1. BOGDANOWICZ, Marta

              Skale Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu               Rozwijającego / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : Harmonia, 2003.

 

  1. BOGDANOWICZ, Marta

              Trudności w pisaniu u dzieci / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : UG, 1984.

 

  1. CIESZYŃSKA, Jadwiga

              Nauka czytania krok po kroku : jak przeciwdziałać dysleksji / Jadwiga Cieszyńska. –               Kraków : AP, 2001.

 

  1. CZAJKOWSKA, Irena

              Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole : poradnik dla nauczycieli / Irena               Czajkowska, Kazimierz Herda. – [Wyd. 4]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag.,               2001.

 

  1. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu : poradnik metodyczny do terapii dzieci dyslektycznych / [aut.] Krystyna Grabałowska [et al.] ; [red. i oprac. graf. Janina Mickiewicz]. – [Wyd. 2 popr. i uzup.]. – Toruń : Dom Organizatora, 1996.

 

  1. DĄBROWSKA, Małgorzata

              Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i               agresywnych w grupie socjoterapeutycznej / Małgorzata Dąbrowska, Małgorzata               Rozesłaniec. – Toruń : Adam Marszałek, cop. 2004.

 

  1. FRANCZYK, Anna

              Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami               rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej               dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach               edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Impuls, 2003.

 

  1. FRANCZYK, Anna

              Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy               terapeutycznej) czyli od programu do realizacji : propozycje rozwiązań pracy               terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i               specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. –               Kraków : Impuls, 2005.

 

  1. GAJEWSKA, Grażyna

              Warsztat pracy pedagoga : zbiór scenariuszy / Grażyna Gajewska, Anna Szczęsna,               Artur Doliński. – Zielona Góra : Cogito, 1999.

 

  1. GĄSOWSKA, Teresa

              Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu / Teresa               Gąsowska, Zofia Pietrzak-Stępkowska. – [Wyd. 3 zm.]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i               Pedag., 1994.

 

  1. GÓRNIEWICZ, Ewa

              Trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Olsztyn : UWM, 2000.

 

  1. GROCHMAL-BACH, Bożena

              Wychowanie i terapia w rewalidacji dzieci i młodzieży / Bożena Grochmal-Bach. –               Wyd. 2 poszerz. – Kraków : Impuls : [Colonel], 2001.

 

  1. GROCHULSKA, Joanna

              Reedukacja dzieci agresywnych / Joanna Grochulska. – Warszawa : Wydaw. Szk. i               Pedag., 1982.

 

  1. HANDZEL, Zofia

              Dyktanda graficzne / Zofia Handzel. – Gdańsk : Harmonia, 2001.

 

  1. HŁYWA, Renata Anna

              311 szlaczków i zygzaczków : ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą               / Renata Anna Pływa. – Gdańsk : Harmonia, 2004. – 107, [1] s. ; 21x29 cm. –

              ISBN 83-7134-156-3

 

  1. IWANOWSKA, Alicja

              Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10-letnich doskonalący sprawność językową /               Alicja Iwanowska, Cecylia Januszek, Mariola Kwiatkowska-Łozińska. – Kraków :               Impuls, 2005.

 

  1. Jak pomóc dziecku z dysortografią : poradnik metodyczny / pod red. Wandy Turewicz. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Zielona Góra : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2002

 

  1. JASRZĄB, Jadwiga

              Gry i zabawy w terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb ; Ministerstwo Edukacji               Narodowej. Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-              Zawodowego. – Warszawa : MEN, 1990.

 

  1. JASTRZĄB, Jadwiga

              Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych / Jadwiga               Jastrząb ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centralny Ośrodek Metodyczny               Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego. – [Wyd. 2]. – Warszawa : MEN, 1990.

 

  1. KAROLAK, Wiesław

              Rysunek w arteterapii / Wiesław Karolak ; [oprac. graf. Hanna Opala]. – Łódź : WSH-              E, 2005.

 

  1. KONIECZNA, Ewelina J.

              Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. – [Wyd. 2 popr.]. – Kraków :               Impuls, 2004.              

 

  1. KRASOWICZ-KUPIS, Grażyna

              Język, czytanie i dysleksja / Grażyna Krasowicz-Kupis ; Polskie Towarzystwo               Neurolingwistyczne. – [Wyd. 2]. – Lublin : Agencja Wydaw.-Handlowa Antoni               Dudek, 2001. – 179 s. : rys. ; 21 cm. – (Pragmatyka Komunikacji Interpersonalnej). –               ISBN 83-85976-35-3

 

  1. KUJAWA, Ewa

              Metoda 18 struktur wyrazowych w pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i               pisaniu : zeszyty ćwiczeń / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Wyd. 2. – Warszawa :               Wydaw. Szk. i Pedag., 1998.

 

  1. KUJAWA, Ewa

              Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur               wyrazowych / Ewa Kujawa, Maria Kurzyna. – Wyd. 2 popr. – Warszawa : Wydaw.               Szk. i Pedag., 1996.

 

  1. MARCZAK, Anna

              Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w               przedszkolu lub szkole / Anna Marczak. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006

 

  1. MICKIEWICZ, Janina

              Ćwiczenia ułatwiające naukę czytania i pisania : dla uczniów klas młodszych / Janina               Mickiewicz, Maria Wojak. – Toruń : Dom Organizatora, 1997.

 

  1. OLECHNOWICZ, Hanna

              Dziecko własnym terapeutą : jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z               dysfunkcjami więzi osobistych / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Państ. Wydaw.               Nauk., 1995.

 

  1. OPOLSKA, Teresa

              Dziecko nadpobudliwe : program korekcji zachowań / Teresa Opolska, Elżbieta               Potempska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-              Pedagogicznej MEN, 1999.

 

  1. OPOLSKA, Teresa

              Pokonujemy trudności w czytaniu i pisaniu : przegląd metod pracy korekcyjno-              kompensacyjnej / Teresa Opolska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy               Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1997.

 

  1. PAWLAK, Piotr

              Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości               psychoruchowej / Piotr Pawlak. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2006.

 

  1. PENTECOST, David

              Wychować dziecko z ADD i ADHD : praktyczne strategie opanowania trudnych               zachowań dzieci z ADD i ADHD / David Pentecost ; [tł. z ang. Ewa Niezgoda]. –               Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005.

 

  1. PĘTLEWSKA, Halina

              Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu : terapia pedagogiczna / Halina               Pętlewska. – Kraków : Impuls, 2003.

 

  1. PFIFFNER, Linda J.

              Wszystko o ADHD : kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli / Linda J.               Pfiffner ; tł. [z ang.] Jacek Bieroń. – Poznań : Zysk, 2004.

 

  1. PISZCZEK, Maria

              Równe szanse : zajęcia terapeutyczno-edukacyjne dla dzieci w wieku 9-11 lat z rodzin               dysfunkcyjnych / Maria Piszczek. – Warszawa : Seventh Sea, 2001.             

 

  1. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu : poradnik nauczyciela-reedukatora. – [Wyd. 2 zm.]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1984

              . – 2 cz. ; – Cz. 1 : Wprowadzenie / pod red. Haliny Wasyluk-Kuś.             

 

  1. Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu : poradnik nauczyciela-reedukatora. – [Wyd. 2 zm.]. – Warszawa : Wydaw. Szk. i Pedag., 1984

              . – 2 cz. ;  Cz. 2 : Zajęcia reedukacyjne / Teresa Gąsowska, Zofia               Pietrzak-Stępkowska.

 

  1. SCHÄFER, Ulrike

              Dlaczego dzieci się wiercą? : zespół nadpobudliwości psychoruchowej : poradnik dla               rodziców, wychowawców i nauczycieli / Ulrike Schäfer ; [tł. z niem. Piotr Tucholski,               Elżbieta R. Dajek]. – Warszawa : Erda, 2001. – 96 s. ; 21 cm. – ISBN 83-910435-0-9

 

  1. Terapia dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej / red. nauk. Iwona Dąbrowska-Jabłońska ; [aut. Wiesław Sikorski et al.]. – Kraków : Impuls, 2006.

 

  1. Terapia pedagogiczna : przewodnik bibliograficzny / oprac. Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : Harmonia, 2005.

 

  1. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Forkiewicz. – Wyd. 2. – Łódź : WSHE, 2005.

 

  1. TOMCZAK, Joanna

                            Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna               Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : impuls, 2005.

 

  1. WALESZKIEWICZ, Kamila

                            Bajki dla dyslektyków : bajki dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania /               Kamila Waleszkiewicz ; Kraków : Impuls, 2003.

 

 

  1. WASZKIEWICZ, Elżbieta

                            Zestaw ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci przedszkolnych /               Elżbieta Waszkiewicz. Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci               dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb. Gry i zabawy w terapii pedagogicznej / Jadwiga               Jastrząb. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej               Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1994.

 

  1. WIĄCEK, Renata

                            Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym: program terapii i               wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. – Kraków : Impuls,               2004.

 

  1. Wychowanie i nauczanie integracyjne : materiały dla nauczycieli i rodziców / oprac. Jadwiga Bogucka, Małgorzata Kościelska. – Warszawa : Społeczne Tow. Oświatowe, 1994.
  2. ZAKRZEWSKA, Barbara

                            Czytanie – to radość! /...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin